November 2024

Huff, det forstår jeg så godt :Heartred Fire uttak på 6 mnd høres jo veldig brutalt ut! Har du mange egg på frys? Jeg har faktisk ikke tenkt på at det kunne vært lurt å ta alle uttakene før man starter på fryseforsøk… jeg har jo 1 uttak igjen i pakken min, og skal sette fryseforsøk imorgen. Men jeg er 42 og alene, så tviler uansett på at jeg orker å gå gjennom dette sirkuset en gang til for søskenforsøk. Jeg har hele tiden innstilt meg på at jeg er for gammel for søskenforsøk:hilarious:

Takk, så snille dere er. Jeg hadde ikke hørt om det jeg heller, men er veldig glad for at St Olavs har den ordningen. De sa at det er flere klinikker som ikke anbefaler å gjøre det sånn, men jeg syns jo det må være bedre å hente egg for søskenforsøk nå, enn om to år. Så jeg syns det er rart at det ikke er mer utbredt! Spesielt for oss over 35 med lav amh. Jeg har 3 blasto fra sist, førsteforsøket endte med 1 blasto som ble satt inn på privat klinikk, og ga negativ test.

Krysser alt jeg har av fingre for fryseforsøket ditt i morgen! :Heartred Nå må den sitte!

Jeg har mellom 5-8 follikler, og skal sette dobbel trigger i morgen slik at vi kan sette inn dersom vi ender opp med flere blasto. Så det er en grei ordning for psyken min :hilarious:. Da får jeg noen dager av hormoner som jeg kan bruke på å vurdere, haha.

Så utrolig gøy å se positive tester her inne, gratulerer så mye :love7

Her går det fint :-) hatt litt vondt i hodet men det var mest de første dagene, men nå kjenner jeg det skjer noe i underlivet hehe. Så er spent på ultralyd i morgen tidlig:-)
Masse lykke til på ultralyd! Det var din første, var det sånn? Hvis du er en kontrollfreak som meg kan jeg tipse om å skrive ned det gynekologen sier om antall og størrelser når du er der, sånn at du ikke glemmer alt og blir forvirra når du kommer hjem (slik jeg gjorde første gang) :hilarious:.

Jeg har mellom 5-8 follikler, og skal sette dobbel trigger i morgen slik at vi kan sette inn dersom vi ender opp med flere blasto. Så det er en grei ordning for psyken min :hilarious:. Da får jeg noen dager av hormoner som jeg kan bruke på å vurdere, haha.

Så utrolig gøy å se positive tester her inne, gratulerer så mye :love7
Håper på god uttelling på uttak og flere blastoer etterhvert :Heartred

15 dpo i dag :alien

Større bryst og murringer av og på. Ellers ingen andre symptomer. Har litt ømme nipler om jeg kjenner etter men kjenner det ikke ellers. Men sist jeg var gravid hadde jeg andre symptomer, sa var så sikker på at det ikke gikk. Fikk svak rosa blødning for noen dager siden. Men hadde ikke det sist gang, så trodde jeg spottet og forventet mens

Så gøy at det ble suksess!! :love017 Særlig når man tenker at det ikke har gått!

I går satt jeg første sprøyte i denne runden med stimulering. Godt å være i gang, men gruer meg til påkjenningen av å være i stimulering
Første runde merka jeg nesten ingenting før rett før uttak :Heartred

Jeg mannet meg opp og tok en test akkurat, som var negativ..:sorry:
Men så ser jeg at den gikk ut på dato i august.. Griper etter halmstrå her, men kan man få falsk negativ på utgått test?:angelic:
1000014764.jpg

Første runde merka jeg nesten ingenting før rett før uttak :Heartred
Jeg har hatt så forskjellige opplevelser i mine runder med stimulering også, så er spent på hvordan denne runden blir ❤️
Men gjennomgående er at jeg merker at kapasiteten min ikke er like god som jeg er vant til, det handler både om det fysiske aspektet og det psykologiske aspektet i behandlingen.
Så er spent på hvordan det blir nå

