November 2024

Da har jeg også vært på kontroll, litt demotiverende men det går bra, av 18ish follikler hadde kun 2 vokst til akseptabel størrelse. Så øking av meds og ny kontroll på mandag, får håpe noen fler henger seg på.
Opplevde det samme som deg. Men det gikk bra til slutt! Masse lykke til :Heartpink

Da har jeg også vært på kontroll, litt demotiverende men det går bra, av 18ish follikler hadde kun 2 vokst til akseptabel størrelse. Så øking av meds og ny kontroll på mandag, får håpe noen fler henger seg på.
Krysser fingrene for at vi får godt resultat på mandag begge to :flower

Hva var den greia folk prata om med ananasjuice og grapefruktjuice? Husker ikke helt hva som skulle hjelpe med hva. Samboeren hadde plutselig handla ananasjuice til seg selv og så kom jeg på det og ble nysgjerrig.

:HeartpinkAlle follikler over en viss størrelse (17mm?) vil de forsøke å tømme for å se om det er egg i de. I utgangspunktet skal det være egg i alle. Ovitrelle settes for at egget skal løsne og flyte inni follikel/eggposen sin. På uttak vil de stikke hull i eggposene og suge opp all væsken som er i de. Egget skal da ligge et sted i denne væsken, som embryolog vil lete etter. Noen ganger løsner ikke alle eggene fra "veggen" sin og da får de ikke ut egg fra de eggposene. Jeg hadde feks 12 follikler og fikk ut 12 egg (en fra hver) da jeg hadde uttak. Men varierer veldig :)
Takk for godt svar igjen @Skogsjente, det blir spennende å se neste uke :)

Nei, skikkelig uflaks!! Hvis du ligger å spyr på mandag må du jo holde deg hjemme, men hvis du er i OK form til innsett så ville jeg gjort det! Ekstra nøye med håndvask og slik da :)

Jeg skal kjøre 2t hver vei, alene, så er det kvalme/oppkast på mandag eller til og med natt til mandag er det fullstendig uaktuelt å dra. :hilarious::hungover:

Nesten så jeg bare vil ha det i natt så jeg er ferdig med det.. Da føler jeg det er "innafor" å dra dit på mandag!

Åååå det er så uflaks!!

Jeg skal kjøre 2t hver vei, alene, så er det kvalme/oppkast på mandag eller til og med natt til mandag er det fullstendig uaktuelt å dra. :hilarious::hungover:

Nesten så jeg bare vil ha det i natt så jeg er ferdig med det.. Da føler jeg det er "innafor" å dra dit på mandag!

Åååå det er så uflaks!!
Å huff, skikkelig uflaks ja!! Krysser fingre for at du aldri blir smittet! Så kjedelig hvis du ender med avbrutt på grunn av omgangssyken :yuck:

Hva var den greia folk prata om med ananasjuice og grapefruktjuice? Husker ikke helt hva som skulle hjelpe med hva. Samboeren hadde plutselig handla ananasjuice til seg selv og så kom jeg på det og ble nysgjerrig.
Åh det har jeg prøvd, haha. Syns jeg husker de kjerringrådene som: grapefruktjuice for mer EL slim, drikkes fra mens til EL, ananas (men helst det harde inni) fra EL til 5 dpo for tjukkere livmorhinne:hilarious: Jeg har ikke noe tro på det selv, ga iallefall null effekt på meg. Men ananasjuice er jo godt, og det skader ikke å prøve!

Så enig i det mange av dere sier om at klinikkene er for restriktive på å prøve medisiner. Antibiotika forstår jeg at de må være strenge på å gi ut, men jeg syns i det minste de skulle vært mer på tilbyderen rundt hysteroskopi og sånn for å avdekke infeksjoner i livmor for å se om det faktisk er behov for antibiotika. Prednisolon skjønner jeg ikke hvorfor de er så restriktive med. Det er vel få som får bivirkninger av en lav dose over en begrenset periode? Så at Lisa Borg (hun svenske influensern) brukte intralipid-drypp hun fikk på en privat klinikk i Sverige, noe som virker mye heftigere? Jeg har ikke hørt så mye om det, og vet ikke om det brukes i Norge. Er det noen her som har noe erfaring med det?

Husker jeg hørte Jon Hausken snakke om på en podcast om at det er en veldig ressurssterk gruppe de har med å gjøre, som har mye egne ideer og som sloss for seg selv.. Jeg har litt på følelsen at de ofte har på bremsen litt av prinsipp for å ikke la brukergruppen overstyre praksisen sin, og litt fordi de er blitt noe immune mot pasienter som kommer og har egne tanker og ideer.

Åh det har jeg prøvd, haha. Syns jeg husker de kjerringrådene som: grapefruktjuice for mer EL slim, drikkes fra mens til EL, ananas (men helst det harde inni) fra EL til 5 dpo for tjukkere livmorhinne:hilarious: Jeg har ikke noe tro på det selv, ga iallefall null effekt på meg. Men ananasjuice er jo godt, og det skader ikke å prøve!
Ja, hehe, jeg tror vel egentlig også det er kjerringråd, og jeg har jo styrt syklus nå med østrogen fra CD2 og så progesteron fra ca fem dager før innsett, så regner med livmorslimhinna påvirkes greit av dem. Men det er som du sier, ananas er jo godt :happy:

13dpo og svak positiv test her i dag. Legger ved bilde ( beklager dårlig bilde/lys). Hadde håpet den skulle være litt sterkere, så håper ikke det er en kjemisk :sorry: Tester på ny i morgen tidlig.

Vedlegg

• IMG_2422.jpeg
    IMG_2422.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 53
14 dpo i dag. Litt tydeligere test. Håper den fortsetter å bli sterkere fremover❤️ Ville helst sett den enda sterkere når jeg sammenligner med tidligere vellykkede svangerskap. Ingen tvil om at den er positiv hvertfall :)

Vedlegg

• IMG_2425.jpeg
    IMG_2425.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 17
14 dpo i dag. Litt tydeligere test. Håper den fortsetter å bli sterkere fremover❤️ Ville helst sett den enda sterkere når jeg sammenligner med tidligere vellykkede svangerskap. Ingen tvil om at den er positiv hvertfall :)
Hurra for at det går riktige veien! :Heartred Hcg kan svinge litt fra svangerskapet til svangerskap :) Og hvis den har festet seg en dag senere feks, så påvirker det hcg ganske mye.

Back
Topp