November 2022

11 dager siden Ovitrelle, 9 dager siden uttak. Fyttikatta, jeg er så spent. Er det Ovitrelle, eller er dette streken vi har ventet så lenge på? ❤️
Jeg satt selv Ovitrelle lørdag 5.nov, og egguttak 7. nov, og innsett 11.nov. Jeg ville ta en tidlig test for å se etter spor av ovitrelle. Den var veldig svak på søndag 13. nov, og negativ 14.nov. (Jeg venter med å teste til fredag) Hvis det er likt for deg kan ovtrellen være ute av kroppen, og en spire har satt seg :Heartbigred Masse lykke til!!

Jeg satt selv Ovitrelle lørdag 5.nov, og egguttak 7. nov, og innsett 11.nov. Jeg ville ta en tidlig test for å se etter spor av ovitrelle. Den var veldig svak på søndag 13. nov, og negativ 14.nov. (Jeg venter med å teste til fredag) Hvis det er likt for deg kan ovtrellen være ute av kroppen, og en spire har satt seg :Heartbigred Masse lykke til!!
Åh, så spennende!! Masse lykke til til deg også ❤️❤️ blir nok noen tester til her, før offisiell blodprøvedag neste uke!

Ble avbrudd på meg denne runden. Har gått på progynova og så prøvde de etter hvert med estradot for å prøve å få slimhinnen til å bli perfekt. Men den ville bare ikke denne runden. Har så mye stress på jobben for tida og, så er vel kroppen som sier fra at den ikke vil ruge akkurat nå :hungover:
Åh så kjedelig med avbrutt.. Håper det roer seg ned på jobben og at du får en ny sjanse snart! ❤️

11 dager siden Ovitrelle, 9 dager siden uttak. Fyttikatta, jeg er så spent. Er det Ovitrelle, eller er dette streken vi har ventet så lenge på? ❤️
Ooooh dette ser veldig spennede ut! Ovitrelle kan hente igjen hos noen, men er vel oftest ute etter 10 dager. Spent på neste test!!

Takk!

Stimuleringen gikk greit. Først 22 dager med Synarela, så måtte jeg på tre UL for å få riktig dose med Gonal-F. Reagerte nesten ingenting på stimuleringen etter de to første rundene på 150 og 175 IU. Måtte opp i 225 før det kom en reaksjon, så det var mange tøffe dager i den perioden. Ble (og er fremdeles) delvis sykemeldt, og det var veldig befriende. Få muligheten til å roe litt ned.

Uttaket hadde jeg gruet meg veldig til. Har bare en eggstokk, og fikk egentlig beskjed om at den lå vanskelig til, så det var to leger inne på rommet, men heldigvis hadde den kommet seg lenger ned. Vet ikke hvor mange eggposer de tømte, men fikk ut 5 egg, hvorav 3 ble befruktet. Har nå to på frys ble også veldig overrasket over hvor lite vondt det var, nesten ikke i det hele tatt. Kjente litt på lokalbedøvelsen og et par ganger hvor det stakk litt, ellers ingenting. Var inne 0840 og dro 0910. Veldig deilig!

Nå er jeg superspent og har selvsagt en dårlig magefølelse allerede… har hatt tre runder med inseminering, hvor en var kjemisk. Er enslig, så ikke barebare å prøve i mellomtiden heller ‍♀️
Det er så utrolig variabelt hvordan en svarer på medisinene. Godt at de tilpasset så mye underveis og at du fikk deg sykemelding!

Herlig at uttaket var mindre vondt enn ventet :) 3/5 befruktet og at alle overlevde til innsett/frys er jo kjempebra!

Jeg krysser fingrer og tær! Ingen grunn til dårlig magefølelse allerede (men jeg skjønner selvfølgelig tanken, det er så mye håp og følelser som går inn i denne prosessen).

Kontroll i dag på cd 12. Her var det ikke mye modent. Slimhinne på 6 mm og største forliket på 9 mm. Håper slimhinnen er stor nok til at jeg slipper flere kontroller og bare kan bruke eggløsningstester...

Kontroll av slimhinne i morgrn, CD9. Den bruker å være snill og stabil, men kjenner jeg er litt spent denne gangen. Har hatt en kjemisk nylig, og vet ikke om det kan påvirke noe. Har satset litt hardt på november, det blir bare kaos hvis det ikke gpr denne måneden.

