November 2018

Velkommen til! Så kjekt med kort protokoll! Har faktisk ikke hørt omat noen har fått det på OUS før :eek: Du kan jo skrive inn info så jeg får lagt deg inn på listen etter å ha snakket med Riksen i dag? :)

Takk for det! Jeg var også veldig spent på det med protokoll. Jeg fikk som begrunnelse at det var best for meg, fordi jeg hadde mange egg i begge eggstokker. I tillegg har jeg allerede økt sjanse for blodpropp, og nesesprayen øker dette enda mer. Så de vil gjøre alt for at jeg slipper å få det. De setter meg på blodfortynnende i tillegg, faktisk.

Fant ut i samtale med Riksen i dag at det blir oppstart på hormoner ved neste syklus, som da er om litt over 1 mnd. Så jeg havner vel i desember 2018-gruppa. Men følger gjerne med her også :)

Litt info:
ICSI # 1 - Riksen, kort protokoll, oppstart spray november 2018

Hei :) Ser vi i ganske lik situasjon. Er også helt ny her, og vi skal ha oppstartstamtale på Ullevål om 2 uker, hos oss er det også mannlig faktor og første forsøk (første barn). Ble skikkelig glad for å lese at du har fått kort protokoll. Sa de noe om hva som var grunnen for å velge kort?

Hvordan gikk samtalen med Riksen i dag forresten? Blir spennende å følge hverandre!

Så hyggelig å høre at vi er flere som ligger likt i løypa! Som det står over, så fikk jeg kort protokoll på grunnlag av økt sjanse for blodpropp. Så vet ikke hvordan de stiller seg til dette ellers! Var jo også litt fordi jeg hadde mange egg fra før. Krysser fingrene for at du får det løpet du også vil! Hold oss oppdatert :D
 
Vil du at jeg skal skrive deg på listen? Hva vil du evt at jeg skal legge inn?

Kan vente til jeg vet litt mer [emoji4] Leter etter det skrivet jeg fikk sist som forklarer litt om frysforsøk. Da jeg ble gravid sist la jeg det bort - så spørs om jeg må ringe klinikken og få et nytt [emoji85]
 
Kan vente til jeg vet litt mer [emoji4] Leter etter det skrivet jeg fikk sist som forklarer litt om frysforsøk. Da jeg ble gravid sist la jeg det bort - så spørs om jeg må ringe klinikken og få et nytt [emoji85]
Var det slik at du tilhører Riksen? I så fall finner du den TIN-brosjyra på appen deres også. :) Søk på reproduksjonsmedisinsk i app store!
 
Jeg skal i gang med første forsøk i november. Måtte dette bli den beste desember gjennom tidene. Første gang med sprøyter og klarer ikke å la være å grue meg litt til det. Ikke redd smerten er bare så absurd å tenke at jeg frivillig skal stikke nåler i magen på meg selv... helt sykt[emoji4]

Så hvis du kan skrive meg på listen?

Techgirl, Barn #1 , IVF #1, Hausken, Gonal f, oppstart ca. 2. November.
 
Var det slik at du tilhører Riksen? I så fall finner du den TIN-brosjyra på appen deres også. :) Søk på reproduksjonsmedisinsk i app store!
Nei, klinikk i Danmark. Men antar at det sikkert går ut på det samme - så da skal jeg laste ned appen mens jeg leter etter papirene mine ;-) Takk for hjelpen!
 
Takk for det! Jeg var også veldig spent på det med protokoll. Jeg fikk som begrunnelse at det var best for meg, fordi jeg hadde mange egg i begge eggstokker. I tillegg har jeg allerede økt sjanse for blodpropp, og nesesprayen øker dette enda mer. Så de vil gjøre alt for at jeg slipper å få det. De setter meg på blodfortynnende i tillegg, faktisk.

Fant ut i samtale med Riksen i dag at det blir oppstart på hormoner ved neste syklus, som da er om litt over 1 mnd. Så jeg havner vel i desember 2018-gruppa. Men følger gjerne med her også :)

Litt info:
ICSI # 1 - Riksen, kort protokoll, oppstart spray november 2018

Så hyggelig å høre at vi er flere som ligger likt i løypa! Som det står over, så fikk jeg kort protokoll på grunnlag av økt sjanse for blodpropp. Så vet ikke hvordan de stiller seg til dette ellers! Var jo også litt fordi jeg hadde mange egg fra før. Krysser fingrene for at du får det løpet du også vil! Hold oss oppdatert :D

Takk for svar :) Ok, da får jeg nesten bare vente i spenning i 12 dager til :D Skal selvsagt holde dere oppdatert!
 
