Noen som skal ta influensavaksinen?

Endelig kvitt forkjølelsen og fikk dermed tatt vaksinen i dag - jippi! :)

Puh, kjenner jeg ikke er helt på topp i dag etter å ha tatt vaksinen i går! Men da ville jeg sikkert ha blitt ganske dårlig hvis jeg hadde fått skikkelig influensa, så er veldig glad jeg har fått tatt den :)
 
Har sendt helsestasjonen en mail og bedt om å få ta den når jeg har time der om tre uker.
 
Var hos legen på fredag, tenkt å høre om vaksinen men glemte helt av det. Hun sa heller ikke noe, så jeg får høre neste gang jeg skal til jm om 3 uker. Skal til legen igjen uka etter det, så får håpe det blir tidsnok å evt. ta den da.
 
Sniker litt.. jeg tok den ikke. Fødde i januar (verste tiden) hadde influensa da ja! Og den satt i, i over en uke etter fødselen! Å det var helt jævlig, faktisk verre enn å føde!! Leste nettopp en artikkel om dette også, at kroppen og organer er så sliten etter svangerskap å fødsel at man kan bli alvorlig syk! Ikke rart jeg følte jeg skulle stryke med!
Så jeg hadde tatt den, men går nok fint uten også.., hadde nok max uflax
 
Time for å ta den mandag ettermiddag :) Godt å få det gjort.
 
Debattinnlegg om viktigheten av kildekritikk og vaksinasjon fra overlege og professor i BT i dag: https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/wypro/-Gravide--se-opp-for-fake-news
[emoji115][emoji115][emoji115]
Leste en blogger skreiv at løsningen bare var å spise mer grønt for å holde immunforsvaret oppe under graviditeten :s
Og lagt merke til at mange av de som ikke tar den gjør det fordi legen sa det ikke var så farlig, noe som går på synsing utifra legens personlige mening og ikke utifra et faglig ståsted.

Her om dagen leste jeg ei som hadde kommentert hos ei som sa hun hadde så lyst på spekeskinke at " bare spis litt spekemat om du har lyst på det, jeg spiste da jeg har gravid og jenta er helt frisk". Har så lyst til å slå huet i veggen av slik "...og det gikk fint med meg"-kommentarer.
 
Eg tok den for ca 6 veker sidan, og i dag såg vi ei aktiv frisk jente i magen på OUL[emoji5] Hadde ingen bivirkninger, og er svært glad for at eg har tatt den no når alle rundt meg på jobb går sjuke! [emoji6] Stoler på FHI og deira anbefalinger[emoji5]
 
Hva koster vaksinen?

Det er ikke en fastpris på landsbasis, det er opp til hvert enkelt legekontor å bestemme. På mitt legekontor koster den 250 for alle, mens på mannens legekontor kostet den 125 for de som hadde tatt den før og derfor ikke trengte time, og 175 for de som måtte ha legetime for å ta den. Så du må nesten sjekke hjemmesiden/ringe legen din.
 
Back
Topp