November 2024

Fikk mensen i dag som forventet og sendte da melding med "HASTER" som jeg har fått beskjed om. I morgen får jeg tidspunkt for kontrolltimen som skal være mellom syklusdag 8-10. Har fortsatt mye blandede følelser, men følte meg plutselig litt mer positiv og glad etter jeg sendte meldingen som "starter ballen" på en måte. Og det til tross for menssmerter og et sykt ustabilt humør igjennom hele dagen :confused013 Jeg tar alle positive følelser jeg får og skal prøve å holde på den :happy: Føler nesten jeg gleder meg litt nå, men det er jo skummelt å gjøre også.

Ja jeg er forvirra og utfordrende å leve med om dagen :woot: (samboeren tåler det godt og slipper unna alle hormoner osv så han får ikke SÅ mye sympati :bootyshake)
Så fint at du veldig snart er i gang :Heartred

Det er ikke så lenge til da, de må ha grei størrelse allerede nå da? Setter du ovitrelle i morgen da? :joyful:
Ja, den største var vel 15, og så va det en hel haug mellom 10 og 13. Tar ovitrelle i morgen kveld i tillegg til to sprøyter med gonapeptyl. De sa at det var på grunn av at det var så mange egg. Vet noen om det er fare for overstimulering med mange egg? Kjenner jeg er litt nervøs for om noen av de har god nok kvalitet :nailbiting:

Ja, den største var vel 15, og så va det en hel haug mellom 10 og 13. Tar ovitrelle i morgen kveld i tillegg til to sprøyter med gonapeptyl. De sa at det var på grunn av at det var så mange egg. Vet noen om det er fare for overstimulering med mange egg? Kjenner jeg er litt nervøs for om noen av de har god nok kvalitet :nailbiting:
Det kan være fare for overstimulering hvis det er mange. Hadde 20-25 follikler og fikk 15 ut. Ble totalfrys pga fare for overstimulering. Måtte vente to mnd før innsett. jeg ble ikke overstimulert, så det gikk bra :joyful:

Generelt er det vel fare for overstimulering med mange egg ja. Men hvis de ikke kommenterte dette på kontrollen, så vil jeg tro de ikke er redde for dette nå. Kan ikke så mye om dette, men det er det sikkert noen andre kloke damer her som kan. Vet du hvor mange det var som var over 10 mm? :)

Det kan være fare for overstimulering hvis det er mange. Hadde 20-25 follikler og fikk 15 ut. Ble totalfrys pga fare for overstimulering. Måtte vente to mnd før innsett. jeg ble ikke overstimulert, så det gikk bra :joyful:
Oy, greit å være litt forberedt på at noe sånt kan skje her da :nailbiting: var det i forbindelse med innsettet du har denne måneden?

Begynte med progynova den 8.11. Mensen skulle kommer den 17.11. . Men det kommer blod på papiret nå:nailbiting: . Må ringe i morgen sykepleieren. Har ikke kjøpt sprøyter endå. Muligens jeg må begynne med injeksjoner…skal se i morgen om det kommer mer blod…

Generelt er det vel fare for overstimulering med mange egg ja. Men hvis de ikke kommenterte dette på kontrollen, så vil jeg tro de ikke er redde for dette nå. Kan ikke så mye om dette, men det er det sikkert noen andre kloke damer her som kan. Vet du hvor mange det var som var over 10 mm? :)
De kommenterte det ikke nei, de sa bare at de måtte kontrollere igjen på torsdag. Jeg lurer på om det var bortimot 10 på hver side

@Isola90 og @Skogsjente, merker dere noe til symptomer? :bag:

Er så spent på om det går veien. Er nå 9 dpo og er pisseredd for at den testen skal vise negativt enda en gang. Føles ut som en evighet til helg og akkurat nå tenker jeg bare at det ikke går veien. Progesteron tilskuddet hjelper sikkert heller ikke på humøret mitt.