Masse lykke til på ultralyd! Det var din første, var det sånn? Hvis du er en kontrollfreak som meg kan jeg tipse om å skrive ned det gynekologen sier om antall og størrelser når du er der, sånn at du ikke glemmer alt og blir forvirra når du kommer hjem (slik jeg gjorde første gang) :hilarious:.
Tusen takk for råd :-) . Det blir min første ultralyd i morgen så da skal jeg ha med en liten notisbok. Er så spent på alt dette er jo første gangen med ivf. Så bor vi i Stavanger å har gjør dette i Porsgrunn, men ultralyd får vi ta i Stavanger:-) jeg oppdaterer i morgen ettermiddag. Takk for at du gir råd betyr mye <3

Jeg undersøkt alt jeg kan i dag og endte med å sende denne meldingen til riksen..

"Jeg føler meg veldig utrygg på om de forskjellige legene som bestemmer behandligsplanen min faktisk vet alt om historikken min. Jeg har snakket med flere nå, også leger og gyn jeg har snakket med på nett som mener jeg bør settes på både antibiotika (pga hydrosalpinx) og prednisolon pga crohn's som jo er en autoimmun sykdom. Jeg lurer også på om ikke transvaginal ultralydveiledet egglederaspirasjon i forkant av innsett hadde kunnet øke sjansen for at egget fester seg. Vi har bare dette ene embryoet og jeg føler ikke alt som kan gjøres blir gjort for at dette skal lykkes. Det gikk fra at jeg måtte fjerne eggeleder, et inngrep som aldri burde vært gjort og lagde bare mer problemer, til nå at egget bare kan settes inn likevel uten noen støttemedisner eller "tiltak". Føles veldig forvirrende. Nå nærmer det seg innsett og jeg blir reddere og reddere for at jeg skal få beskjed i ettertid at noen har misforstått eller ikke lest journalen min. Det har jeg opplevd for mange ganger. Har UL på torsdag, men jeg vil gjerne snakke med noen før det. "

Prøvde å fatte meg i korthet, men ble likevel lang. Sikkert irriterende langt for de som må deale med dette..

Jeg mannet meg opp og tok en test akkurat, som var negativ..:sorry:
Men så ser jeg at den gikk ut på dato i august.. Griper etter halmstrå her, men kan man få falsk negativ på utgått test?:angelic:Vis vedlegget 448485
Vil tro at en test som er gått ut på dato kan gi falskt negativ. Men har aldri prøvd selv, så vet ikke :smiley-ashamed004 Men hadde tatt en som har god holdbarhet og stolt mer på den

Vil tro at en test som er gått ut på dato kan gi falskt negativ. Men har aldri prøvd selv, så vet ikke :smiley-ashamed004 Men hadde tatt en som har god holdbarhet og stolt mer på den
Er det bare jeg som ser strek? :facepalm:

Dette var siste testen min :hilarious: Jeg trodde jeg hadde 3 til, men det viste seg at det var eggløsningstester.. Og så har jeg 4 clearblue digital. Kanskje jeg skal ta en sånn i morgen kveld for å dobbeltsjekke :joyful:

@Mammaklar Skjønner hva du mener, men jeg tror kanskje det bare ser sånn ut pga de "flekkene" som er på glasset?:bag: Tar uansett en digital i morgen kveld for å være sikker! :smiley-bounce012

Jeg undersøkt alt jeg kan i dag og endte med å sende denne meldingen til riksen..

"Jeg føler meg veldig utrygg på om de forskjellige legene som bestemmer behandligsplanen min faktisk vet alt om historikken min. Jeg har snakket med flere nå, også leger og gyn jeg har snakket med på nett som mener jeg bør settes på både antibiotika (pga hydrosalpinx) og prednisolon pga crohn's som jo er en autoimmun sykdom. Jeg lurer også på om ikke transvaginal ultralydveiledet egglederaspirasjon i forkant av innsett hadde kunnet øke sjansen for at egget fester seg. Vi har bare dette ene embryoet og jeg føler ikke alt som kan gjøres blir gjort for at dette skal lykkes. Det gikk fra at jeg måtte fjerne eggeleder, et inngrep som aldri burde vært gjort og lagde bare mer problemer, til nå at egget bare kan settes inn likevel uten noen støttemedisner eller "tiltak". Føles veldig forvirrende. Nå nærmer det seg innsett og jeg blir reddere og reddere for at jeg skal få beskjed i ettertid at noen har misforstått eller ikke lest journalen min. Det har jeg opplevd for mange ganger. Har UL på torsdag, men jeg vil gjerne snakke med noen før det. "

