November 2022

Jeg har et dilemma. Jeg er syk/forkjøla på cirka dag nr 10. Hodepine, 40 liter snørr i hjernen, lav feber, forferdelig hoste, tette bihuler, veldig sliten pga dårlig og oppstykket søvn. Negativ koronatest! CRP 24, så virker som virusinfeksjon (som må få gå sin gang :bored:).

Etter planen skal jeg starte progesteron i dag, fly :hungover: til klinikken i utlandet på mandag, og ha innsett på tirsdag.
Jeg snakket med klinikken i går, og det er visst mulig å forskyve oppstarten av progesteron og dermed innsettet også. Det er på tide å bestemme hva jeg skal gjøre!

Alternativer:
1. Fortsette planen. Gamble på at jeg snart blir frisk. Starte progesteron i dag, reise mandag, innsett tirsdag.
Risk 1: fortsatt syk når jeg reiser, ubehagelig.
Risk 2: fortsatt syk, påvirker innsettet negativt?
Risk 3: fortsatt så syk at må avlyse innsett og flytte det til januar.
2. Flytte planen x dager.
3. Avbryte planen, utsette til januar.

Jeg heller mot å prøve å forskyve det hele noen dager. Selv om jeg mister non-refundable flybilletter. Så lenge klinikken sier det er forsvarlig.

Hva ville dere gjort?
Har du tatt en beslutning? Jeg tror ikke at det at du er syk skal påvirke sjansene (mener at jeg har lest det), men klart det er slitsomt å reise om du føler det veldig dårlig. Jeg tror kanskje at jeg hadde gamblet på at jeg ville bli bedre til mandag hvis jeg allerede hadde kjøpt billett.. Der er jo noen dager igjen. Men vanskelig da. God bedring!

Å, så herlig med mye sterkere test i dag! Det kan jo typisk gå litt i rykk og napp. Takk, her går det veldig bra. Det ene lille egget vårt har blitt til en perfekt minibaby på snart 15 uker❤️ Heier på at du i år får tidenes julegave!
Altså wow har det gått 15 uker allerede!! Gratulerer med perfekt minibaby :love7Utrolig stas at det ene egget var en skikkelig gullvariant :happy:
Takk, det føles godt at det blir ultralyd før jul, hvis vi kommer så langt. Et bankende hjerte skulle virkelig være en fantastisk julegave! Ønsker deg en fin graviditet videre ❤️

Var til kontroll igjen idag. Fant kun 4 eggposer nå, 2 på 16mm, 1 på 14mm og 1 på 10mm. Kjenner jeg er ufattelig skuffet. Trodde denne runden med pergoveris skulle bli bedre. Forrige gang fant de 9 eggposer, 6 egg ut (ingen inn). Hvor mange egg blir det av 4 eggposer?

De forklarer det med at det er en dårlig syklus. Jeg spurte flere ganger om det ikke var verdt å avbryte istedet, men det var ikke aktuelt før man kanskje bare hadde to eggposer. Kjenner jeg syns det er mye penger å satse på det jeg opplever som dårlige odds. Og om vi ender opp med bare ett egg ut, blir jeg både skuffet og sint.
Sniker.

Føler så ufattelig med deg- dette har skjedd meg to ganger og man blir så skuffa. Begge gangene ble avbrutt- kunne bare se 3 eggposer ved kontroll. Ble konvertert til IUI etter eget ønske bare for å føle at ikke alt var bortkastet.

Men som flere sier kan kvaliteten være god allikevel. Den ene gangen ned uttak fikk jeg bare ut 4, hvorav 3 ble befruktet og kom til innsett.

Jeg fikk også forklaringen «dårlig syklus»- bare rart at det var tilfelle alle tre gangene. Hadde mange follikler før oppstart stimulering, så jeg mistenker selv at jeg er en såkalt «poor responder».

