Takk Håper det holder hele veien!Synes denne ser fin ut, jeg! Gratulerer så mye!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk Håper det holder hele veien!Synes denne ser fin ut, jeg! Gratulerer så mye!
Har sett flere her på forumet beskrive at embryo kan feste seg litt senere ved fryseforsøk og at hcg-stigning derfor kan starte bittelitt seinere enn ved ferskforsøk. Syns din test 14 dpo er tydelig og fin! Håper spira sitter helt til terminTakk Håper det holder hele veien!
Takk for oppløftende ord Så fint å oppleve så mye støtte her inneHar sett flere her på forumet beskrive at embryo kan feste seg litt senere ved fryseforsøk og at hcg-stigning derfor kan starte bittelitt seinere enn ved ferskforsøk. Syns din test 14 dpo er tydelig og fin! Håper spira sitter helt til termin
Hadde du ikke innsett samtidig som meg? Da er du vell 9 dpo?6 DPO nå, og jeg våkner for tiden med en skikkelig følelse av fyllesyke hver dag, uten å ha drukket en dråpe selvsagt. Har også litt kramper av og på. Er vel bare progesteronet, antakeligvis? Testdag føles som en evighet unna.
Jeg har heller ikke fått noe lyd fra riksen om de gjenværende embryoene, noen som vet om de sender info ut på søndager?
Ser nå at du hadde uttak 4 Så stemmer det du sier. Ble det da satt inn 3 dager embryo?6 DPO nå, og jeg våkner for tiden med en skikkelig følelse av fyllesyke hver dag, uten å ha drukket en dråpe selvsagt. Har også litt kramper av og på. Er vel bare progesteronet, antakeligvis? Testdag føles som en evighet unna.
Jeg har heller ikke fått noe lyd fra riksen om de gjenværende embryoene, noen som vet om de sender info ut på søndager?
Ja, var 3-dagers. Var vel ikke nok egg til at de tar sjansen på å vente til dag 5.Ser nå at du hadde uttak 4 Så stemmer det du sier. Ble det da satt inn 3 dager embryo?
Forstår, krysser for at den sitter!Ja, var 3-dagers. Var vel ikke nok egg til at de tar sjansen på å vente til dag 5.
Takk! Ikke fått svar enda, og klinikken trodde det var på grunn av kø hos lab i Tyskland. Dette er så typisk meg, men jeg bestemte meg for å kjøre på med UL likevel. Det viste seg at det var fortsatt tidlig. Livmorslimhinnen var på under 6mm og folliklen på 13mm. Så jeg har ny ul på mandag og venter fortsatt på svar på endometritest. Mest sannsynlig kommer det noe på den prøven, men bare i tilfelle det IKKE gjør det så ville jeg ikke kaste bort denne måneden. Jeg vet jo ikke om jeg rekker innsett før jul. Sukk. Jeg har så ufattelig uflaks med timing. Jeg har vært prøver i over et år men har bare 3 innsett bak meg. Det er så utmattende å alltid ha dårlig timing på dette her…Ok, du skal ha innsett i styrt syklus? Håper virkelig du får svar før fredag. Du får ringe å purre hvis ikke.
Måtte du ha henvisning fra behandlende lege for å ta testen?
Og nei, jeg hadde ikke henvisning fra lege. Tok det privat hos Aleris, ingen ventetid heller.Ok, du skal ha innsett i styrt syklus? Håper virkelig du får svar før fredag. Du får ringe å purre hvis ikke.
Måtte du ha henvisning fra behandlende lege for å ta testen?
Hmm, vet du hvorfor de var forsiktige med prednisolon? De legene jeg har spurt sier at det er ganske så ufarlig over en kort periode og på lav dose. Jeg tror jeg ville spurt dem om hvorfor de mente det ikke var riktig denne runden. Særlig siden du har gått på det tidligere. Nå venter jeg på svar på endometritest hvor behandling ved funn er prednisolon og albyl-e (blodfortynnende). Jeg fikk beskjed om at dette er ved høy immunrespons for at ikke kroppen skal støte ut egget. Men jeg vet at progesteron også skal hjelpe med det, så jeg vurderer å snakke med legen om ekstra progesteron støtte ved neste innsett om de ikke finner noe på endometritesten.Så spennende å lese om alles fremgang her nå. Jeg krysser alt for dere alle som er litt lengre fremme i løypa enn meg!