Prøvde å fatte meg i korthet, men ble likevel lang. Sikkert irriterende langt for de som må deale med dette..
Jeg synes meldingen din var helt på sin plass, den er tydelig og tar opp viktige spørsmål. Det er fullt forståelig at du vil sikre at alt som kan gjøres for å øke sjansene, faktisk blir gjort. Du har all rett til å føle deg trygg på behandlingsplanen. Håper du får en rask og god tilbakemelding, krysser alt som kan krysses for at det når frem! :Heartpink

Jeg synes meldingen din var helt på sin plass, den er tydelig og tar opp viktige spørsmål. Det er fullt forståelig at du vil sikre at alt som kan gjøres for å øke sjansene, faktisk blir gjort. Du har all rett til å føle deg trygg på behandlingsplanen. Håper du får en rask og god tilbakemelding, krysser alt som kan krysses for at det når frem! :Heartpink
@fix Helt enig med Kaosfjellvind, viktig at du føler de tar deg på alvor og har tenkt gjennom valgene de tar i behandlingen din. Jeg sendte selv en ganske lang melding til Porsgrunn for noen uker siden, og jeg fikk svar at "høres ut som du har mange spørsmål, jeg setter det opp på en telefontime med lege". Så ringte en lege fra avdelingen, vi gikk gjennom absolutt hele behandlingen min fra start til slutt og han forklarte litt om tanken bak det og forskning m.m. Kanskje du kan be om det samme? Vet ikke om Riksen gjør det men jeg syns hvertfall det var veldig ålreit! :Heartred

Takk for forståelse og trøst! Tre uttak på seks mnd og seks totalt er voldsomt det også :Heartred Hvordan går det med deg? Det er ekstra krevende å vente når man har fått noen dårlige nyheter, iallefall går jeg inn i worst-case scenario da. Må mandagen komme fort!
:Heartred Tja, det svinger litt fra forsiktig håp til pessimisme. Jeg forbereder meg på at utgangspunktet fortsatt er under middels, alt annet får bli en bonus.. men jeg vet at jeg innerst inne har et lite håp om at det plutselig skal ligge et gullegg inni meg nå som vokser frem til uttak. Jeg hadde nok pauset ivf for en stund om jeg ikke hadde hatt noe håp igjen. Ja, måtte timene gå raskt frem til i morgen :Heartred Så fin løsning dere har landet på med dobbel trigger!

@fix Helt enig med Kaosfjellvind, viktig at du føler de tar deg på alvor og har tenkt gjennom valgene de tar i behandlingen din. Jeg sendte selv en ganske lang melding til Porsgrunn for noen uker siden, og jeg fikk svar at "høres ut som du har mange spørsmål, jeg setter det opp på en telefontime med lege". Så ringte en lege fra avdelingen, vi gikk gjennom absolutt hele behandlingen min fra start til slutt og han forklarte litt om tanken bak det og forskning m.m. Kanskje du kan be om det samme? Vet ikke om Riksen gjør det men jeg syns hvertfall det var veldig ålreit! :Heartred
Jeg har ved 2 anledninger bedt om samtaletime på Riksen og fått det. Begge gangene fikk jeg fysisk time med lege der vi satt og snakket gjennom behandlingsplan og mulige tiltak, samt at jeg fikk stilt alle spm jeg hadde. Behandlingsplan ble faktisk endret etter samtaletimen, med blant annet bytte av medisin. Så det hender i hvert fall at de gjør det, men man må selv be om det.

Back
Topp