November 2018

Der kom mens, så da er alt i rute og som det skal! Godt at hormonene er ute av kroppen også, når det først ble som det ble.

Er så rart hvordan mens har fått endret sin betydning for meg etter at vi startet med IVF. Da vi prøvde på gamlemåten var jo mens alltid en stor nedtur. Nå er det liksom godt når den kommer, fordi det betyr at syklusen er i rute og jeg har kommet ett steg videre i nedtellingen til ny oppstart.
 
Der kom mens, så da er alt i rute og som det skal! Godt at hormonene er ute av kroppen også, når det først ble som det ble.

Er så rart hvordan mens har fått endret sin betydning for meg etter at vi startet med IVF. Da vi prøvde på gamlemåten var jo mens alltid en stor nedtur. Nå er det liksom godt når den kommer, fordi det betyr at syklusen er i rute og jeg har kommet ett steg videre i nedtellingen til ny oppstart.
Kjenner meg veldig igjen i det! Forrige forsøk kom mens 5 dager tidlig. Det var også digg, for da fikk jeg hoppe en uke frem. Eneste gang man ikke vil ha mens er etter innsett! :p
 
Jeg tenker å prøve på neste mens, som nok kommer i starten av november tenker jeg. Hadde MA etter innsett i juli. Fikk da noen blastoer på frys etter uttak i juli, og neste innsett skjer nok da i november. Aldri hatt frysforsøk før, så må gjøre meg litt kjent med prosessen kjenner jeg [emoji85]
 
Er ganske ny på dette forumet, så ble skikkelig glad for å finne en november-tråd! :hello2
Jeg og mannen prøver å få vårt første barn sammen, holder til på St.Olav. Startet med medisiner i september, bemfola og cetrotide, kort protokoll. Uttak i uke 40, fikk ut 13 egg og 11 ble befruktet, dag 5 satt vi igjen med 3 blasto (IVF) :) Det ble desverre totalfrys pga truende OHSS. Om alt går etter planen blir det innsett av ett fryseegg i uke 47 :)
Så for å oppsummere:

Totti - Barn #1 - IVF #1, fryseforsøk - Klinikk: St.Olav - Medisiner: bemfola&cetrotide - Uttak uke 40 - 3 blasto på frys - Innsett uke 47
 
Hei! Kan jeg slenge meg med her? Begynte på synarela 14/10 og har oppstart på Fostimon- sprøyter 2/11. Er det forresten noen andre som har prøvd Fostimon? Jeg er på tredje og siste forsøk nå og har brukt puregon de to andre gangene...
 
Jeg tenker å prøve på neste mens, som nok kommer i starten av november tenker jeg. Hadde MA etter innsett i juli. Fikk da noen blastoer på frys etter uttak i juli, og neste innsett skjer nok da i november. Aldri hatt frysforsøk før, så må gjøre meg litt kjent med prosessen kjenner jeg [emoji85]
Vil du at jeg skal skrive deg på listen? Hva vil du evt at jeg skal legge inn?
 
Hei! Kan jeg slenge meg med her? Begynte på synarela 14/10 og har oppstart på Fostimon- sprøyter 2/11. Er det forresten noen andre som har prøvd Fostimon? Jeg er på tredje og siste forsøk nå og har brukt puregon de to andre gangene...
Velkommen skal du være! :) Skal skrive deg opp på listen, men har du lyst til å legge til noe mer som f.eks klinikk eller noe?
 
Hvordan går det i ventetiden, jenter?

Her synes jeg det går så sakte... Aaaner ikke om syklusen er i gang igjen etter totalfrys i september, har ikke lagt noe spesielt merke til om el har vært her enda eller ikke. Optimalt sett kommer tr ila neste uke, da er vi i så fall i rute til fryseforsøk i begynnelsen av november. Men iom at jeg ikke har merket noe til el enda, så forventer jeg egentlig forsinkelser.
 
Hvordan går det i ventetiden, jenter?

Her synes jeg det går så sakte... Aaaner ikke om syklusen er i gang igjen etter totalfrys i september, har ikke lagt noe spesielt merke til om el har vært her enda eller ikke. Optimalt sett kommer tr ila neste uke, da er vi i så fall i rute til fryseforsøk i begynnelsen av november. Men iom at jeg ikke har merket noe til el enda, så forventer jeg egentlig forsinkelser.
Her er syklusen i rute, enn så lenge.. sist syklus var på 41 (!) dager, mot 28-29 til vanlig.
Skikkelig irriterende med syklustull når man skal ha fryseforsøk.
Håper tr kommer hos deg når hun skal.
 
Jeg er helt fersk som medlem her på forumet, men har fulgt med blant annet denne tråden de siste dagene. Er helt i startfasen av IVF/ICSI-behandling, og synes det er så flott å kunne snakke med folk i samme situasjon!

Hadde oppstarssamtale på Ullevål i dag. Skal ringe Riksen i morgen for å høre når behandlingen kan starte. Er på kort protokoll :) Første barn. Mannlig faktor.

Aner ikke om det blir uttak og innsett i november, men man kan jo håpe!
 
Hvordan går det i ventetiden, jenter?

