November 2024

Hvordan klarer dere å holde dere optimistiske i denne ventetiden mellom innsett og ikm? :bag: To dager siden innsett/7 dpo og jeg bare "føler" på meg at det ikke har gått! :sorry:

Er jo så innmari dumt, men da jeg ble gravid i 2022 kjente jeg et skikkelig stikk i livmor dagen etter innsett. Og nå er jeg overbevist om at det ikke gikk fordi jeg ikke kjente noe i går... (((((: Hjelp!:hilarious:
Føler med deg :Heartred 11 dpo nå og ikke testet enda. Tenkte å vente til 15 dpo.

Oppdatering fra første monitorering: 5 follikler på 12-14mm + flere små og livmorslimhinne på 7mm. Det er som forventet for min AMH (5), så jeg er letta over at det ikke er tomt, men ikke kjempefornøyd liksom :bag:. Forrige gang var det flere små som kom etter, så håper på det samme nå.

Men har fått et dilemma, da de planlegger å akkumulere enda en runde før innsett. Det er nok det lureste, da vi kan være heldige å ende opp med nok på frys til søskenforsøk. Men... jeg vil ha innsett nå.. Og jeg kan ønske meg det. Det er ingen fornuftig grunn til å velge innsett nå, bortsett fra at jeg har LYST :hilarious:. Hvordan kan jeg ta en beslutning med alle disse hormonene i systemet?

Oppdatering fra første monitorering: 5 follikler på 12-14mm + flere små og livmorslimhinne på 7mm. Det er som forventet for min AMH (5), så jeg er letta over at det ikke er tomt, men ikke kjempefornøyd liksom :bag:. Forrige gang var det flere små som kom etter, så håper på det samme nå.

Men har fått et dilemma, da de planlegger å akkumulere enda en runde før innsett. Det er nok det lureste, da vi kan være heldige å ende opp med nok på frys til søskenforsøk. Men... jeg vil ha innsett nå.. Og jeg kan ønske meg det. Det er ingen fornuftig grunn til å velge innsett nå, bortsett fra at jeg har LYST :hilarious:. Hvordan kan jeg ta en beslutning med alle disse hormonene i systemet?
Usikker på om jeg forstår det riktig. Men er det snakk om å fortsette på medisiner for å prøve å få flere egg og ikke sett inn nå? Eller ta ut nå og stimulere på nytt? Kan hende det er meg som er litt treig :smiley-ashamed004

Den gikk greit, tror 6 poser ble tømt og 4 egg funnet. Håpet selvfølgelig på flere meeen! 4 er bedre enn ingen så må si meg fornøyd og må si det er super deilig å være ferdig med sprøyter for nå. Blir spennende med oppdatering i morgen.
Veldig spennende :nailbiting: :) Hooh ja, de to siste jeg satte (gonapeptyl) var helt forferdelige

Usikker på om jeg forstår det riktig. Men er det snakk om å fortsette på medisiner for å prøve å få flere egg og ikke sett inn nå? Eller ta ut nå og stimulere på nytt? Kan hende det er meg som er litt treig :smiley-ashamed004
Ah, ja, "akkumulering" kaller de det. De vil hente ut egg i flere omganger før de begynner å sette inn. Det er visst noe de gjør i tilfeller det ikke er så mange egg. Jeg har hatt en runde i september hvor det ble totalfrys og 3 på frys, og så er jeg på andre runde nå. Tredje runde blir vel da i januar, og det er da de vil gjøre første innsett.

Ah, ja, "akkumulering" kaller de det. De vil hente ut egg i flere omganger før de begynner å sette inn. Det er visst noe de gjør i tilfeller det ikke er så mange egg. Jeg har hatt en runde i september hvor det ble totalfrys og 3 på frys, og så er jeg på andre runde nå. Tredje runde blir vel da i januar, og det er da de vil gjøre første innsett.
Ahh forstår. Vet ikke hva som er best ;o er ikke 3 på frys bra? Vil det si at du ikke har satt inn noe enda? Men skal ha tre runder før det blir innsett?

Så denne gruppen nå, håper jeg kan bli med. :)
BegynteIVF2021 - 38 - B1 - Privat - Stimulering nr.18 - Progynova, Meriofert, Fyremadel, Plaquenil, Prednisolon, Albyl-e, Fermin, Prolutex, Estrogel, Ovitrelle - Oppstart 28/10 og innsett 18/11.
Klart du kan være med! :) Hadde du uttak i dag, siden du skal ha innsett den 18?

Noen her som vet hva progesteron-nivået bør ligge på ved innsett?

Klinikken sier at alt over 32 er bra og da jeg hadde rett over 100 sist innsett så sa de at det var kjempebra. Meeen så Googler jeg da og ser at alt over 80 gir dårligere implantasjonsrate. Hva har dere hørt om dette?

Klart du kan være med! :) Hadde du uttak i dag, siden du skal ha innsett den 18?
Stemmer! Mitt vondeste uttak hittil av totalt 7 stk, men fikk flere egg enn forventet og er derfor bare happy happy! Men er selvfølgelig nervøs for telefonen i morgen hvor jeg får vite om de var modne/friske/hadde cellekjerne og om de ble befruktet og alt som kan gå galt. Det har ikke vært et problem med selve eggene som er hentet ut tidligere, bare at jeg har hatt tomme follikler, så håååper at det er slik nå også. Vil så gjerne ha innsett på mandag! Og håper på flere på frys selv om det sikkert er litt grådig. :angelic:

Last edited:
Stemmer! Mitt vondeste uttak hittil av totalt 7 stk, men fikk flere egg enn forventet og er derfor bare happy happy! Men er selvfølgelig nervøs for telefonen i morgen hvor jeg får vite om de var modne/friske/hadde cellekjerne og om de ble befruktet og alt som kan gå galt. Det har ikke vært et problem med selve eggene som er hentet ut tidligere, bare at jeg har hatt tomme follikler, så håååper at det er slik nå også. Vil så gjerne ha innsett på mandag! Og håper på flere på frys.
Jeg krysser skikkelig fingrene for deg! :gen014 Alt vi må lide for å få barn, men forhåpentligvis blir alt verdt det når man står på andre enden av målstreken :Heartred Og gratulerer med bra fangst av egg, det gir jo et godt utgangspunkt for dagene videre :Heartred

Back
Topp