@Isola90 og @Skogsjente, merker dere noe til symptomer? :bag:

Er så spent på om det går veien. Er nå 9 dpo og er pisseredd for at den testen skal vise negativt enda en gang. Føles ut som en evighet til helg og akkurat nå tenker jeg bare at det ikke går veien. Progesteron tilskuddet hjelper sikkert heller ikke på humøret mitt.
De dagene er utrolig nervepirrende! Jeg tror ikke det er vanlig å kjenne noe særlig så tidlig, og progrestron-støtte kan gi endel symptomer, så er vanskelig å vite hva som er hva... Men jeg har våknet veldig tidlig hver morgen fra 7 dpo, og kjenner murringer i livmor/underlivet i blant.
Krysser fingre for deg :Heartred

De dagene er utrolig nervepirrende! Jeg tror ikke det er vanlig å kjenne noe særlig så tidlig, og progrestron-støtte kan gi endel symptomer, så er vanskelig å vite hva som er hva... Men jeg har våknet veldig tidlig hver morgen fra 7 dpo, og kjenner murringer i livmor/underlivet i blant.
Krysser fingre for deg :Heartred
:Heartred :Heartred :Heartred

Nei, kun det ene på frys. Jeg håper jo at jeg får beskjed før innsett om det er noe på endometritesten. Og jeg kan ikke skjønne noe annet enn at jeg skal få svar i tide. Jeg har innsett om 1 uke (mandag) og på torsdag denne uken er det 3 uker siden jeg tok testen. De mente helt sikkert at svaret senest ville komme 3 uker etter test. Mest sannsynlig innen 2 uker. Det gjorde det jo ikke, men jeg må jo bare satse på at det kommer et svar innen torsdag. Og hvis det er store utslag så avbryter jeg forsøket, og venter til neste syklus. Akkurat nå håper jeg det ikke er utslag. Jeg har gjort store endringer i kosten, tar mer tilskudd og vitaminer enn tidligere og er en plan på å roe ned livmor ved innsett (jeg har hatt mye murringer og kraftig diaré (sorry hvis tmi!) etter innsett tidligere. Så nå skal jeg få beroligende før innsett for å se om det hjelper.

Jeg håper det går veien for oss begge denne runden! Det er så ufattelig frustrerende når man ikke en gang kan prøve fordi timingen ikke fungerer. Føler at det jeg lever i en evig limbo-tilstand hvor det eneste som er helt sikkert er at alt er usikkert.

Ok jeg skjønne. Da har du fortsatt tid til å få svar. Vi får krysse fingrene for at du får det før innsett, så kan du forhåpentligvis eliminere det som årsak til at det ikke går. Spennende med endring i kosthold og vitaminer da. Jeg skal prøve akupunktur for første gang etter innsett, bare for å prøve noe annet denne gangen :hilarious:

Jeg slenger meg på, helt ny til dette og veldig spent :nailbiting: Fikk mensen i dag, starter med stimulering i morgen!

c_r99 (har bedt om å bytte da) - 25 - B1 - Porsgrunn - Forsøk nr 1 - Menopur og Fyremadel - oppstart 12/11
Velkommen hit og masse lykke til med stimulering :)

Jeg slenger meg på, helt ny til dette og veldig spent :nailbiting: Fikk mensen i dag, starter med stimulering i morgen!

c_r99 (har bedt om å bytte da) - 25 - B1 - Porsgrunn - Forsøk nr 1 - Menopur og Fyremadel - oppstart 12/11
Lykke til! Jeg skjønner godt du er spent- bare å spørre hvis du lurer på noe underveis! Det er mye å sette seg inn i og litt overveldende i starten, synes iallfall jeg :Heartred

Jeg har ikke helt forstått hva som vil skje nå fram til innsett, så jeg må bare spørre dere.

Jeg skal ha UL om 9 dager og har forstått at de da bla ser på tykkelsen av slimhinnen. Er det noe annet de ser etter som kan påvirke innsett-dato?

Har fått beskjed om å starte med cyclogest dagen etter positiv eggløsningstest. Men jeg trodde jeg måtte sette ovitrelle før innsett selvom jeg har innsett i naturlig syklus? Logikken sier meg jo at det ikke er nødvendig siden jeg har eggløsning, men skjønner ikke helt..

Vi har bare ett embryo og dette er ikke blasto, så da er det vel 3dagers? Og betyr det da at jeg vil ha innsett 3 dager etter positiv eggløsningstest? Jeg føler jeg har mistet hjerneceller den siste tiden og er overrasket over at jeg har glemt alt fra forrige runde..

Back
Topp