November 2022

Ja, stemmer. Så unødvendig stress!
Jeg var helt på gråten for en måned siden da jeg måtte kjøre til Arendal for å hente Procren-sprøyte, og så kunne jeg ikke finne noen som ville sette den, og slutten på dagen nærmet seg! Det var sånn veldig "obs, helsepersonell må sette denne" i pakningsvedlegget. Heldigvis beholdt samboeren hodet kaldt og fikk blandet sprøyta, og med heiagjeng på meldinger fikk jeg satt den selv. Var ikke verre eller annerledes enn alle de andre sprøytene jeg har satt.
Hvilken klinikk tilhører du?
Synes vi administrerer ganske heftige medisiner på egen hånd i denne prosessen. Og har vi spørsmål kan vi ikke ringe og ofte må det skje ting på minuttet.. Det er en skremmende prosess, men vet ikke hvordan man skulle gjort det annerledes.

Så bra :)
Jeg skal på UL til mandag, så i første omgang frem til da. Men de andre gangene har jeg måtte stimulere noen ekstra dager, så blir nok frem til onsdag ca.. Dette er mitt 3 uttak.
Okei, så spennende :) litt deilig å slippe den sprayen egentlig :p er spent på hvor lenge jeg skal stimulere. Ble så fortumlet når jeg/vi snakket med klinikken:p dette blir mitt uttak nr 6 :)

Hvilken klinikk tilhører du?
Synes vi administrerer ganske heftige medisiner på egen hånd i denne prosessen. Og har vi spørsmål kan vi ikke ringe og ofte må det skje ting på minuttet.. Det er en skremmende prosess, men vet ikke hvordan man skulle gjort det annerledes.
Jeg har en utenlandsk klinikk, og der får jeg faktisk tak i pasientkoordinatoren min fra morgen til kveld, så hun drev og sendte meg instruksjoner av sprøyta fra youtube mens jeg stresset rundt. :) Men litt mer uforstående til at jeg trenger noen dagers varsel før jeg skal ta blodprøve, og fullstendig mind-blown over at det kan ta mange dager før resultatet av blodprøver kommer.

Ikke helt sikker på hvordan jeg ville endret det heller. I Norge kanskje tettere oppfølging. I utlandet kanskje litt mer forutsigbarhet.

Egguttak gjennomført. Høyre siden var bare ubehagelig, men absolutt greit. Venstre siden var helt forferdelig. Fikk ut 5-6 egg, og mtp. mine lave eggreserver må jeg si meg fornøyd. Jeg er sliten og oppblåst, men så deilig å være ferdig. Nå venter den avgjørende telefonen i morgen om noen egg har blitt befruktet… ❤️ Ikke for pyser dette her altså!

Vært på ultralyd i dag. Slimhinne på 13 mm og ledende follikel på 19 mm, så satte Ovitrelle nå, så blir det inseminasjon i morgen formiddag :love7
Hurra! Hvilken flott slimhinne! (rare ting man sier til folk i denne prosessen altså :hilarious:). Håper at alt går knirkefritt imorgen!

Må rette på meg selv: skal være et komma mellom utrogestan og (aspirin). Utrogestan er progesteron, jeg fikk det til å se ut som aspirin.
Har oppdatert :) Jeg er litt nysgjerrig på aspirin - gis det til alle på din klinikk eller er det en spesifikk tilpassing for deg? Google har fortalt meg at det er vanligere å gi det som standard i utlandet.

Egguttak gjennomført. Høyre siden var bare ubehagelig, men absolutt greit. Venstre siden var helt forferdelig. Fikk ut 5-6 egg, og mtp. mine lave eggreserver må jeg si meg fornøyd. Jeg er sliten og oppblåst, men så deilig å være ferdig. Nå venter den avgjørende telefonen i morgen om noen egg har blitt befruktet… ❤️ Ikke for pyser dette her altså!
Gratulere med overstått uttak! Jeg har også opplevd å ha veldig sterke smerter på ene siden under et uttak. Ikke gøy. Hvile godt nå og kos deg med noe du liker ❤️ Krysser fingrene for god befruktning!

