Noen som skal ta influensavaksinen?

Skal ta den! Selv med supersprøyteskrekk, så gruer meg litt. :p
 
Skal ta den! Selv med supersprøyteskrekk, så gruer meg litt. :p

Sniker fra desember.

Jeg er ikke så glad i sprøyter men dette er den minst merkbare jeg noengang har tatt. Jeg kjente faktisk ikke at de stakk i det hele tatt :)
 
Hadde jeg vært pasienten hennes så hadde jeg rapportert henne videre for å spre misinformasjon. Det er fryktelig enkelt å finne ut hva vaksinen inneholder, og hun kan ikke FØLE at den er lite forsket på, når fakta er at influensavaksine er mye forsket på. Folk må selvsagt ta valg som passer dem selv og som de kan leve med. Men helsepersonell som bidrar til å spre skremselspropaganda er en uting. Hun jobber med friske folk ja, men gravide er regnet som en risikogruppe, og hun kan potensielt være med på å spre smitte som kan være farlig for både mor foster. Hvor mange her har ikke merket endringer på pust og slimhinner i graviditeten feks? Man ER mer utsatt for komplikasjoner som gravid, og hun burde vite bedre enn å si ting som det der.
Amen! Det er jo helt hårreisende at en offentlig ansatt jordmor sitter på jobb og sprer antivakserpropaganda. :smiley-angry019
 
Skjønner ikke hvorfor folk lar være å ta den fordi «lege eller jordmor ikke har anbefalt det».. Hva er greia? Dersom ingen har anbefalt deg å ta den, vær fornuftig å ta ansvar selv da vel. Voksne folk liksom..

Det er da ikke på noen måte farlig å ta vaksinen - så hvorfor ikke ta den når det er en NASJONAL anbefaling fra Folkehelseinstituttet at alle gravide skal ta den. Med andre ord er alle her inne er anbefalt å ta den..

Synes faktisk at man er litt.. hva skal man si; ignorant, lat, ..dum om man lar være. Nettopp fordi at du ene og alene kan være eneste grunn til at barnet ditt får store skader eller dør pga at DU ikke gidder ta vaksinen. Hvem er det som må leve med den avgjørelsen resten av livet? Det er i alle fall ikke legen din som har glemt å minne deg på vaksinen..

Alle får influensa i løpet av livet. Ingen vet når. Men om du ALDRI tar vaksinen til vanlig - gjør det i alle fall nå. Det er min mening.
 
Tok på fredag, ingen bivirkninger, bare litt ømt der stikket var :thumleft
 
Har tatt [emoji1]
 
Niks.
 
Jeg har aldri fått influensa, men vaksinerte meg en gang, og har sjelden følt meg så dårlig etterpå. Fikk feber, frysninger og måtte være hjemme fra jobb i to dager kun med bivirkninger.

Hadde jeg hatt barn fra før, i barnehagen, hvor risikoen for smitte er større hadde jeg ikke nølt. Nå er jeg veldig usikker
 
Jeg har aldri fått influensa, men vaksinerte meg en gang, og har sjelden følt meg så dårlig etterpå. Fikk feber, frysninger og måtte være hjemme fra jobb i to dager kun med bivirkninger.

Hadde jeg hatt barn fra før, i barnehagen, hvor risikoen for smitte er større hadde jeg ikke nølt. Nå er jeg veldig usikker
Tenk deg hvor dårlig du da hadde blitt om du faktisk fikk influensa.
 
Trur heller ikkje eg tar den. Litt ubestemt.

Kan jeg spørre hvorfor? Er oppriktig interessert i hvorfor så mange er så skeptiske til myndighetenes råd? Influensavaksinen har eksistert i så utrolig mange år, og er veldig godt utprøvd. Ikke meningen å fornærme deg eller noe sånt, det er ingen hemmelighet at jeg er veldig pro-vaksiner. Jeg prøver bare å forstå tankegangen til dem som er skeptiske.
 
Kan jeg spørre hvorfor? Er oppriktig interessert i hvorfor så mange er så skeptiske til myndighetenes råd? Influensavaksinen har eksistert i så utrolig mange år, og er veldig godt utprøvd. Ikke meningen å fornærme deg eller noe sånt, det er ingen hemmelighet at jeg er veldig pro-vaksiner. Jeg prøver bare å forstå tankegangen til dem som er skeptiske.
Eg har medisin-angst, litt rart, men har vart i mangen år. Blir veldig vanskelig å ta f.eks paracet. Hadde det vært at det var kjempeviktig med vaksiner mtp babyen så hadde eg såklart gjort det men fastlegen min meiner det "går greit" og dersom eg skulle fått influensa som gravid så får du veldig god helsehjelp. Eg hadde i tillegg kyssesyken for ca 4 år siden - etter det har eg hatt ingenting, ingen influensa eller forkjølelse. Fleire leger som eg kjenner har sagt at nokon blir rart immune mot sånt etter kyssesyken.
Men som sagt; eg har ikkje heilt bestemt meg enda. Når det ikkje lenger handler om kun meg så blir det viktigare ofc. Mtp yrke, kontakt med andre barn ++ så er eg heller ikkje ein av dei som er mest utsatt.
 
Jeg ligger rett ut på 10.dagen med feber og influensa.. Det er aldeles ikke NOE morsomt.
Anbefaler alle som ikke har tatt vaksinen om å ta den så dere slipper det her..

Kjenner heldigvis veldig godt med liv fra skatten i magen[emoji173]️ Legen sa at jeg ikke skulle bekymre meg så lenge jeg kjenner det. Skulle ha nulltoleranse for å ta kontakt med lege og har allerede vært på legekontoret 3 ganger siden jeg ble syk. Håper virkelig det går over snart.
 
Jeg ligger rett ut på 10.dagen med feber og influensa.. Det er aldeles ikke NOE morsomt.
Anbefaler alle som ikke har tatt vaksinen om å ta den så dere slipper det her..

Kjenner heldigvis veldig godt med liv fra skatten i magen[emoji173]️ Legen sa at jeg ikke skulle bekymre meg så lenge jeg kjenner det. Skulle ha nulltoleranse for å ta kontakt med lege og har allerede vært på legekontoret 3 ganger siden jeg ble syk. Håper virkelig det går over snart.

Uff, god bedring! Her i kommunen har vaksinen akkurat kommet, de begynner å vaksinere til uken. Skal ta den på mandag.
 
Da har jeg og fått tatt den :joyful: Aldri tatt den før, men begynte å jobbe med barn etter jul i år og hadde i mars influensa for første gang på mange herrens år :hungover: Håper jeg slipper unna nå!
 
Har tatt den[emoji4] Jeg har ingen god grunn til ikke å gjøre det som er anbefalt..
 
Back
Topp