Noen andre som så smått tenker på hva som skal kjøpes inn?

Ja, det er første. Det dyreste er vel seng, bilstol og vogn. Tror ikke jeg vil kjøpe det brukt, i hvert fall ikke madrassen. Og takk for at du sier at det ikke er så mye man faktisk trenger, det er jo en jungel av råd og must der ute :)
Seng og madrass fra ikea er mer enn godt nok! Bilsete er jo dyrt, og vogn, men er ofte tilbud! Er greit med en god vognpose til et oktoberbarn, men de er gjerne på tilbud mot sommeren!
 
Vi trenger alt da dette er første! Har dristet meg til å begynne på en liste, blant annet med ting folk tipser om her! :happy: I tillegg til alt, så snuser samboer på ny bil - da de andre ikke rommer både hund og barnevogn :think005
 
Første her og, men har heldigvis ei ivrig søster som er ferdig med sine to rundt min termin, og hu har lagd liste over alt jeg kan få/kjøpe brukt av henne. Men må ha ny bil, så gruer meg til den utgiften..
 
Blir 17 mnd mellom mine. Så søskenvogn og ekstra billig sovevogn til hjemme blir en must. Denne gangen blir vi å ha sprinkelseng inn mot vår seng fra starten, heller enn bedside som kun varer noen mnd. Spørs om ikke storesøster har fått gulvseng til da, så sprinkelsenga kan arves.

Har spart klærne fra storesøster, så en del kan arves fra der.

Bæresele er også spart og brukt med storesøster. Men denne gang skal vi ha bærejakke til å ha rundt oss.
 
Jeg har litt babytøy liggende (det ble kjøpt inn til nevøen min, men innen jeg fikk lov til å treffe han så var han blitt for stor).
 
Jeg har tatt vare på ca halvparten av babyklærne til sønnen min, og kjøpte litt nytt da jeg var gravid i september, så klær til babyen trenger jeg ikke. Har litt gravidklær også liggende, men har sett litt etter nye klær til meg også. Har kjøpt en slags stellebag til å ha i sofaen, og har litt jeg har tenkt å strikke etterhvert :Heartred Vogn er jeg litt usikker på, da det blir nøyaktig 3 år mellom dem, så trenger vi kanskje ikke søskenvogn, men søskenbrett som storebror kan stå på når vi går tur? Erfaringer med det?
 
Jeg har tatt vare på ca halvparten av babyklærne til sønnen min, og kjøpte litt nytt da jeg var gravid i september, så klær til babyen trenger jeg ikke. Har litt gravidklær også liggende, men har sett litt etter nye klær til meg også. Har kjøpt en slags stellebag til å ha i sofaen, og har litt jeg har tenkt å strikke etterhvert :Heartred Vogn er jeg litt usikker på, da det blir nøyaktig 3 år mellom dem, så trenger vi kanskje ikke søskenvogn, men søskenbrett som storebror kan stå på når vi går tur? Erfaringer med det?
Vi har 2 år og 8 mnd mellom de to første, hadde ikke behov for søskenbrett e.l. Tror det kommer veldig an på det eldste barnet, vår brukte sparkesykkel på korte turer eller gikk, ellers satt de kanskje sammen i vogna hvis det var krise ellers bar vi eldste :happy: eldste sov kun i barnehagen så hadde en vogn der og en hjemme til babyen.
 
Vi har 2 år og 8 mnd mellom de to første, hadde ikke behov for søskenbrett e.l. Tror det kommer veldig an på det eldste barnet, vår brukte sparkesykkel på korte turer eller gikk, ellers satt de kanskje sammen i vogna hvis det var krise ellers bar vi eldste :happy: eldste sov kun i barnehagen så hadde en vogn der og en hjemme til babyen.
Ja, det er vel storebror som styrer behovet ja :hilarious: Han er ganske flink å gå, men elsker å sitte i vognen sin, så usikker på hvordan han takler å dele den:hilarious: men mye kan skje innen den tid da. Selv lå han jo ikke i vognen før han var mange måneder, så kan jo potensielt være ett år til:hilarious:
 
