Noen ivf-ere her?

Hvor lenge gikk dere på lutinus eller tilsvarende?
Jeg fikk beskjed om å gå på det til uke 9. Jeg er 8 uker idag og har allerede gått uten i over 3 uker.
Sist vi hadde ivf skulle jeg gå på det til positiv test. Det gikk helt fint. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle gå på det så lenge denne gangen.
Gikk på det frem til 9+0, turte ikke annet. Deilig å være ferdig!
 
huff... var no den "billigste" medisinen ut av de jeg gikk på under prøvingen....
Når jeg trengte 2 pk i uken i 8 uker så ville det bli 8 000 kr. Det er 2000 minde enn jeg betalte for hormonbehandling for uttak. Så det er igrunn mye. Og vet heller ikke om jeg får igjen noe på helfo da jeg valgte utlandet.
Men smart som jeg var reiste jeg til sverige og kjøpte lutinus, for der er det ca halve prisen for en pakke.
 
Jeg trodde også at jeg fikk med meg alt av medisiner fra Tsjekkia, men det viste seg ikke å stemme.. Har måttet supplere med 180 stk utrogestan-kapsler her i Norge - til en litt annen pris i Tsjekkia, for å si det sånn.. Det har vært en utfordring å få legen til å skrive ut resept på dem, men jeg fikk det til til slutt!!
Hvordan får du tak i de da? Må apoteket bestille de da?
 
Når jeg trengte 2 pk i uken i 8 uker så ville det bli 8 000 kr. Det er 2000 minde enn jeg betalte for hormonbehandling for uttak. Så det er igrunn mye. Og vet heller ikke om jeg får igjen noe på helfo da jeg valgte utlandet.
Men smart som jeg var reiste jeg til sverige og kjøpte lutinus, for der er det ca halve prisen for en pakke.
joda dyrt i lengden...
men du får igjen fra helfo. Det bekreftet de på apoteket... (men en må be om spesifiserte/detaljerte kvitteringer)
Jeg brukte "heldigvis" bare 2 pakker då... på den tiden jeg skulle bruke de...
 
Hvordan får du tak i de da? Må apoteket bestille de da?
Ja. Først må legen skrive ut resept og legge ved en søknad/godkjenning. Så må apoteket bestille de. Medisinene kommer da uten pakningsvedlegg, for det skal egentlig legen skrive ut enkeltvis. Det har han ikke gjort, men jeg vet jo hvordan jeg skal bruke dem. Pakningen er tysk..
 
joda dyrt i lengden...
men du får igjen fra helfo. Det bekreftet de på apoteket... (men en må be om spesifiserte/detaljerte kvitteringer)
Jeg brukte "heldigvis" bare 2 pakker då... på den tiden jeg skulle bruke de...
Ikke på uregistrerte legemidler
 
Hei hadde ivf innsett fredag 13 mai! Så nå er det en stor lykkedag for oss hihi... :)
Startet på uke 10 igår. Termin 5 februar. Skjønner det liksom ikke helt enda.... :p Foreløpig koser jeg meg med en skikkelig luftmage...hehe Den kom tidlig så d har vært problematisk å skjule på jobb.
Har heldigvis 3 uker ferie nå så det skal bli godt :) :)
 
Har offentlig ivf i Oslo og gikk ikke på Lutinus mer enn to uker fra egguttak. Er 6+1 nå. De går visst endel lengre på medisiner dersom det er fryseforsøk, men bare 15 dager når det er ferskt forsøk :)
 
Hei hadde ivf innsett fredag 13 mai! Så nå er det en stor lykkedag for oss hihi... :)
Startet på uke 10 igår. Termin 5 februar. Skjønner det liksom ikke helt enda.... :p Foreløpig koser jeg meg med en skikkelig luftmage...hehe Den kom tidlig så d har vært problematisk å skjule på jobb.
Har heldigvis 3 uker ferie nå så det skal bli godt :) :)
Jeg har termin 16 februar, så jeg ligger litt bak deg.. Jeg har også mye luft i magen, men jeg blir bare "firkantet"..
 
Jeg har termin 16 februar, så jeg ligger litt bak deg.. Jeg har også mye luft i magen, men jeg blir bare "firkantet"..


Hehe....er no herk spør du meg :p Er jo babymage man vil ha..men leste en plass at det er mye som skjer mtp at livmor vokser og at organer flytter på seg.
Kanskje magen blåser seg opp for å forberede og lage plass? ....ikke vet jeg hihi...
Så gøy at vi er såpass likt i termin :)
 
Jeg har termin 18. feb.
Og nå er kvalme og brekninger gått over til kvalme og oppkast.
Det gjør jobben vanskelig:confused: Og vanskelig å skjule. :(
 
Er det noen som vet hvordan jeg kan komme inn på februarhjertene2017?
Du må ha minst 50 innlegg/svar her inne på Februar2017 og vært på forumet i over én mnd. Jeg har ikke vært medlem i over én mnd enda, men nærmer meg.. :) Da skal den visst poppe opp av seg selv..
 
Er det noen av dere som har vært plaget av kvalme og merket bedring etter dere sluttet på medisin? Jeg har tatt cyclogest og progynova, men har siste dag i dag.. har liksom et lite håp om at det kan roe symptomene litt. Synes for øvrig det er litt rart at man slutter helt brått med tablettene, men de vet vel hva de driver med disse legene skal iallefall bli godt å slippe styret med vaginaltablettene!
 
Er det noen av dere som har vært plaget av kvalme og merket bedring etter dere sluttet på medisin? Jeg har tatt cyclogest og progynova, men har siste dag i dag.. har liksom et lite håp om at det kan roe symptomene litt. Synes for øvrig det er litt rart at man slutter helt brått med tablettene, men de vet vel hva de driver med disse legene skal iallefall bli godt å slippe styret med vaginaltablettene!
Åå så heldig du er. Har iallefall 4 uker igjen.
Hvor langt er du? Fra uke 10-12 noen ca uke 14 kan kvalme begynne avta har jeg lest.
 
Åå så heldig du er. Har iallefall 4 uker igjen.
Hvor langt er du? Fra uke 10-12 noen ca uke 14 kan kvalme begynne avta har jeg lest.
Så heldig du er som er ferdig, jeg har over 3 uker igjen.. Her skal tablettene trappes ned. Og når jeg fant ut at jeg kun skulle ta tabletter på kveldstid når vi starter ferie, ja da måtte jeg gråte en skvett.. Det er jammen upraktisk å ta disse vaginale pillene og ligge i ro minst en halvtime etterpå...!!!
 
Åå så heldig du er. Har iallefall 4 uker igjen.
Hvor langt er du? Fra uke 10-12 noen ca uke 14 kan kvalme begynne avta har jeg lest.
Uke 9 i dag håper kanskje at kvalmen kan roe seg litt når man slutter på alle hormonene, tiden vil vise..
hvor langt er du på veg?
 
Back
Topp