November 2024

Da har jeg vært på ultralyd og livmorslimhinne var helt fin.

Det var en ung mann som utførte undersøkelsen, mens en annen lege forklarte, og jeg reagerte litt på at han ikke presenterte seg eller ble presentert for meg. Jeg kunne så klart ha spurt, men var så spent og litt stressa, så var heller litt sånn avventende. Ingen stor krise, jeg bare stussa litt over det. Tror jeg har møtt begge de andre to som var der før.

De så på livmorslimhinne (han sa «0,84», så regner med den er 8,4 mm), og sjekket at ingen follikler var «større enn 10» (antakeligvis 10mm). Har fått beskjed om at alt ser bra ut, fortsetter på østrogen og begynner på progesteron på torsdag. Innsett mandag 25/11 :)

Godt også å vite at eggstokkene er tilbake til normal størrelse igjen etter uttaket og mild ohss i slutten av september.
Jøss, har de en mannlig lege? Har ikke møtt en eneste mann så lenge jeg har vært i Tromsø. Rart han ikke tok seg tida til å introdusere seg selv, jeg har opplevd de andre som veldig imøtekommende og hyggelige.

Uansett: hurra for normale eggstokker og ei fin slimhinne! Håper så for deg at spiren sitter denne runden! :Heartred

Jøss, har de en mannlig lege? Har ikke møtt en eneste mann så lenge jeg har vært i Tromsø. Rart han ikke tok seg tida til å introdusere seg selv, jeg har opplevd de andre som veldig imøtekommende og hyggelige.

Uansett: hurra for normale eggstokker og ei fin slimhinne! Håper så for deg at spiren sitter denne runden! :Heartred
Ja, jeg ble også overraska. Kanskje han skal overta etter den eldste legen der, hun er kanskje pensjonsklar snart? Eventuelt er han bare student. Syns uansett det var litt rart, men venterommet var fullt og de hadde sikkert mye å gjøre.

Og taaakk :Heartred

Ja, det gjør vi :laughing025 syns også hun var utrolig god under uttaket og det var så god stemning :) du får vel også hun på uttak da?
Hehe! Ja, jeg hadde faktisk henne på forrige uttak også, og det er det mest behagelige uttaket jeg har hatt. Håper virkelig at det blir henne på uttak nå også, men jeg har hatt de andre legene også, aner ikke om det er noe system på hvem som gjør hva :hilarious: Du har innsett i morgen du? Og herlighet...13 befruktede egg! Det er jo et nydelig utgangspunkt!

Da er jeg ruger av en 4AB, 2 på frys og 1 som vi ser an til i morgen. Jeg håper dette betyr at jeg og donor er en god match! Av 4 befruktede egg så er 3 godkjent og 1 kanskje også fortsatt med i spillet.

Og jeg har allerede lagt fra meg å kjøpe donorstrå av en annen donor igjen, det som virket som en god idé for noen timer siden før jeg visste om vi fikk noe på frys eller ei. Helt utrolig hvor fort tankene switcher i dette, men det er vel fordi jeg er vant til at jeg må gjøre det for å klare å henge med på alle opp- og nedturer. Ting snur så utrolig fort i dette syke spillet.

Kjære lille mageboer, jeg håper du klamrer deg fast! :smiley-angelic001

Last edited:
Da er jeg ruger av en 4AB, 2 på frys og 1 som vi ser an til i morgen. Jeg håper dette betyr at jeg og donor er en god match! Av 4 befruktede egg så er 3 godkjent og 1 kanskje også med i spillet.

Og jeg har allerede lagt fra meg å kjøpe donorstrå av en annen donor igjen, det som virket som en god idé for noen timer siden før jeg visste om vi fikk noe på frys eller ei. Helt utrolig hvor fort tankene switcher i dette, men det er vel fordi jeg er vant til at det må gjøre det for å klare å henge med på alle opp- og nedturer. Ting snur så utrolig fort.

Gratulerer som ruger og flere sjangser på frys! :love017

Da er jeg også ruger av en liten 4BB :Heartred Og som jeg håper på at denne lille spiren klamrer seg fast! Jeg har av en eller annen grunn skikkelig god følelse! Kanskje fordi jeg har aktivt drevet med visualisering de siste dagene, og når man forestiller seg at dette blir bra så tror man jo nesten at det allerede har gått:hilarious: Jeg har iallfall følt at jeg har en liten spire i magen i hele dag.

Da er jeg ruger av en 4AB, 2 på frys og 1 som vi ser an til i morgen. Jeg håper dette betyr at jeg og donor er en god match! Av 4 befruktede egg så er 3 godkjent og 1 kanskje også fortsatt med i spillet.

Og jeg har allerede lagt fra meg å kjøpe donorstrå av en annen donor igjen, det som virket som en god idé for noen timer siden før jeg visste om vi fikk noe på frys eller ei. Helt utrolig hvor fort tankene switcher i dette, men det er vel fordi jeg er vant til at jeg må gjøre det for å klare å henge med på alle opp- og nedturer. Ting snur så utrolig fort i dette syke spillet.

Gratulerer som ruger! Dette blir spennende! Når tenker du å teste?

