November 2022

Jeg begynner også 9dpo fordi da vet jeg at jeg alltid før har testet positivt, foruten ved kjemiske, da har gjerne hcg steget sent og da også testet sent positivt:)
Jeg fikk ikke positiv tidligtest før 12 dpo sist det gikk bra. På en måte føles det trygt å begynne en dag man forventer negativ. Men hvis jeg starter veldig tidlig kan jeg ende opp med veldig mange negative dager. Hmm, må tenke.

På ultralyd i dag telte han 7 fine follikler. Uttak til fredag. Så får jeg bare krysse fingrene for at alt går bra. De ville dyrke helt til onsdag, så er jo stor sjans for at det ikke blir innsett denne gangen heller:(
Var kun et som klarte seg sist til blasto og det ble fryst ned.
Jeg syns det høres ut som et godt utgangspunkt! Krysser fingrene ❤️

Velkommen og gratulerer som ruger! Hvordan var opplevelsen med stimulering og uttak for første gang?
Takk!

Stimuleringen gikk greit. Først 22 dager med Synarela, så måtte jeg på tre UL for å få riktig dose med Gonal-F. Reagerte nesten ingenting på stimuleringen etter de to første rundene på 150 og 175 IU. Måtte opp i 225 før det kom en reaksjon, så det var mange tøffe dager i den perioden. Ble (og er fremdeles) delvis sykemeldt, og det var veldig befriende. Få muligheten til å roe litt ned.

Uttaket hadde jeg gruet meg veldig til. Har bare en eggstokk, og fikk egentlig beskjed om at den lå vanskelig til, så det var to leger inne på rommet, men heldigvis hadde den kommet seg lenger ned. Vet ikke hvor mange eggposer de tømte, men fikk ut 5 egg, hvorav 3 ble befruktet. Har nå to på frys ble også veldig overrasket over hvor lite vondt det var, nesten ikke i det hele tatt. Kjente litt på lokalbedøvelsen og et par ganger hvor det stakk litt, ellers ingenting. Var inne 0840 og dro 0910. Veldig deilig!

Nå er jeg superspent og har selvsagt en dårlig magefølelse allerede… har hatt tre runder med inseminering, hvor en var kjemisk. Er enslig, så ikke barebare å prøve i mellomtiden heller ‍♀️

Heisann :) Jeg er ny i denne gruppa. Hadde egguttak mandag 7.nov. Og innsett nå på fredag. Dette er mitt andre forsøk (forrige i aug/sept) Så da er vel jeg i ruge kategorien, om jeg har forstått systemet riktig :)

LillePrinsesse - 42 - 2 større barn fra før - Medicus -ivf forsøk nr 2 - Cyclogest - Insett 11/11.

Så spennende med ruging Vi hadde innsett samme dag hvordan går det med deg?

Heisann :) Alt vel her, merker ikke så mye annet enn det som også er bivirkning fra medisinene. Tenkte å teste meg på fredag?
Hva med deg, har du det greit?
Joda, det går helt greit. Merker at lunta er ekstreeeemt kort… Blir sint av ingenting, eller griner av ingenting. Har en del murringer i magen, og puppene er ekstremt vonde. Forferdelig!

Er litt usikker på når jeg skal tørre å teste. Pleier å få mensen på dag 13 eller 14 etter EL. Hvis eggløsning er 36 timer etter Ovitrelle, så var det tirsdag for en uke siden. Da skal jeg i så fall få mensen et par dager før jeg skal ta blodprøve på Riksen (23/11).

Nå begynner testetrangen å melde seg for fullt her. 10 dager siden Ovitrelle, åtte dager siden uttak og seks dager siden innsett. Det vil si åtte dager siden befruktning. Lutinus gir jo så mange bivirkninger som minner om graviditetssymptomer, så tør ikke håpe. Siden dette er første forsøket vårt, så er jeg usikker på når jeg bør teste. Offisiell testdato (blodprøve) er ikke før neste uke. Vanligvis i «vanlig» syklus ville jeg begynt å teste fra 8 dpo. Ja, jeg er testetøs :nailbiting:

Joda, det går helt greit. Merker at lunta er ekstreeeemt kort… Blir sint av ingenting, eller griner av ingenting. Har en del murringer i magen, og puppene er ekstremt vonde. Forferdelig!

Er litt usikker på når jeg skal tørre å teste. Pleier å få mensen på dag 13 eller 14 etter EL. Hvis eggløsning er 36 timer etter Ovitrelle, så var det tirsdag for en uke siden. Da skal jeg i så fall få mensen et par dager før jeg skal ta blodprøve på Riksen (23/11).
Du hadde egg uttak på tirsdag du da? Jeg hadde uttak på mandag. Jeg kunne tatt bl.pr neste tirsdag, men er på jobbreise til Oslo da. Så den blir ikke tatt før torsdag i neste uke.
Jeg har spurt i forum her tidligere, ift hvilken dag etter uttak, de som har testet positiv fikk to streker. Da blir det svart dag 9, 10 og 11 etter uttak. Så tenker at jeg vet hvordan det er gått ila helga :Heartred
Står du på cyclogest, eller annen progesteron støtte? Det kan i tilfelle utsette en evt mensen.
Masse lykke til :Heartbigred :signs003

Jeg hadde uttak tirsdag ja, så en dag etter deg. Har også tenkt til helgen, så håper jeg klarer å holde meg

Går på crinone, som er progesteron? Har skjønt at det kan utsette mensen… Nå føler jeg på meg at den kan komme når som helst. Slitsomt med all denne ventinga!

Ble avbrudd på meg denne runden. Har gått på progynova og så prøvde de etter hvert med estradot for å prøve å få slimhinnen til å bli perfekt. Men den ville bare ikke denne runden. Har så mye stress på jobben for tida og, så er vel kroppen som sier fra at den ikke vil ruge akkurat nå :hungover:

Da har jeg vært på UL :) 10-11 store poser på 16-18. dem var veldig fornøyd denne gangen :) uttaket er på fredag :)
Skal forresten ta både gonapeptyl og ovitrelle i kveld :) så får jeg fragmin etter forhåpentligvis innsett :) noen som har erfaring her med gonapeptyl? Runde nr 6 her, men aldri testa det før :p

Skal forresten ta både gonapeptyl og ovitrelle i kveld :) så får jeg fragmin etter forhåpentligvis innsett :) noen som har erfaring her med gonapeptyl? Runde nr 6 her, men aldri testa det før :p
Har tatt gonapeptyl og ovitrelle som triggere før mine to uttak, men vet ikke noe mer enn dét. :joyful:

Ikke erfaring med det du spør om, men jeg skal også sette ovitrelle i kveld og har uttak fredag morgen- så vi ligger helt likt i løypa :) Vi hører til Porsgrunn, hvor er dere?

11 dager siden Ovitrelle, 9 dager siden uttak. Fyttikatta, jeg er så spent. Er det Ovitrelle, eller er dette streken vi har ventet så lenge på? ❤️

Vedlegg

• 5CC4480D-0E5B-49CE-B2FC-6971B96ECAF7.jpeg
    5CC4480D-0E5B-49CE-B2FC-6971B96ECAF7.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 77
  • 13BB685C-A24B-4842-8B7B-BB41C0EC7608.jpeg
    13BB685C-A24B-4842-8B7B-BB41C0EC7608.jpeg
    565,7 KB · Visninger: 72
Back
Topp