Her synes jeg det går så sakte... Aaaner ikke om syklusen er i gang igjen etter totalfrys i september, har ikke lagt noe spesielt merke til om el har vært her enda eller ikke. Optimalt sett kommer tr ila neste uke, da er vi i så fall i rute til fryseforsøk i begynnelsen av november. Men iom at jeg ikke har merket noe til el enda, så forventer jeg egentlig forsinkelser.
Jeg synes også at tiden går fryktelig sakte.. Vet heller ikke om det blir naturlig eller styrt syklus, så håper jeg hører mer fra de snart. Fikk jo brev om hvorfor det ble totalfrys, men det sto også at de skulle gjøre en ny medisinsk evaluering og at videre plan skulle bli meddelt til oss, eller noe sånt.. Lurer veldig på hva det innebærer, frister veldig å ringe i morgen å spørre.. Eneste jeg vet nå er at hun sykepleieren jeg snakket med i telefonen før jeg fikk det brevet mente at det skulle bli innsett ca i uke 47, mest sannsynlig i naturlig syklus. Hvis det blir i naturlig syklus så er jeg kjempestressa for at eggløsning skal havne på en dag som gjør at det blir avbrutt. Ble litt langt det her, men er så mange tanker som surrer hele tiden..
 
Jeg er helt fersk som medlem her på forumet, men har fulgt med blant annet denne tråden de siste dagene. Er helt i startfasen av IVF/ICSI-behandling, og synes det er så flott å kunne snakke med folk i samme situasjon!

Hadde oppstarssamtale på Ullevål i dag. Skal ringe Riksen i morgen for å høre når behandlingen kan starte. Er på kort protokoll :) Første barn. Mannlig faktor.

Aner ikke om det blir uttak og innsett i november, men man kan jo håpe!
Velkommen til! Så kjekt med kort protokoll! Har faktisk ikke hørt omat noen har fått det på OUS før :eek: Du kan jo skrive inn info så jeg får lagt deg inn på listen etter å ha snakket med Riksen i dag? :)
 
Hvordan går det i ventetiden, jenter?

Her synes jeg det går så sakte... Aaaner ikke om syklusen er i gang igjen etter totalfrys i september, har ikke lagt noe spesielt merke til om el har vært her enda eller ikke. Optimalt sett kommer tr ila neste uke, da er vi i så fall i rute til fryseforsøk i begynnelsen av november. Men iom at jeg ikke har merket noe til el enda, så forventer jeg egentlig forsinkelser.
Synes tiden går sakte her også. De to forrige vente-periodene har jeg klart å koble ganske bra ut fra prøvinga og fokusere på andre ting, men får ikke helt til denne gangen. Tankene svirrer rundt i hodet og konsentrasjonsevnen er ikke på topp. Håper de neste ukene skal fly forbi!
 
Jeg synes også at tiden går fryktelig sakte.. Vet heller ikke om det blir naturlig eller styrt syklus, så håper jeg hører mer fra de snart. Fikk jo brev om hvorfor det ble totalfrys, men det sto også at de skulle gjøre en ny medisinsk evaluering og at videre plan skulle bli meddelt til oss, eller noe sånt.. Lurer veldig på hva det innebærer, frister veldig å ringe i morgen å spørre.. Eneste jeg vet nå er at hun sykepleieren jeg snakket med i telefonen før jeg fikk det brevet mente at det skulle bli innsett ca i uke 47, mest sannsynlig i naturlig syklus. Hvis det blir i naturlig syklus så er jeg kjempestressa for at eggløsning skal havne på en dag som gjør at det blir avbrutt. Ble litt langt det her, men er så mange tanker som surrer hele tiden..
Jeg skal ha naturlig syklus. Egentlig synes jeg det er noe tull, da syklusen min har en tendens til å variere veeeldig. Men, Haukeland ville først prøve det, så får vi styrt etterpå om det ikke virker. Har fem på frys, så håper jo det går uten nye uttak.
 
Jeg skal ha naturlig syklus. Egentlig synes jeg det er noe tull, da syklusen min har en tendens til å variere veeeldig. Men, Haukeland ville først prøve det, så får vi styrt etterpå om det ikke virker. Har fem på frys, så håper jo det går uten nye uttak.
Kanskje det ofte blir prøvd først, men litt synd om det ikke blir vurdert mer individuelt.. Veldig bra med fem på frys, da har du litt å gå på eventuelt :) Jeg har tre på frys, så håper de er sterke og tåler opptiningen.
 
Da har jeg fått nytt brev i dag, og de har kommet fram til at det blir innsett i naturlig syklus. Nå håper jeg egentlig at syklusen ikke er helt stabil etter uttak enda, så jeg ikke får el den dagen jeg tror, så kanskje jeg slipper at det blir avbrutt
 
Jeg er helt fersk som medlem her på forumet, men har fulgt med blant annet denne tråden de siste dagene. Er helt i startfasen av IVF/ICSI-behandling, og synes det er så flott å kunne snakke med folk i samme situasjon!

Hadde oppstarssamtale på Ullevål i dag. Skal ringe Riksen i morgen for å høre når behandlingen kan starte. Er på kort protokoll :) Første barn. Mannlig faktor.

Aner ikke om det blir uttak og innsett i november, men man kan jo håpe!

Hei :) Ser vi i ganske lik situasjon. Er også helt ny her, og vi skal ha oppstartstamtale på Ullevål om 2 uker, hos oss er det også mannlig faktor og første forsøk (første barn). Ble skikkelig glad for å lese at du har fått kort protokoll. Sa de noe om hva som var grunnen for å velge kort?

Hvordan gikk samtalen med Riksen i dag forresten? Blir spennende å følge hverandre!
 
Fikk endelig brevet fra Riksen med info om kontroller og hormoner. Siden jeg var igjennom et forsøk i september behøver jeg ikke komme på kontroll før jeg har gått 7 dager på sprøyter. Ingen sjekk før sprøytestart eller noe. Deilig å slippe så mange kontroller! Begynner å spraye i morgen :)
 
Back
Topp