Gratulerer så mye som ruger og med et flott resultat:Heartred måtte dette bli spiren din!
Da er jeg også ruger av en liten 4BB :Heartred Og som jeg håper på at denne lille spiren klamrer seg fast! Jeg har av en eller annen grunn skikkelig god følelse! Kanskje fordi jeg har aktivt drevet med visualisering de siste dagene, og når man forestiller seg at dette blir bra så tror man jo nesten at det allerede har gått:hilarious: Jeg har iallfall følt at jeg har en liten spire i magen i hele dag.
Gratulerer så mye som ruger! Måtte spiren grave seg godt ned :Heartred krysser fingrene for dere begge to!

Jeg begynner å teste i morgen!

Men bare fordi jeg har tatt Ovitrelle og vil se den forsvinne ut av kroppen altså, hehe. :headphone:
Det skjønner jeg! Jeg har jo også tatt ovitrelle, men hadde nesten glemt det :hilarious: Føler at alt liksom har vært så lett og uanstrengt denne runden på grunn av mangelen på alle sprøytene og ømheten etter egguttak. Det er jo en drøm med fryseforsøk i forhold!

Jeg tror ikke jeg tester før 10 dop, men hvem vet? Plutselig går jeg på en teste-smell:smiley-ashamed004

Takk begge to.

Jeg har snakket med litt forskjellige fagfolk nå og alle mener dette er hårreisende og at jeg skal kreve en forklaring på hvordan denne beslutningen om å operere meg ble gjort. Ifølge retningslinjene til offentlige sykehus så skal ikke jeg opereres med kikkhullkirurgi. Jeg skal ikke opereres om det ikke er akutt og vurdert som svært viktig i sammenhengen, og da skal det gjøres under åpen kirurgi og godt planlagt. Det er en haug med risikoer de tydeligvis har oversett eller vurdert til å ikke være store nok i min situasjon. Og dette skal jeg kreve svar på.

Og når jeg i tillegg nå får vite at før man vurderer kirurgi for å fjerne eggleder med væske så forsøker de transvaginal ultralydveiledet egglederaspirasjon (tappe væsken med en nål) før innsett. Dette har vært suksessfult for mange med væskefylt eggleder/hydrosalpinx. Og tar kun 5min..

At de ikke har nevnt dette for meg forstår jeg ikke. Og at de fortsatt ikke tar opp dette som et tiltak nå etter den mislykkede operasjonen gjør meg bare totalt forvirra. De snakker som om ingenting har skjedd og at jeg bare skal ha et normalt innsett uten noen støttemedisner eller tiltak mtp egglederen.

Jeg er helt satt ut. Jeg har en PTSD-diagnose etter alvorlig feilbehandling da det gikk hull på tarmen min da jeg var 19. Måtte flys til riksen med sepsis, lungekollaps og hjertestans. (Erstatningssak igjennom mange år)

Alt i meg er trigget og jeg føler jeg ikke kan stole på noen.

Hvis ikke jeg får tak i noen på riksen før torsdag (ulkontroll) så drar vi dit og krever svar på alt dette. NÅ føler jeg at jeg bare vil ta med meg embryoet og aldri sette min fot der igjen.. jeg skal prøve å roe meg. Og vi undersøker samtidig mulighetene for å overføre det til en privat klinikk og ta det derfra. Gjør ekstra vondt nå som endelig innsettet skulle skje. Men jeg har jo følt hele tiden at det er noe som skurrer og at det ikke føles rett.

Dette ble usammenhengende og rotete.. Men det føles godt å få ut noe..

Takk.
Dette høres bare helt forferdelig ut! Her er det noen som har gjort en stor feil, tenker jeg. Jeg synes meldingen du skrev til dem var HELT innafor. Det er absolutt på sin plass å be om en redegjørelse, og jeg tenker den bør være både utfyllende og oppklarende. Jeg forstår godt at du vurderer andre steder og at tilliten til dem er helt nedbrutt. Det tenker jeg de bør få vite også, at det føles utrygt for deg å være pasient hos dem. Men det er klart det er skuffende når man har ventet på innsett! Jeg kjenner ikke til hele din historie, men er det slik at de har gitt utrykk for at dette er siste embryo som du kan få? Jeg har hørt flere som har blitt positive etter å ha dratt til andre klinikker og har trodd løpet var kjørt, for så å få beskjed om at det likevel er håp om å få ut flere egg.

Jeg håper virkelig at dette ordner seg for deg:Heartred

Hehe! Ja, jeg hadde faktisk henne på forrige uttak også, og det er det mest behagelige uttaket jeg har hatt. Håper virkelig at det blir henne på uttak nå også, men jeg har hatt de andre legene også, aner ikke om det er noe system på hvem som gjør hva :hilarious: Du har innsett i morgen du? Og herlighet...13 befruktede egg! Det er jo et nydelig utgangspunkt!
Ja, jeg er jo på første runde så ble veldig overrasket over antallet. Lurer på hvor i den naturlige prosessen det går galt da? De skal sjekke litt ekstra i tilfelle overstimulering, men krysser fingrene for at det ikke blir bomtur. Jeg trodde man ble fulgt opp av en lege, men da vet jeg det at om det blir flere ganger så kan det være det er en annen :knegg:

Back
Topp