Gratulere med overstått uttak! Jeg har også opplevd å ha veldig sterke smerter på ene siden under et uttak. Ikke gøy. Hvile godt nå og kos deg med noe du liker ❤️ Krysser fingrene for god befruktning!
Tusen takk, gode deg! ❤️ Åh, ja - fælt altså! Hviler masse, og nå er mannen for å hente noe deilig take away og det jeg cravet på av godsaker :shy: det blir noen laaange timer fram til telefonen ringer i morgen. Gurimalla så spent!

Flere som skal ha forsøk i november? Her er tråden for oss :happy: Krysser alt for at dette blir gulleggenes måned!

Skriv dere opp slik:

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

Superhjeltene i november

Feyra - 35 (snart 36) - B2 - Hausken Stavanger - IVF#2 - Progynova, Pergoveris, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest

Engelpia, 39,b1,klinikk spiren, 7 forsøk ( 3 og siste ved spiren, bemfola, menopur, fyremadel, prolutex

Solstråle8 - 31 - 1 - Hausken - Fryst fra 2. runde IVF - Naturlig syklus- Veke 47?

Høsteple - b1 - innsett nr. to fra ivf nr. 5 - spiren - femar, prednisolon, klexane, albyl e, cyclogest, innsett ca 25.11

HildeFraNordSør - Barn nr 3 - Innsett nr 2 - Procren Depotsprøyte, Progynova, Utrogestan, (aspirin) - oppstart fryseforsøk uke 45, innsett slutten av november eller starten av desember

Gamlemor80 - 42 - B1- Privatklinikk - Innsett nr3 - progynova og cyclogest - fryseforsøk i styrt syklus sannsynligvis innsett i uke 46

Stimulerer

Hæppi - 29 - B1 - #1 - Progynova, Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle, Lutinus - startet på Progynova uke 42, oppstart Gonal F uke 43

sandy01 - 31år - barn 1 - porsgrunn - 5 - femar - oppstart 21/11… men jeg skal prøve med Femar i naturlig syklus nå og skal ha ul på tirsdag 2/11

Sofia87 - 36 - B1 - Hausken - IUI#6 (IVF#3FET4) - Letrozol/Klexane/ Prednisolon/Ovitrelle/Cyclogest- uke 45

Statistikern - 35 - B1 - Riksen - fryseforsøk 3 fra IVF 2 - estradot og lutinus - innsett uke 45/46

Cissa- 41- b3- Porsgrunn #3 vet ikke med enda - oppstart uke 47

Ruger/inseminert

Totalfrys

Avbrutt

Gravid :love017

Ikke gravid :Heartred

Lille91, 31 år. Prøver på baby nr 3 med embyro fra vårt andre forsøk i Porsgrunn. Naturlig syklus med bruk av Lutinus. Innsett Man uke 45.

Har oppdatert :) Jeg er litt nysgjerrig på aspirin - gis det til alle på din klinikk eller er det en spesifikk tilpassing for deg? Google har fortalt meg at det er vanligere å gi det som standard i utlandet.
Ja, de bruker det som standard. Det er visst både preventivt mot blodpropp, pluss at det bedrer blodgjennomstrømning i livmora.

Da er jeg ruger etter innsett av fryseegg idag :) Så nå er det bare og lide seg gjennom ventetiden før testepsykopaten i meg går amok ! :-D
Hurra! Gratulerer som ruger! Håper du får et par rolige dager innen psykopaten kommer :hilarious: Kjenner den altså... Satte du inn blastocyst?

Ja, de bruker det som standard. Det er visst både preventivt mot blodpropp, pluss at det bedrer blodgjennomstrømning i livmora.
Interessant. Jeg har lest at man ikke skal selvdosere dette uten grunn, men det er jo litt fristende når det er en så pass lav dose av et "vanlig" medikament.

Interessant. Jeg har lest at man ikke skal selvdosere dette uten grunn, men det er jo litt fristende når det er en så pass lav dose av et "vanlig" medikament.
Ja. Jeg har ikke orket å styre med resept på det, så har bare tatt en vanlig 500 mg aspirin og delt i 5 eller 6 med kjøkkenkniven og tatt en liten bit hver dag. :dance008 Føles temmelig uskyldig. Samtidig er det tydelig at den blodfortynnende delen funker som bare det, jeg er plutselig full av blåmerker!

Back
Topp