Folkehelseinstituttet har forresten ganske omfattende informasjon om både influensavaksine og andre vaksiner (og mye annet) på websidene sine: www.fhi.no
... jepp, jeg er en nerd.
... jepp, jeg er en nerd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei. Ser ikke poenget. De vaksinene er som værmeldingen. Noen ganger har de tippet rett. Og andre ganger var de heldig og traff.
Har aldri vurdert eller tenkt på det før. Tok ikke noe vaksine sist heller og legen har ikke sagt noe.
Legene pleier jo som oftest ikke å minne på at man ikke skal spise spekemat og upasteuriserte oster heller, men det er som med vaksinen en del av anbefalingene til gravide som de kanskje regner med at man setter seg inn i selv.Har aldri vurdert eller tenkt på det før. Tok ikke noe vaksine sist heller og legen har ikke sagt noe.
Tja, de gjør jo det da. Man leser jo i alle brosjyrer og hefter om mat man skal og ikke skal spise. Har enda ikke lest eller hørt en eneste plass om det med vaksinen.Legene pleier jo som oftest ikke å minne på at man ikke skal spise spekemat og upasteuriserte oster heller, men det er som med vaksinen en del av anbefalingene til gravide som de kanskje regner med at man setter seg inn i selv.
Siden jeg har vært veldig i tvil om jeg vil ta den eller ei, spurte jeg da jeg var på oul. Damen dro på det, og sa at Folkehelseinstituottet anbefalte det jo. Men siden jeg så hun nølte, ble jeg litt nysgjerrig og pushet henne litt mer på om hun ville anbefale den. Hun hadde nok ikke håpet på oppfølgingsspørsmålene mine, og ville først ikke svare, men sa til slutt: «La meg si det sånn; hadde du vært min datter ville jeg ikke anbefalt deg å ta den». Hun sa også at hun visste for lite om innholdet, og følte den var for lite forsket på. Så lenge hun jobbet med friske folk selv, kom hun ikke til å ta den selv. Da jeg sa jeg jobbet med barn, sa hun hun tenkte det samne om det. Så lenge jeg også hadde en generelt god helse, burde jeg ikke være ekstra utsatt.
Siden jeg har vært veldig i tvil om jeg vil ta den eller ei, spurte jeg da jeg var på oul. Damen dro på det, og sa at Folkehelseinstituttet anbefalte det jo. Men siden jeg så hun nølte, ble jeg litt nysgjerrig og pushet henne litt mer på om hun ville anbefale den. Hun hadde nok ikke håpet på oppfølgingsspørsmålene mine, og ville først ikke svare, men sa til slutt: «La meg si det sånn; hadde du vært min datter ville jeg ikke anbefalt deg å ta den». Hun sa også at hun visste for lite om innholdet, og følte den var for lite forsket på. Så lenge hun jobbet med friske folk selv, kom hun ikke til å ta den selv. Da jeg sa jeg jobbet med barn, sa hun hun tenkte det samne om det. Så lenge jeg også hadde en generelt god helse, burde jeg ikke være ekstra utsatt.