Masse lykke til <3

Har du tatt en beslutning? Jeg tror ikke at det at du er syk skal påvirke sjansene (mener at jeg har lest det), men klart det er slitsomt å reise om du føler det veldig dårlig. Jeg tror kanskje at jeg hadde gamblet på at jeg ville bli bedre til mandag hvis jeg allerede hadde kjøpt billett.. Der er jo noen dager igjen. Men vanskelig da. God bedring!
Utsetter iallfall én dag. Har så stygg hoste at jeg kaster opp. Men jeg tror kanskje antibiotikaen jeg startet på i går har begynt å fungere, for ting har begynt å få en mer normal og frisk farge. Så ser an til i morgen tidlig om det blir kun den ene dagen eller flere. Greit at man kan være såpass fleksibel når man går på østrogen. :)

Å, så herlig med mye sterkere test i dag! Det kan jo typisk gå litt i rykk og napp. Takk, her går det veldig bra. Det ene lille egget vårt har blitt til en perfekt minibaby på snart 15 uker❤️ Heier på at du i år får tidenes julegave!
Er det sant! Å gratulerer! Husker deg fra noen av månedene mine. Så gode nyheter❤️ Hvor mange forsøk hadde du?

Utsetter iallfall én dag. Har så stygg hoste at jeg kaster opp. Men jeg tror kanskje antibiotikaen jeg startet på i går har begynt å fungere, for ting har begynt å få en mer normal og frisk farge. Så ser an til i morgen tidlig om det blir kun den ene dagen eller flere. Greit at man kan være såpass fleksibel når man går på østrogen. :)
Oi, det høres ikke noe gøy ut! Da satser vi på at antibiotika er det som skal til. styrt syklus har sine fordeler ja :)

Jeg har et dilemma. Jeg er syk/forkjøla på cirka dag nr 10. Hodepine, 40 liter snørr i hjernen, lav feber, forferdelig hoste, tette bihuler, veldig sliten pga dårlig og oppstykket søvn. Negativ koronatest! CRP 24, så virker som virusinfeksjon (som må få gå sin gang :bored:).

Etter planen skal jeg starte progesteron i dag, fly :hungover: til klinikken i utlandet på mandag, og ha innsett på tirsdag.
Jeg snakket med klinikken i går, og det er visst mulig å forskyve oppstarten av progesteron og dermed innsettet også. Det er på tide å bestemme hva jeg skal gjøre!

Alternativer:
1. Fortsette planen. Gamble på at jeg snart blir frisk. Starte progesteron i dag, reise mandag, innsett tirsdag.
Risk 1: fortsatt syk når jeg reiser, ubehagelig.
Risk 2: fortsatt syk, påvirker innsettet negativt?
Risk 3: fortsatt så syk at må avlyse innsett og flytte det til januar.
2. Flytte planen x dager.
3. Avbryte planen, utsette til januar.

Jeg heller mot å prøve å forskyve det hele noen dager. Selv om jeg mister non-refundable flybilletter. Så lenge klinikken sier det er forsvarlig.

Hva ville dere gjort?
Det spørs hvor dårlig du er, men samtidig er det jo tre dager til. Hold deg til planen så lenge det er greit for klinikken.

Jeg blir alltid syk i det tidsrommet jeg blir gravid… mener jeg har lest noe om at kroppen prioriterer befruktning og implantasjon fremfor å gjøre en frisk. Så rent fysisk tror jeg ikke det har så mye å si sånn bortsett fra hvis man er kjempesyk, har hatt en ulykke eller lignende.

I say GO FOR IT!

Du har ventet så lenge, har du ikke ? :)

16 dpo/4+2 idag :nailbiting: :love017

IMG_20221125_064721_edit_433398894488033.jpg

Hva hadde dere gjort ved siste forsøk, satt inn fersk blasto eller fryse ned og ha innsett på nyåret? Er vårt siste forsøk og er i villrede

Hvis det er embryo som overlever til blasto ville jeg bare satt inn med en gang. Hva er grunnen til at du vurderer å fryse ned?
Klinikken min har mer trua på frys enn fersk. Jeg har satt inn fryst blasto de 2 siste innsettene, første gang pga overstimulering og andre gang da livmora trengte hvile sa legen.

Back
Topp