Noen ivf-ere her?

Han mente at den kunne ligge helt borti veggen, mellom plommesekken og veggen på fostervannssekken :) så blir spennende å se om en uke om det har skjedd noe mer, eller det har stoppet å utvikle seg :)
Skal du ta HCG test i mellomtiden? Blir spennende å se, ja! Ha trua - mulig er det en liten luring du bærer på
 
Hadde tidlig ul 6+6. Skulle egentlig ha 7+1, men fordi jeg blødde litt brunt 6+6 fikk jeg heller komme inn da.
Alt så bra ut og jeg fikk se og høre hjertet. Jeg blødde ikke noe mer siden.

Idag har jeg svake mensensmerter nederst i magen. Jeg blødde litt rødt grums for litt over en times tid siden :(
Må begynne å innrømme for meg selv at dette kanskje ikke går veien :( har grått og vært utrolig lei meg siden jeg oppdaga det.
Det er flere som har blødninger i svangerskapet, så ikke mist håpet helt enda! Krysser fingrene!!!
 
Gratulerer Kisa Vet du hvor stort det var? Jeg har også vært på ul og skal bli mamma til 1 barn. Selv om jeg er sjeleglad, ble jeg samtidig litt skuffet fordi jeg håpet på 2.. Men hjerte slo og det så fint ut! Men gyn sa at det fortsatt var 20% sjanse for SA, det likte jeg ikke ...!!!!
Jeg husker ikke, men legen så på tabell og sa at størrelsen på barnet stemte med svangerskapukene.
Jeg gratulerer deg også:smiley-bounce016
Men hvorfor tror legen at du har 20% sjanse for SA? Tar du hormoner?
 
Skal du ta HCG test i mellomtiden? Blir spennende å se, ja! Ha trua - mulig er det en liten luring du bærer på
Ikke noe HCG nei :) har troa til legen sier noe annet eller tante rød kommer :)
 
Jeg husker ikke, men legen så på tabell og sa at størrelsen på barnet stemte med svangerskapukene.
Jeg gratulerer deg også:smiley-bounce016
Men hvorfor tror legen at du har 20% sjanse for SA? Tar du hormoner?
Han sa det på generelt grunnlag, siden det var så tidlig enda. Rettet litt på seg selv og da at det var litt mindre enn 20% hos meg, siden vi hadde sett hjerte slå. Men all den statistikk eg kan finne, oppgir langt mindre enn 20% nå i uke 7, så eg syntes at dette var vel høyt!! Eg trodde det var ca 8%.. Uansett så er statistikken på min side -med iallefall 80%, så dette skal gå godt!!

Tar hormoner ja, 3x daglig: Progynova og utrogestan. Du da?
 
Vært på ul nå, så fostervann og plommesekken, mens babyen hadde gjemt seg :) så han kunne ikke si noe om det var bra eller dårlig ..
Hei! Ville bare si at akkurat dette skjedde med meg også med førstemann. Jeg ble veldig stresset, men tok en ny UL uken etter og da så vi et bankende hjerte og alt var OK :) han kom også 2 uker før termin og er supersterk og langt fremme i utviklingen! Så det hender de bare gjemmer seg som du sier ;)
 
Jeg er forøvrig 5+1 etter IVF. Men tør ikke å håpe så mye enda..
 
Hei! Ville bare si at akkurat dette skjedde med meg også med førstemann. Jeg ble veldig stresset, men tok en ny UL uken etter og da så vi et bankende hjerte og alt var OK :) han kom også 2 uker før termin og er supersterk og langt fremme i utviklingen! Så det hender de bare gjemmer seg som du sier ;)
Førstemann her og var en luring, så får satse på at denne her er en luring og :)
 
Han sa det på generelt grunnlag, siden det var så tidlig enda. Rettet litt på seg selv og da at det var litt mindre enn 20% hos meg, siden vi hadde sett hjerte slå. Men all den statistikk eg kan finne, oppgir langt mindre enn 20% nå i uke 7, så eg syntes at dette var vel høyt!! Eg trodde det var ca 8%.. Uansett så er statistikken på min side -med iallefall 80%, så dette skal gå godt!!

Tar hormoner ja, 3x daglig: Progynova og utrogestan. Du da?
Riktig, man må tenke positivt og fare for SA blir mindre og mindre for hver dag som går.
Jeg tar Progynova og Lutinus 3x daglig til uke 10.
 
Riktig, man må tenke positivt og fare for SA blir mindre og mindre for hver dag som går.
Jeg tar Progynova og Lutinus 3x daglig til uke 10.
Hvor stor dose?
Jeg tar 4 mg Estrofem (tilsvarende Progynova) 2x daglig (morgen og kveld) + Utrogest 200 mg (tilsvarende lutinus) 3x daglig.
 
