Da har vi muligens innsett i samme ukeJa, regner med det blir innsett i uke 48 eller 49 da, håper 48 Skal på ultralyd tirsdag neste uke la tiden gå fort!!!
Krysser alt for at stimulering og uttak skal gå så bra som mulig for deg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da har vi muligens innsett i samme ukeJa, regner med det blir innsett i uke 48 eller 49 da, håper 48 Skal på ultralyd tirsdag neste uke la tiden gå fort!!!
Åh, så spennende Tusen takk for det, det setter jeg stor pris på. Krysser alt for deg også!!Da har vi muligens innsett i samme uke
Krysser alt for at stimulering og uttak skal gå så bra som mulig for deg!
Jeg skjønner! Da er det litt ulik praksis rundt omkring. Jeg går privat, og de har aldri fryst ned noe som ikke utvikler seg til blastocyst. Det gjør de ikke. Noe med sannsynligheten for graviditet tror jeg? Men jeg vet at andre har satt inn 3-dagers og blitt gravide, så jeg aner ikke hva som er best. På Medicus (hvor jeg går) er de ganske opptatt av dette.Ja det er fryseforsøk i naturlig syklus. Dette er beskjeden jeg har fått:
1. Du skal ta kontakt med oss når menstruasjonen har kommet for å bli satt opp til en ultralydkontrolltime. Skriv HASTER TIN I NATURLIGSYKLUS, dato for mens og at du trenger kontrolltime. Dette blir rundt syklusdag 9.
2. Du skal begynne med eggløsningstester fra syklusdag 9. Bruk Clear Blue (ikke bruke advance) og morgenurinen. Får du positiv eggløsningstest må du allikevel komme til ultralydkontroll.
3. VIKTIG! Du skal starte med Cyclogest dagen etter positiv eggløsningstest.
Så de ser da også på follikelen for å bergene ca eggløsning? Eller vet du hvorfor de måler den?
Ang hvorfor jeg ikke tror det er blasto er fordi i brevet så sto det "Embryo" der hvor det sto "Blastocyst" i brevet til ei venninne som tidligere har vært igjennom samme runde. Og jeg har lest at når det kun er et egg så dyrker de det ikke til blasto? (Mulig jeg husker feil her også)
Jeg syns det stort sett er håpløst å få svar på alt jeg lurer på fra Riksen, men jeg skal spørre om alt dette på kontrolltimen. Skjønner jo de har veldig mye å gjøre og at disse spørsmålene da blir små detaljer for dem, men føler noen av de blir litt oppgitte over spørsmål vi har. (Men er klar over at jeg har vært hormonell og overfølsom hver gang jeg har fått snakke med noen)
Takk for svar
Jeg slenger meg på, helt ny til dette og veldig spent Fikk mensen i dag, starter med stimulering i morgen!
c_r99 (har bedt om å bytte da) - 25 - B1 - Porsgrunn - Forsøk nr 1 - Menopur og Fyremadel - oppstart 12/da
Jeg har nesten samtidig som deg å vi er på samme hormoner og samme sted. Ultralyd på mandag her å det er mitt første forsøk med ivfJeg slenger meg på, helt ny til dette og veldig spent Fikk mensen i dag, starter med stimulering i morgen!
c_r99 (har bedt om å bytte da) - 25 - B1 - Porsgrunn - Forsøk nr 1 - Menopur og Fyremadel - oppstart 12/11
Det er bla dette som gjør meg så forvirret og føler det er mer gambling enn nødvendig.. den ulike praksisen og hvor forskjellige beskjeder vi alle får. Føles utrygt hele veien.Jeg skjønner! Da er det litt ulik praksis rundt omkring. Jeg går privat, og de har aldri fryst ned noe som ikke utvikler seg til blastocyst. Det gjør de ikke. Noe med sannsynligheten for graviditet tror jeg? Men jeg vet at andre har satt inn 3-dagers og blitt gravide, så jeg aner ikke hva som er best. På Medicus (hvor jeg går) er de ganske opptatt av dette.