Jeg leste nettopp det mange av dere skriver om prednisolon og fikk en del både tanker og spørsmål. Jeg sto på prednisolon ved uttak i vår (totalfrys med kun ett embryo) og spurte om jeg ikke skulle ta det nå ved innsett også. (Jeg har autoimmun sykdom(crohns)) legen konfererte med flere leger og sa at de ikke så noen grunn til det nå og fikk nei. De sa at de er veldig forsiktige med å skrive ut prednisolon og at de ikke så det som nødvendig i min/vår situasjon.
Vi har kun ett eneste embryo og det er veldig liten sjanse for at jeg får ut flere egg. Så dette er mest sannsynlig vår eneste sjanse. Problemet hos meg tror de er at egget ikke vil feste seg pga væskefylt eggleder.
Ps. Har begynt å bli mer positiv og håpefull også nå heldigvis. Kjennes godt, men skummelt.
Jeg har resept på prednisolon klar som jeg kan hente ut og styre selv om jeg føler behov for en kur (ifbm crohns og/eller en analfistel). Jeg tenker nå at jeg skal ta prednisolon likevel. Hva tenker dere andre om det? Hva hadde dere gjort?
Jeg vil jo følge legenes råd, men de har gjort så mange feil inkl feilmedisinering som kunne fått store konsekvenser om vi ikke var på ballen selv. Så tilliten er lav til at de gjør det de kan for at dette skal lykkes.
Blodprøvedagen er 18.11, og jeg tror faktisk jeg skal prøve å ikke ta egne tester. Jeg blir så nevrotisk av det, er blitt så lei av å se negative tester etter et års+ prøving på egen hånd. Bedre å få ordentlig svar. Hva med deg? Du satt inn en 6-dagers?Forstår, krysser for at den sitter!
Har ikke kjent på dem symptomene som du kjenner. Kan kanskje være symptomer på graviditet. Når skal du teste?
5 dager. Skal ta en test på søndag 17.11. Tar ikke noe tidligere av samme grunn som deg. Blir så lei meg og når jeg skal ta lå jeg være sikker på om det stemmer. Porsgrunn tar ikke blodprøver, så jeg må ta en test. Men er da 15-16 dpo når jeg tar testenBlodprøvedagen er 18.11, og jeg tror faktisk jeg skal prøve å ikke ta egne tester. Jeg blir så nevrotisk av det, er blitt så lei av å se negative tester etter et års+ prøving på egen hånd. Bedre å få ordentlig svar. Hva med deg? Du satt inn en 6-dagers?
Ååå ok, så du tenker å kjøre på med innsett uansett? Har du flere på frys?Takk! Ikke fått svar enda, og klinikken trodde det var på grunn av kø hos lab i Tyskland. Dette er så typisk meg, men jeg bestemte meg for å kjøre på med UL likevel. Det viste seg at det var fortsatt tidlig. Livmorslimhinnen var på under 6mm og folliklen på 13mm. Så jeg har ny ul på mandag og venter fortsatt på svar på endometritest. Mest sannsynlig kommer det noe på den prøven, men bare i tilfelle det IKKE gjør det så ville jeg ikke kaste bort denne måneden. Jeg vet jo ikke om jeg rekker innsett før jul. Sukk. Jeg har så ufattelig uflaks med timing. Jeg har vært prøver i over et år men har bare 3 innsett bak meg. Det er så utmattende å alltid ha dårlig timing på dette her…
Hurra!!! Det var jo ordentlig flaks!! Nå må bare flaksen fortsette!Tusen takk for at du husker på!!
Slapp unna omgangssyken og det må jo være et godt tegn!
Lykke til! Håper på flere egg for deg Kan du få byttet brukernavn så er det enklere å huske deg?Hei Da kom mensen så da begynner jeg på mitt første forsøk ivf, så i ettermiddag setter jeg min første sprøyte med menopur 225 IU. Håper jeg ikke blir altfor hormonell :-D