Noen andre som så smått tenker på hva som skal kjøpes inn?

Jeg har kjøpt vognpose, brukt på finn.no. Samt no klær av en kollega
Hvilken pose gikk du for? :love017

Prøver å finne en pose som holder 3 sesonger (høst/vinter/vår), og i så mange år som mulig med/uten forlengelse.
 
Jeg trodde vi var ferdig med barn, og må derfor starte på nytt igjen med innkjøp :hilarious: ønsker meg en god barnevogn for drittføre i nord, får se på hvilken vi lander på etterhvert :) ellers er det mye basic av utstyr, som klær osv. Men jeg har troa på at vi arver litt fra venner :)
 
Her må ALT kjøpes inn. Planleggeren i meg vil gjerne begynne allerede nå (14+2), men er livredd for å «jinxe» :hilarious: Blir så inspirert av dere som allerede har begynt å se etter bruktkupp!
 
Her må ALT kjøpes inn. Planleggeren i meg vil gjerne begynne allerede nå (14+2), men er livredd for å «jinxe» :hilarious: Blir så inspirert av dere som allerede har begynt å se etter bruktkupp!
I feel you! 14+1, kjøper ingenting så tidlig! Planlegge og se på nett, ja, men kjøpe blir noe helt annet..
 
Kjøpte en Stokke sleepi mini med utvidelse . Kuppet til 2000kr med strøkne madrasser også. Meeen kunne spart mer om vi bare tok en enklere bedside-crib :smiley-ashamed004
 
Her har jeg begynt littegrann. Kjøpt litt ullklær på 50 og 60% rabatt (body, strømpebukser og sokker). En 2pk pysj på tilbud. Og handlet inn ting på apotek (på nett). 15+0 idag, og tenker jeg orker ikke kjøpe alt de siste mnd, blir dyrt da.
Har og fått ordna bilstol, vognpose, bærsele og vippestol (arv fra familie) ♡ men det blir ikke hentet før etter sommeren
 
Hei smarte damer! Vi får vår første i høst, som mange andre. Vi blir nummer fire i familien dette året, så regner med å arve mye klær. Og vi prøver å finne det meste brukt og helst gratis. Seng og barnevogn er i orden, men jeg lurer på bilsete. Hva bør man tenke på?

Og hva er lurt å ha? Vi har en godstol med krakk til beina klar på rommet og skal få inn seng. En kommode er kanskje greit? Lurt å ha stelleplass på den også kanskje? Hva har dere vært glad for at dere har hatt?


På forhånd tusen takk for tips og delinger!
 
Hei smarte damer! Vi får vår første i høst, som mange andre. Vi blir nummer fire i familien dette året, så regner med å arve mye klær. Og vi prøver å finne det meste brukt og helst gratis. Seng og barnevogn er i orden, men jeg lurer på bilsete. Hva bør man tenke på?

Og hva er lurt å ha? Vi har en godstol med krakk til beina klar på rommet og skal få inn seng. En kommode er kanskje greit? Lurt å ha stelleplass på den også kanskje? Hva har dere vært glad for at dere har hatt?


På forhånd tusen takk for tips og delinger!
Vi har tenkt litt sånn at det enkleste er det beste. Seng og stelleplass på vårt soverom, skal ha seng/vugge og stelleplass i stuen.
Nattlys til mating i sengen,

Gull verdt - syns jeg - er en kurv/stativ med nødvendigheter som er enkel å bære med seg rundt i huset der man trenger det. Alt fra Salver, Kluter bleier, Smokk - ja det man trenger.

Bilsete ville jeg kjøpt nytt - eller brukt fra godt kjente slik at man VET setet ikke har vært involvert i noe og kan være skadet.

Kjøper/skaffer kun nødvendigheter før barnet er født. Mye man kjøper før, som man aldri får bruk for i mange tilfeller. Enklere å kjøpe det man trenger når man ser hva behov man faktisk har med baby.
 
Du nevner nattlys. Vi har kaninlys fra ikea som vi først kjøpte til minste, og etterpå måtte kjøpe til både store og små her i huset. Vil tro den er fin til nattlys til amming også. Skrur seg av av seg selv etter ei stund, så slipper å våkne av at man har glemt å skru den av. Bruker batteri, så kan flyttes rundt ved behov.Screenshot_20240421-201940653 (1).jpg
 
Tenke dere bedside crib? Syns det virker så lettvint å slippe å reise seg om natten og hente ungen for å amme for eksempel. Samtidig en trygghet å ha den så nærme seg. Hvilke erfaringer dere med den, eventuelt andre typer senger? Hvor gammel har babyen vært før dere har gått over til annen seng? :)
 
Tenke dere bedside crib? Syns det virker så lettvint å slippe å reise seg om natten og hente ungen for å amme for eksempel. Samtidig en trygghet å ha den så nærme seg. Hvilke erfaringer dere med den, eventuelt andre typer senger? Hvor gammel har babyen vært før dere har gått over til annen seng? :)
Ja det skal vi ha på soverommet. Hvor lenge man får brukt det varierer - spørs hvor raskt baby vokser og blir tyngre. De fleste har vel vektgrense på 9kg tror jeg - de ulike modellene har ulike kriterier for bruk :)
 
Kom over ei som selger brukt Stokke steps med babysete. Noen som har erfaring med den? Tripp trapp (med babysete) er jo også populær så vidt jeg vet. Hva hadde dere valgt? Hun skal ha 1500 for den, og den er veldig lite brukt. Så usikker på om jeg skal slå til :think005
 

Vedlegg

  • IMG_0250.png
    IMG_0250.png
    691,9 KB · Visninger: 7
  • IMG_0251.png
    IMG_0251.png
    505,9 KB · Visninger: 7
Kom over ei som selger brukt Stokke steps med babysete. Noen som har erfaring med den? Tripp trapp (med babysete) er jo også populær så vidt jeg vet. Hva hadde dere valgt? Hun skal ha 1500 for den, og den er veldig lite brukt. Så usikker på om jeg skal slå til :think005
Tenker det er et kupp, så kjør på
 
Kom over ei som selger brukt Stokke steps med babysete. Noen som har erfaring med den? Tripp trapp (med babysete) er jo også populær så vidt jeg vet. Hva hadde dere valgt? Hun skal ha 1500 for den, og den er veldig lite brukt. Så usikker på om jeg skal slå til :think005
Spørs jo hva man vil ha selv. Her sverger vi til vanlig tripptrapp.
 
Jeg sverger til tripptrapp selv. Fant en fint brukt på Finn av den nyere versjonen til 300kr , og prøver å finne brukt nyfødtsete av den grå nye versjonen til cirka 500kr
 
Jeg har fremdeles tripp trapp stol som min mor hadde til oss som små! Den har fått seg noen strøk med maling oppover årene, men er nesten like fin som en ny ❤️ Supre stoler som varer hele barndommen
 
Mitt inntrykk er at tripp trapp varer lengre. Men på den steps varianten så er babysete også vippestol, så det er jo en fordel med den.
 
Back
Topp