Jøss, har de en mannlig lege? Har ikke møtt en eneste mann så lenge jeg har vært i Tromsø. Rart han ikke tok seg tida til å introdusere seg selv, jeg har opplevd de andre som veldig imøtekommende og hyggelige.Da har jeg vært på ultralyd og livmorslimhinne var helt fin.
Det var en ung mann som utførte undersøkelsen, mens en annen lege forklarte, og jeg reagerte litt på at han ikke presenterte seg eller ble presentert for meg. Jeg kunne så klart ha spurt, men var så spent og litt stressa, så var heller litt sånn avventende. Ingen stor krise, jeg bare stussa litt over det. Tror jeg har møtt begge de andre to som var der før.
De så på livmorslimhinne (han sa «0,84», så regner med den er 8,4 mm), og sjekket at ingen follikler var «større enn 10» (antakeligvis 10mm). Har fått beskjed om at alt ser bra ut, fortsetter på østrogen og begynner på progesteron på torsdag. Innsett mandag 25/11
Godt også å vite at eggstokkene er tilbake til normal størrelse igjen etter uttaket og mild ohss i slutten av september.
Uansett: hurra for normale eggstokker og ei fin slimhinne! Håper så for deg at spiren sitter denne runden!