Noen andre som så smått tenker på hva som skal kjøpes inn?

Vi har 2 år og 8 mnd mellom de to første, hadde ikke behov for søskenbrett e.l. Tror det kommer veldig an på det eldste barnet, vår brukte sparkesykkel på korte turer eller gikk, ellers satt de kanskje sammen i vogna hvis det var krise ellers bar vi eldste :happy: eldste sov kun i barnehagen så hadde en vogn der og en hjemme til babyen.
Takk for nyttig info, hvis dette går bra blir det ca samme avstand mellom våre. Og da tenker jeg at jeg ikke trenger søskenbrett
 
Jeg har ihvertfall tenkt på:
- ny babycall. Den vi har er veldig slitt og mangler video
- ny vogn da jeg solgte vogna etter første. Vurderer Bugaboo fox 5 eller Emmaljunga, men skal sette meg mer inn i det.
- samme med bilstol, solgte den vi hadde til baby. Vurderer å spørre om å låne av ei venninne, men må se an om de fortsatt bruker sin eller ikke
- hvis det blir gutt så må vi sikkert fylle på med litt ekstra klær, har mye rosa fra før :p
Ellers tror jeg vi har det meste av klær, spesielt til nyfødttiden
 
Vi har en babycall som fortsatt er i bruk hos guttungen. Han blir 3 år når babyen kommer, og jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med både seng og babycall i tiden fremover. Han er avhengig av melodien på babycallen for å sovne, og han sover fortsatt i grindseng. Begynner å kjenne at det er tungt (og vondt) å løfte ham oppi der allerede, så vi har begynt å se etter juniorseng til ham. Men bør også avvenne ham med den melodien… ihvertfall i god tid før vi evnt ikke skal ha babycall inne hos ham… men når er det normalt å slutte med babycall? :hilarious: Hadde jo vært veldig praktisk om vi bare kunne flyttet den inn til babyen når den tid kommer.
Vi byttet til juniorseng rett før hun ble tre. Det gikk over all forventing, vi lo faktisk av oss selv etterpå som hadde sett for oss katastrofe. Vi har ikke hatt babycall inne på lenge, men det er vel individuelt. Hva med å bytte ut melodien på babycall med å kjøpe en ny "storgutt" nattlampe eller lignende? Her ble hun så stolt da hun fikk "stort rom" (samme rommet, men med ny seng og mindre babyting), og skrur nå stolt på nattlampen selv og legger seg i sengen. Ikke sikkert det fungerer hos dere - men en historie om at det kan gå bra, til tross for bekymringer hos mor!
 
Vi trenger alt da dette er første! Har dristet meg til å begynne på en liste, blant annet med ting folk tipser om her! :happy: I tillegg til alt, så snuser samboer på ny bil - da de andre ikke rommer både hund og barnevogn :think005
Gøy å lese, bil var det første min samboer tenkte på også :laughing002 De er praktisk anlagt, disse mennene! Vi endte med Tesla Y som passer både hunden og barnevogn. Skal forøvrig gjøre som deg og begynne på en liste selv, det var smart :love7
 
Vi byttet til juniorseng rett før hun ble tre. Det gikk over all forventing, vi lo faktisk av oss selv etterpå som hadde sett for oss katastrofe. Vi har ikke hatt babycall inne på lenge, men det er vel individuelt. Hva med å bytte ut melodien på babycall med å kjøpe en ny "storgutt" nattlampe eller lignende? Her ble hun så stolt da hun fikk "stort rom" (samme rommet, men med ny seng og mindre babyting), og skrur nå stolt på nattlampen selv og legger seg i sengen. Ikke sikkert det fungerer hos dere - men en historie om at det kan gå bra, til tross for bekymringer hos mor!
Veldig herlig å lese dette, jeg tror egentlig også at overgangen her kan gå veldig bra, det er mest oss voksne det står på. Vi har en liten kanin-nattlampe som slår seg av igjen etter 15 min, den slår han på selv når vi leser bok, men han sovner i helt mørkt rom og liker det. Men godt tips å finne noe annet som er hans liksom… må bare prøve å tenke ut hva det kan være :happy:
 
Gøy å lese, bil var det første min samboer tenkte på også :laughing002 De er praktisk anlagt, disse mennene! Vi endte med Tesla Y som passer både hunden og barnevogn. Skal forøvrig gjøre som deg og begynne på en liste selv, det var smart :love7
Det er den vi også ser på :laughing002 Rop ut hvis dere plutselig angrer haha
 
Det er den vi også ser på :laughing002 Rop ut hvis dere plutselig angrer haha
Vi er storfornøyd og synes vi fikk mye bil for pengene :laughing002 Vi måtte kjøpe tilpasset hundebur til bilen da, men det var ikke noe problem. Billig og rask levering på hundebjeff! Vil anbefale å låne/prøvekjøre en bil, kjøre til et vennepar med barn og teste vogn ++ i bagasjen :) Vår hund er 12 kg, hvis det kan være til hjelp.
 
