November 2018

Det var raskt!
Ja, det hadde jeg virkelig ikke regnet med :) Kjekt at det også finnes noen positive overraskelser, og "oi, det gikk fortere enn forventet"-øyeblikk i en slik prosess! Men var vel heldig med at det var riktig dag i syklusen i dag, og at det var ledig kapasitet i uken for planlagt uttak. Ellers hadde det fort blitt utsatt til januar pga. jul.

Så spennende jeg er ny i forumet. Ser vi holder til på Riksen begge. Jeg begynte med lang protokoll 3.10 og har uttak 31.10

Oi, da er vi jo helt parallelle! :) Er det første forsøket ditt også? Hva føler du nå? Jeg er så spent :nailbiting: Har fått målt 6 eggposer, så er litt nervøs for få egg, men håper kvaliteten er bra.

Da har vi endelig vært på forsamtale på Ullevål i dag, og jeg får heldigvis starte på nesepray med en gang (les i kveld!)! Det føles helt fantastisk å være i gang etter så mange uker med venting :)

Min info:
Mini_S - B#1 - IVF#1 - Riksen - lang protokoll, Synarela fra 29.10. - planlagt uttak uke 49

Så herlig at du får starte opp allerede i dag! Lykke til! :)

Ja, det hadde jeg virkelig ikke regnet med :) Kjekt at det også finnes noen positive overraskelser, og "oi, det gikk fortere enn forventet"-øyeblikk i en slik prosess! Men var vel heldig med at det var riktig dag i syklusen i dag, og at det var ledig kapasitet i uken for planlagt uttak. Ellers hadde det fort blitt utsatt til januar pga. jul.
Sant! Så gøy! Vi fikk plutselig begynne uka etter og var i Januar forespeilet enten rett før sommeren eller etter. Og underveis fikk vi begynne en uke før og, pga ledig kapasitet! Så det er gøy når det går fortere enn forventet og samtidig kanskje og fordi da er et annet par blitt gravide og ikke trenger hjelp mer, det er en fin tanke synes jeg. :) er det synarela spray du tar ?

Sant! Så gøy! Vi fikk plutselig begynne uka etter og var i Januar forespeilet enten rett før sommeren eller etter. Og underveis fikk vi begynne en uke før og, pga ledig kapasitet! Så det er gøy når det går fortere enn forventet og samtidig kanskje og fordi da er et annet par blitt gravide og ikke trenger hjelp mer, det er en fin tanke synes jeg. :) er det synarela spray du tar ?
Det er sant, en fin tanke det :) Ja, det er synarela jeg tar. Håper de verste bivirkningene uteblir da jeg skal reise en del med jobben neste uke :nailbiting:

Jeg melder meg inn her også:) Fikk satt inn et perfekt lite 5 dagers embryo i dag :)

Min info er: Sonalita - Ett barn fra før (ble til med 1.IVF), søskenforsøk (1IVF) - 3FER - Hausken - Naturlig syklus - Innsett 29.10 - 3 blastocyster til på frys - Testdag 7.nov
Første rugeren!! :D

Ultralyd i dag for å sjekke slimhinne og om el er langt unna. Er på dag 10 i syklus. Har ikke hatt innsett siden mars i år så er skikkelig spent nå!

Ååå, syklusdag 45 i dag, og sendte frustrert mail til Haukeland i dag med frustrasjon over manglende tr og ønske om å endre fra naturlig til styrt syklus. Har ikke merket noen antydninger til verken el eller tr denne syklusen, men typisk nok ser det ut som om tr er på vei nå - en time etter mailen ble sendt.... haha Jaja, får ringe Haukeland i morgen og bestille ul - endelig ser det ut som innsett-syklusen er i gang! :D

Slenger meg på her. Første gang med IVF, har to barn fra før laget på den naturlige måten:) Min nåværende mann ble sterilisert for flere år siden, vi ønsker nå felles barn. Så krysser fingrene:D

B3 - ICSI#1 (TESA) - Spiren - Bemfola/Orgalutran - kort protokoll - stimulerer fra 27.10. Planlagt uttak/innsetting uke 45

Oi, da er vi jo helt parallelle! :) Er det første forsøket ditt også? Hva føler du nå? Jeg er så spent :nailbiting: Har fått målt 6 eggposer, så er litt nervøs for få egg, men håper kvaliteten er bra.

Jeg er kjempespent! Dette er andre IVF..har prøvd insimineringer i forkant. Forrige runde sa de at de trodde de skulle få ut 10 egg...men det ble bare 4.. og kun 2 ble befruktet.
Håper på noe høyere antall og bedre kvalitet denne gangen. Har økt gonal dose i.f.t forrige gang. Så er jo selvsagt redd for overstimulering Mange tanker i min hormonelle kropp!!! Kjempe spent på morgendagen, innsett/transfer og blodprøve om 14 dager ..

Ååå, syklusdag 45 i dag, og sendte frustrert mail til Haukeland i dag med frustrasjon over manglende tr og ønske om å endre fra naturlig til styrt syklus. Har ikke merket noen antydninger til verken el eller tr denne syklusen, men typisk nok ser det ut som om tr er på vei nå - en time etter mailen ble sendt.... haha Jaja, får ringe Haukeland i morgen og bestille ul - endelig ser det ut som innsett-syklusen er i gang! :D
Fikk snakket med Haukeland. De var enig i å bytte fra naturlig til styrt syklus. Tr er her, så ble tur på apoteket for å hente ut Progynova. Begynner på Progynova i kveld, så da er fryseforsøk offisielt i gang! :D

Hehe, såå typisk! Gjort det selv flere ganger :hilarious:

Da må jeg dessverre melde meg ut herfra. Må vente enda en syklus pga ustabil syklus etter SA.

Jeg er kjempespent! Dette er andre IVF..har prøvd insimineringer i forkant. Forrige runde sa de at de trodde de skulle få ut 10 egg...men det ble bare 4.. og kun 2 ble befruktet.
Håper på noe høyere antall og bedre kvalitet denne gangen. Har økt gonal dose i.f.t forrige gang. Så er jo selvsagt redd for overstimulering Mange tanker i min hormonelle kropp!!! Kjempe spent på morgendagen, innsett/transfer og blodprøve om 14 dager ..

Nå nærmer det seg for oss! [emoji2] Er også utrolig spent på antall og kvalitet. Fikk du innsett sist? Og hvilken dose Gonal F har du hatt nå? Jeg har litt lav AMH, så har gått på 200 ie, 225 ie fra første ul kontroll, har inntrykk av at det er litt høyere enn det mange går. Håper du får et flott resultat i morgen og slipper noe overstimulering!

Back
Topp