God morgen
jeg var på UL i går, dag 10 med stimulering. Jeg hadde en litt dårlig følelse som viste seg å stemme. Folliklene hadde vokst treigt denne runden og det var ikke så veldig mange heller (her bruker jeg mine egne tidligere uttak som referanse, ikke generelt!!). Høyre side hadde bare greid å produsere to stk, en litt liten og en på 15 mm. Venstre hadde bedre antall, rundt 6-7 stk som ble talt men de fleste mellom 9-13 mm. Jeg har stort sett hatt over 10 follikler på kontrollene, så det er vanskelig å ikke bli litt skuffet når utgangspunktet denne gang er færre og mindre follikler. Har jo ingen garanti for at de små fortsetter å vokse. Jeg ønsker flest mulig follikler fordi rundt halvparten av eggene de får ut hos meg som regel er umodne og befruktningsraten heller ikke er topp. For andre kan det være helt uproblematisk med et antall på 3-4 egg, fordi kvaliteten på deres egg er god
Uansett, dosen medisiner er oppjustert og det blir ny kontroll på mandag. Håper inderlig at folliklene får seg en god boost i helgen og at kontrollen på mandag blir en litt bedre opplevelse.