De ser på follikel for å beregne eggløsning ja, og også for å se om kroppen er klar tror jeg? De setter vel ikke inn frys hvis du ikke har hatt en moden follikel? Men det er sikkert noen som vet mer om dette enn meg
Ja, se der ja! Så spennende, gøy å være i så lik situasjon som noen Hvordan føles Menopur, og hvor mye tar du?Jeg har nesten samtidig som deg å vi er på samme hormoner og samme sted. Ultralyd på mandag her å det er mitt første forsøk med ivf
Jeg tar 225 IU å startet i går. Kjenner jeg har litt vondt i hodet i dag å der er en normal bivirkning.Hvor mye skal du ta? Plutselig så sees vi i Porsgrunn. Vi bor i Stavanger å har familie på Tjøme derfor valgte jeg å gjøre det i Porsgrunn, og fordi det var kortere ventetidJa, se der ja! Så spennende, gøy å være i så lik situasjon som noen Hvordan føles Menopur, og hvor mye tar du?
@Skogsjente nå er brukernavnet mitt endret forresten!
Skjønner, lurt valg når dere hadde muligheten til det! Ja, plutselig gjør vi det Jeg skal kun ta 150Jeg tar 225 IU å startet i går. Kjenner jeg har litt vondt i hodet i dag å der er en normal bivirkning.Hvor mye skal du ta? Plutselig så sees vi i Porsgrunn. Vi bor i Stavanger å har familie på Tjøme derfor valgte jeg å gjøre det i Porsgrunn, og fordi det var kortere ventetid
Tomt er det neppe! Kan hende de bare er litt mindre enn gangene tidligere på dette tidspunktet. Krysser fingreGratulerer til dere med positive tester! Så utrolig gøy og spennende og skummelt! Krysser fingrene for dere.
Jeg skal til første UL for monitorering i morgen, og gruer meg kjempemasse. Kjenner ingenting til eggstokkene denne gangen, og det har jeg gjort de to gangene før. Så nå får jeg katastrofetanker om at det er tomt der inne.
Skjønner at du gruer deg. Kjenner på det selv, men jeg skal ikke før på fredag. Ut fra hva jeg har lest av erfaringer her inne, så virker det som det kan variere veldig hvor mye man kjenner under stimuleringen, men at resultatet likevel kan være bra krysser fingre og tær for deg i morgen!Gratulerer til dere med positive tester! Så utrolig gøy og spennende og skummelt! Krysser fingrene for dere.
Jeg skal til første UL for monitorering i morgen, og gruer meg kjempemasse. Kjenner ingenting til eggstokkene denne gangen, og det har jeg gjort de to gangene før. Så nå får jeg katastrofetanker om at det er tomt der inne.
For å kommentere min egen tråd, etter å ha tenkt meg om litt. Er det ikke veldig dumt å ikke dyrke alle videre til blasto, nettopp for å få satt inn det absolutt beste når det skal være fryseinnsett på dag 5? Når de tiner og dyrker bare 1-2 fremt til innsett kan det jo være at et av de som fortsatt er fryst som har den beste kvaliteten? Noen som har tanker eller erfaring rundt dette? Fortsatt blank test her i dag, forresten
Tomt er det neppe! Kan hende de bare er litt mindre enn gangene tidligere på dette tidspunktet. Krysser fingre
Skjønner at du gruer deg. Kjenner på det selv, men jeg skal ikke før på fredag. Ut fra hva jeg har lest av erfaringer her inne, så virker det som det kan variere veldig hvor mye man kjenner under stimuleringen, men at resultatet likevel kan være bra krysser fingre og tær for deg i morgen!
@Håperpå2025 jeg har også innsett i morgen! Venter på telefon om antall egg som forhåpentligvis har blitt befruktet
Jeg har det samme! Men etter lang tids prøving uten å noengang se en positiv graviditetstest føler jeg liksom at det egentlig ikke er mulig for meg. Selv om jeg vet at det sikkert ikke stemmer, og de ikke har funnet noe feil.Hvordan klarer dere å holde dere optimistiske i denne ventetiden mellom innsett og ikm? To dager siden innsett/7 dpo og jeg bare "føler" på meg at det ikke har gått!
Er jo så innmari dumt, men da jeg ble gravid i 2022 kjente jeg et skikkelig stikk i livmor dagen etter innsett. Og nå er jeg overbevist om at det ikke gikk fordi jeg ikke kjente noe i går... (((( Hjelp!