Vi er storfornøyd og synes vi fikk mye bil for pengene :laughing002 Vi måtte kjøpe tilpasset hundebur til bilen da, men det var ikke noe problem. Billig og rask levering på hundebjeff! Vil anbefale å låne/prøvekjøre en bil, kjøre til et vennepar med barn og teste vogn ++ i bagasjen :) Vår hund er 12 kg, hvis det kan være til hjelp.
Mamma har bilen og er veldig fornøyd. Så tror det er et godt valg. Hunden vår er 22kg, så tar jo noe mer plass. Vi får se hva det blir til :D
 
Vi vil ha bedside crib denne gangen, forrige gang hadde vi sebra seng med kanten av inntil sengen, tok alt for stor plass og kunne ikke justeres. Vi hadde babybjørn bæresele som vi arvet, den tok knekken på ryggen min, så nå vil vi prøve ergobaby og evt sjal i begynnelsen. Det er hvertfall det jeg kommer på i farten. Og en annen ammepute enn den store bbhugme, tok opp all plass i sofaen
Jeg hadde både bæresjal, ergobaby omni 360 og BeSafe Newborn Haven bæreseler. For min del var bæresjal ok i starten, men jeg syns det tok for lang tid å få det på plass med skrikende baby. Den ergobaby sela synes jeg var for "stiv" for en nyfødt baby så derfor endte jeg opp med å kjøpe den sela fra BeSafe og jeg eeeeeelsket den og brukte den hver dag i 6 mnd.
 
Jeg hadde både bæresjal, ergobaby omni 360 og BeSafe Newborn Haven bæreseler. For min del var bæresjal ok i starten, men jeg syns det tok for lang tid å få det på plass med skrikende baby. Den ergobaby sela synes jeg var for "stiv" for en nyfødt baby så derfor endte jeg opp med å kjøpe den sela fra BeSafe og jeg eeeeeelsket den og brukte den hver dag i 6 mnd.
Akkurat samme her! Unntatt at jeg aldri har prøvd sjal, men den selen var helt gull, og MYE bedre enn embrace, som vi også kjøpte..
 
Mulig vi går for søskenvogn, også vil jeg ha moonboon denne gangen :Heartpink
 
Mulig vi går for søskenvogn, også vil jeg ha moonboon denne gangen :Heartpink
Jeg har også tenkt å sette av penger til moonboon hvis jeg trenger det denne gangen, for hvis jeg får enda et barn som ikke sover andre steder enn på meg så kommer jeg til å klikke!!! :smiley-angelic001 :smiley-angelic006
 
Skal kjøpe elektrisk dobbel pumpe denne gangen, vakuum oppsamler og søskenvogn :love7
 
:happy: Var en tur på Barnas Hus i går. Vi er førstegangs og trenger det meste. Får heldigvis mye fra familie, og venner som er ferdig med småbarnstiden.

Har allerede sett ut noen ting jeg håper å få tak i brukt innen oktober, men vil gjerne ha en pose. Hvilken har folk her? Voksi Move?

Utenom er vi åpen for alle forslag.

Har testa Emmaljunga sento pro og Cybex talos S lux
 
:happy: Var en tur på Barnas Hus i går. Vi er førstegangs og trenger det meste. Får heldigvis mye fra familie, og venner som er ferdig med småbarnstiden.

Har allerede sett ut noen ting jeg håper å få tak i brukt innen oktober, men vil gjerne ha en pose. Hvilken har folk her? Voksi Move?

Utenom er vi åpen for alle forslag.

Har testa Emmaljunga sento pro og Cybex talos S lux
Angående pose har vi voksi city på vinteren her, kan være veldig kaldt og vi er fornøyde med den. På sommeren voksi sky light :happy:
 
Angående pose har vi voksi city på vinteren her, kan være veldig kaldt og vi er fornøyde med den. På sommeren voksi sky light :happy:
Supert! Den er på kampanje hos barnas hus denne uken. Og kan visst med forlenger brukes opp til 6 år :D
 
Det jeg vet vi må ha er større bil, ny vugge og ny babyseng. Storebror er bare 9 mnd, så har alt etter han enda
 
Back
Topp