Ja, det er vel storebror som styrer behovet ja :hilarious: Han er ganske flink å gå, men elsker å sitte i vognen sin, så usikker på hvordan han takler å dele den:hilarious: men mye kan skje innen den tid da. Selv lå han jo ikke i vognen før han var mange måneder, så kan jo potensielt være ett år til:hilarious:
Vi pakket vekk dobbelvogna når eldste var ca 2,5 tror jeg - da ville hun heller gå, sykle, sitte på rattkjelke enn i vogna :) Men hun slutta å sove på dagen da, veldig høvelig med dobbelvogn når begge skal sove lur.
 
Jeg har tatt vare på ca halvparten av babyklærne til sønnen min, og kjøpte litt nytt da jeg var gravid i september, så klær til babyen trenger jeg ikke. Har litt gravidklær også liggende, men har sett litt etter nye klær til meg også. Har kjøpt en slags stellebag til å ha i sofaen, og har litt jeg har tenkt å strikke etterhvert :Heartred Vogn er jeg litt usikker på, da det blir nøyaktig 3 år mellom dem, så trenger vi kanskje ikke søskenvogn, men søskenbrett som storebror kan stå på når vi går tur? Erfaringer med det?
Med så stor aldersforskjell hadde jeg ikke kjøpt søskenvogn! Er ikke så mange treåringer som sitter særlig mye i vogn.. Jeg hadde søskenvogn da jeg hadde to år mellom, men den ble lite brukt.
 
Med så stor aldersforskjell hadde jeg ikke kjøpt søskenvogn! Er ikke så mange treåringer som sitter særlig mye i vogn.. Jeg hadde søskenvogn da jeg hadde to år mellom, men den ble lite brukt.
Ingen regel uten unntak og jeg er litt redd min er blant de få som kommer til å elske vognen sin :hilarious: Men skjønner jeg må se an behovet når det nærmer seg. Hjemme sover han duppen sin i senga, så vognen står så og si ubrukt, men kjekk å ha når vi skal ut på tur eller annet, for han kan plutselig gå lei av å gå, legger seg ned og er litt for tung til å bære over lengre strekk. Ikke liker han å sitte på skuldrene heller enda, men det går jo an å øve på. Så var det det her med hvis han fortsatt sover dupp da, og babyen sover dupp også… Off… vanskelig å planlegge så langt fram i tid, men legger hvertfall ideen om søskenvogn fra meg da:happy:
 
Har noe utstyr fra de store, men klær, bilstol, vogn, ny madrass, vippestol, pumpe, laken og gulpekluter trengs.
Babynest og elastisk bæresjal har jeg lyst på.
 
Vi har kjøpt vogn og bilstol nytt da vi kom over tilbud på babycare når vi hadde bestemt oss for en liten skatt til. Men klær og slik har vi kjøpt brukt, da vi ikke hadde noe igjen etter søkenene(var egentlig siste når vi fikk nr 5) , men så ombestemte vi oss :hilarious: så da har vi så å si nesten alt av utstyr, eneste vi mangler nå er: flasker, bleier, stelleprodukter og bare sånn små ting.
 
Har noe utstyr fra de store, men klær, bilstol, vogn, ny madrass, vippestol, pumpe, laken og gulpekluter trengs.
Babynest og elastisk bæresjal har jeg lyst på.
Babycall må vi ha også
 
Vi har en babycall som fortsatt er i bruk hos guttungen. Han blir 3 år når babyen kommer, og jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med både seng og babycall i tiden fremover. Han er avhengig av melodien på babycallen for å sovne, og han sover fortsatt i grindseng. Begynner å kjenne at det er tungt (og vondt) å løfte ham oppi der allerede, så vi har begynt å se etter juniorseng til ham. Men bør også avvenne ham med den melodien… ihvertfall i god tid før vi evnt ikke skal ha babycall inne hos ham… men når er det normalt å slutte med babycall? :hilarious: Hadde jo vært veldig praktisk om vi bare kunne flyttet den inn til babyen når den tid kommer.
 
Back
Topp