Hvor lenge gikk dere på lutinus eller tilsvarende?
Jeg fikk beskjed om å gå på det til uke 9. Jeg er 8 uker idag og har allerede gått uten i over 3 uker.
Sist vi hadde ivf skulle jeg gå på det til positiv test. Det gikk helt fint. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle gå på det så lenge denne gangen.
 
Hei. Kaster meg inn her. Jeg er 7 uker nå. Var på ul 6+1 der så og hørte det herlige hjerte. Fin stigning i hcg frem til ul forrige uke. Har Vært litt bekymret pga spotting så si hver dag siden 14.06. Jeg tar progynova totalt 8 mg daglig og utrogestan 200*3 daglig. Jeg fikk beske om at jeg skulle fortsette ta dette 55 dager etter testdag 15.06. Dvs siste dose tas 9. Aug.
Nå er jeg mye kvalm, oppblåst svimmel og ør. Litt ut av meg sjæl opplevelse. Passer dårlig på jobb:hungover: Men tar det som positivt tegn:D
 
Last edited:
Hvor lenge gikk dere på lutinus eller tilsvarende?
Jeg fikk beskjed om å gå på det til uke 9. Jeg er 8 uker idag og har allerede gått uten i over 3 uker.
Sist vi hadde ivf skulle jeg gå på det til positiv test. Det gikk helt fint. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle gå på det så lenge denne gangen.
Går du ikke på Progynova heller da? Jeg fikk streng beskjed om å passe på å ta tablettene til riktig tid, så her er hverdagen "klokkestyrt", for å si fet sånn...
 
Hei. Kaster meg inn her. Jeg er 7 uker nå. Var på ul 6+1 der så og hørte det herlige hjerte. Fin stigning i hcg frem til ul forrige uke. Har Vært litt bekymret pga spotting så si hver dag siden 14.06. Jeg tar progynova totalt 8 mg daglig og utrogestan 200*3 daglig. Jeg fikk beske om at jeg skulle fortsette ta dette 55 dager etter testdag 15.06. Dvs siste dose tas 9. Aug.
Nå er jeg mye kvalm, oppblåst svimmel og ør. Litt ut av meg sjæl opplevelse. Passer dårlig på jobb:hungover: Men tar det som positivt tegn:D
Har du vært i Norge eller i utlandet for ivf? Jeg har hatt en jobb med å få tak i utrogestan her i Norge, det er jo ikke et registrert produkt, derfor måtte jeg lure.. Selv har jeg vært i Tsjekkia. Skal gå på medisiner ut uke 12, men de siste ukene skal det trappes ned..
 
Har du vært i Norge eller i utlandet for ivf? Jeg har hatt en jobb med å få tak i utrogestan her i Norge, det er jo ikke et registrert produkt, derfor måtte jeg lure.. Selv har jeg vært i Tsjekkia. Skal gå på medisiner ut uke 12, men de siste ukene skal det trappes ned..
Vært i Barcelona. Forrige gang måtte jeg kjøpe lutinus. Og den er jo svinedyr å kjøpe i Norge. Og 6 om dagen!! Hadde sa den gangen.
Så sist jeg var å hadde innsett fikk jeg med resept og kjøpte MASSE for å ta med hjem. Mye mye billigere ble det og.

Ser ut til at utlandet kjører ut uke 12 da ja, med medisiner.
 
huff... var no den "billigste" medisinen ut av de jeg gikk på under prøvingen....
 
Vært i Barcelona. Forrige gang måtte jeg kjøpe lutinus. Og den er jo svinedyr å kjøpe i Norge. Og 6 om dagen!! Hadde sa den gangen.
Så sist jeg var å hadde innsett fikk jeg med resept og kjøpte MASSE for å ta med hjem. Mye mye billigere ble det og.

Ser ut til at utlandet kjører ut uke 12 da ja, med medisiner.
Jeg trodde også at jeg fikk med meg alt av medisiner fra Tsjekkia, men det viste seg ikke å stemme.. Har måttet supplere med 180 stk utrogestan-kapsler her i Norge - til en litt annen pris i Tsjekkia, for å si det sånn.. Det har vært en utfordring å få legen til å skrive ut resept på dem, men jeg fikk det til til slutt!!
 
Går du ikke på Progynova heller da? Jeg fikk streng beskjed om å passe på å ta tablettene til riktig tid, så her er hverdagen "klokkestyrt", for å si fet sånn...

Nei jeg går ikke på noe.
Første gang hadde vi ivf/isci i Danmark. Da skulle jeg bare gå på dem til positiv test. Hadde et fint svangerskap og fødte friskt barn.
Derfor skjønte jeg ikke hvorfor jeg skulle gå på det så lenge denne gangen. Ingenting som tyder på at jeg mister uten. Så jeg tok en sjefsavgjørelse og sluttet selv. Har gått bra hittil i alle fall. Er 8+2.
 
Back
Topp