Da blir infoen min slik:
FruAlve B2 - IVF nr 4. Fostimon og Orgalutran. Oppstart ca 5 november. UNN Tromsø.
 
Jeg kan godt endres til:

Førstings - B1 - #FER2 - 5 blastocyst på frys - Primolut - Progynova/ Cyclogest, innsett november

Ikke store endringa, men klarsignal for at det blir innsett i november iallfall! Wehehy! :woot:
 
Jeg kan godt endres til:

Førstings - B1 - #FER2 - 5 blastocyst på frys - Primolut - Progynova/ Cyclogest, innsett november

Ikke store endringa, men klarsignal for at det blir innsett i november iallfall! Wehehy! :woot:
Så bra at det blir november!
 
Så bra at det blir november!
Jaa, føles godt å få starte igjen såpass kjapt! Håper vi lykkes alle sammen nå! Hadde så lyst å ta AB-kur, men vi prøver innsett en gang til først. Skal du ha noe medisiner ved siden av ved innsett?:)
 
Jaa, føles godt å få starte igjen såpass kjapt! Håper vi lykkes alle sammen nå! Hadde så lyst å ta AB-kur, men vi prøver innsett en gang til først. Skal du ha noe medisiner ved siden av ved innsett?:)
Veldig hyggelig at det er flere av septemberjentene her! Veldig synd at vi ikke lyktes da, men satser på at november er supermånden med mange terminspirer!!!
 
Jaa, føles godt å få starte igjen såpass kjapt! Håper vi lykkes alle sammen nå! Hadde så lyst å ta AB-kur, men vi prøver innsett en gang til først. Skal du ha noe medisiner ved siden av ved innsett?:)
Jeg ville nok ventet noen innsett til før jeg hadde begynt å tenke på ab. Jeg har prøvd IVF siden januar i år og nå fikk jeg akkurat vite at jeg får ab og rekker med nød å ta den kuren før neste innsett. Ellers tar jeg q10, vitaminbjørner og tran og sanasol.
 
Jeg ville nok ventet noen innsett til før jeg hadde begynt å tenke på ab. Jeg har prøvd IVF siden januar i år og nå fikk jeg akkurat vite at jeg får ab og rekker med nød å ta den kuren før neste innsett. Ellers tar jeg q10, vitaminbjørner og tran og sanasol.

Hvor mye q10 tar du? :)
 
Hvor mye q10 tar du? :)
500 til 600 mg pr dag, kopierer Eiddwen som tok 600 mg, som kan sakene sine. Men har foreløpig kjøpt i Norge så det blir mange kapsler om dagen, fordelt på morgen og kveld.
 
Heisann. Hadde uttak i september men det ble totalfrys så nå går jeg å venter på mensen som er 6 dgr forsinket! Jeg er ikke gravid, har testet. Så jeg tenker å bare følge dere her inne framover litt. Vi prøver på søskenforsøk, dvs barn nr 2. Skal ha lutinus og albyl e som støttebehandling i naturlig syklus. Tilhører UNN.
 
500 til 600 mg pr dag, kopierer Eiddwen som tok 600 mg, som kan sakene sine. Men har foreløpig kjøpt i Norge så det blir mange kapsler om dagen, fordelt på morgen og kveld.

Såpass mye ja, får øke dosen litt jeg da, har tatt 200mg bare:meh: de er sinnsykt dyre her i Norge!
 
Såpass mye ja, får øke dosen litt jeg da, har tatt 200mg bare:meh: de er sinnsykt dyre her i Norge!

Sett tråden som er lagt ut idag om vitaminer «til salgs»? Er Q10 der[emoji5]
 
Såpass mye ja, får øke dosen litt jeg da, har tatt 200mg bare:meh: de er sinnsykt dyre her i Norge!
Ja det er veldig dyrt, og høyeste innhold i en kapsel er 100 mg.
 
Back
Topp