Kontroll av slimhinne i morgrn, CD9. Den bruker å være snill og stabil, men kjenner jeg er litt spent denne gangen. Har hatt en kjemisk nylig, og vet ikke om det kan påvirke noe. Har satset litt hardt på november, det blir bare kaos hvis det ikke gpr denne måneden.
Lykke til!
Jeg hadde forsøk i august. Da gikk jeg all in. Ble sykemeldt dagen før uttak og frem til testdato. Jeg var fast bestemt på å ha en så bekvem og rolig rugeperiode som jeg kunne, da jeg mistet gangen før og følte kanskje at det var pga stress og mye løft på jobben. Ga beskjed på jobb om at jeg ble borte noen uker og gjorde meg helt klar til å ruge i fred hjemme.
Det ble ikke noe innsett :dead: Det kræsja helt i hodet mitt, alt lå til rette og så ble det ikke noe annet enn en blasto på frys.
Denne gangen har jeg ikke sagt noe. Jeg har uttak i morgen og skal straks ringe sjefen og informere om at jeg blir sm fra i morgen og ut helgen. Vi har planlagt innsett onsdag, men er forberedt på at det ikke blir noe, så vil ikke tulle til jobben mer enn nødvendig. Har så klart et håp om innsett, men tar det som et pluss og får vurdere da om jeg skal ta det rolig eller ei.
Jeg kjenner at sist hadde jeg behov for å «stoppe verden» mens jeg ruget, var sikkert pga sa gangen før.
Nå har jeg mer behov for å leve livet som normalt så ikke fallet blir for stort. Er et rart «game» vi holder på med..

Lykke til!
Jeg hadde forsøk i august. Da gikk jeg all in. Ble sykemeldt dagen før uttak og frem til testdato. Jeg var fast bestemt på å ha en så bekvem og rolig rugeperiode som jeg kunne, da jeg mistet gangen før og følte kanskje at det var pga stress og mye løft på jobben. Ga beskjed på jobb om at jeg ble borte noen uker og gjorde meg helt klar til å ruge i fred hjemme.
Det ble ikke noe innsett :dead: Det kræsja helt i hodet mitt, alt lå til rette og så ble det ikke noe annet enn en blasto på frys.
Denne gangen har jeg ikke sagt noe. Jeg har uttak i morgen og skal straks ringe sjefen og informere om at jeg blir sm fra i morgen og ut helgen. Vi har planlagt innsett onsdag, men er forberedt på at det ikke blir noe, så vil ikke tulle til jobben mer enn nødvendig. Har så klart et håp om innsett, men tar det som et pluss og får vurdere da om jeg skal ta det rolig eller ei.
Jeg kjenner at sist hadde jeg behov for å «stoppe verden» mens jeg ruget, var sikkert pga sa gangen før.
Nå har jeg mer behov for å leve livet som normalt så ikke fallet blir for stort. Er et rart «game» vi holder på med..
Absolutt et rart game! Dette er min fjerde reise til klinikken, og antageligvis siste innsett, så jeg føler veldig for å gå "all in", være håpefull og optimistisk, og tilrettelegge alt jeg kan, og virkelig gi det mitt beste. Signalisere "jeg er klar for deg, lille venn! ❤️" Selv om det er kjempetøft og skikkelig vanskelig å mobilisere tro og håp etter mange år og nedturer.

Absolutt et rart game! Dette er min fjerde reise til klinikken, og antageligvis siste innsett, så jeg føler veldig for å gå "all in", være håpefull og optimistisk, og tilrettelegge alt jeg kan, og virkelig gi det mitt beste. Signalisere "jeg er klar for deg, lille venn! ❤️" Selv om det er kjempetøft og skikkelig vanskelig å mobilisere tro og håp etter mange år og nedturer.
Det er det eneste riktige å gjøre. :Heartbigred
For min del ble det bare så gedigen nedtur sist når jeg mobiliserte alt og så ble det ikke noe innsett engang. Så for å spare meg for litt skuffelse, later jeg som ingenting og prøver å leve normalt.
Men kjenner igjen følelsen du har- og det er en god plass å være når du går inn i den bobla. Masse lykke til og måtte det bli positivt for oss alle!

Kontroll i dag på cd 12. Her var det ikke mye modent. Slimhinne på 6 mm og største forliket på 9 mm. Håper slimhinnen er stor nok til at jeg slipper flere kontroller og bare kan bruke eggløsningstester...
Har du fått tilbakemelding fra klinikken? Håper det tar seg opp snart :happy: Når pleier du vanligvis å ha EL?

Jada, mistet hodet og tok en test på utvattnet ettermiddagsurin 8 dpo :dance011
Hadde bare en igjen i en makesure pakke og tenkte at det er best å bruke den opp slik at jeg kan begynne på ny pakke når jeg tester på ordentlig :smiley-ashamed008 #excuses

Back
Topp