Noen andre som så smått tenker på hva som skal kjøpes inn?

Godt du er beredt!! Har 2 bæreseler vi og 2 bæresjal, og tenkte å kjøpe et til sånn stretchy sjal :hilarious: er innstilt på å få enda en klistremerkebaby, spesielt hvis jeg må være aktiv med 2åringen imens spire sover så er det så kjekt med sjal. Så kjekt å kunne arve!! :love017 hvilken bedside-crib tenker dere på å kjøpe?
Ja, jeg var absolutt ikke forberedt sist, skulle virkelig ikke bli en bæremamma, men jeg taklet ikke at han skrek og han fant ikke roen alene, så det kom som et skikkelig sjokk! Nå ser jeg for meg bæreturer og å leke på gulvet og lage middag med baby på meg uten problemer :hilarious:
Har ikke satt meg ordentlig inn i hvilken type, men kanskje en Moweo? Bilde lånt fra Finn.no:hilarious:
IMG_1144.jpeg
Sist hadde vi en Troll, sånn med sprinkler, men jeg friker ut av at han slo hendene i sprinklene hele tiden (pga nyfødtrefleksene), hørtes så vondt ut. Så selv om vi egentlig sikkert kunne øvd opp at han skulle sove oppi den, så ble det til at han sov oppi med oss, og så lå jeg våken og lurte på om han var trygg istedet :banghead:
 
Easygrow og Voksi har sånne bærebager nå btw som man kan bruke i vogna og bare løfte ut og bruke hvor som helst ellers, synes de ser veldig praktiske ut ;) lyst på sånn selv hvis jeg får mannen med på det hehe
Tusen takk for tips! Skal sjekke det ut :)
 
Vi har mye etter feb22-frøkna, men ønsker meg nytt elastisk bæresjal til første tida og bærenest med håndtak. :D Så blir det selvfølgelig noen småting som nytt saueskinn til vogna osv. :)
 
Ja, jeg var absolutt ikke forberedt sist, skulle virkelig ikke bli en bæremamma, men jeg taklet ikke at han skrek og han fant ikke roen alene, så det kom som et skikkelig sjokk! Nå ser jeg for meg bæreturer og å leke på gulvet og lage middag med baby på meg uten problemer :hilarious:
Har ikke satt meg ordentlig inn i hvilken type, men kanskje en Moweo? Bilde lånt fra Finn.no:hilarious:
Vis vedlegget 434939
Sist hadde vi en Troll, sånn med sprinkler, men jeg friker ut av at han slo hendene i sprinklene hele tiden (pga nyfødtrefleksene), hørtes så vondt ut. Så selv om vi egentlig sikkert kunne øvd opp at han skulle sove oppi den, så ble det til at han sov oppi med oss, og så lå jeg våken og lurte på om han var trygg istedet :banghead:
Ikke sant, det er en av tingene jeg gleder meg til som andregangs, å vite litt mer hva jeg går til og hva det innebærer å ha en liten en. Hihi ❤️

Den var veldig fin!! Vi tenker den iora air fra maxi Cosi. Hadde også en fra Troll med sånne harde sprinkler og helt enig i det du sier. Og når de dunker hodet der når de blir litt større... :inpain: jeg sov svært lite i starten, stressa hele tiden med om hun var trygg. Og kjempet mot den ekstreme søvnen som kom når jeg ammet for turte ikke sovne med henne i armene.
1000049422.png
 
Ikke sant, det er en av tingene jeg gleder meg til som andregangs, å vite litt mer hva jeg går til og hva det innebærer å ha en liten en. Hihi ❤️

Den var veldig fin!! Vi tenker den iora air fra maxi Cosi. Hadde også en fra Troll med sånne harde sprinkler og helt enig i det du sier. Og når de dunker hodet der når de blir litt større... :inpain: jeg sov svært lite i starten, stressa hele tiden med om hun var trygg. Og kjempet mot den ekstreme søvnen som kom når jeg ammet for turte ikke sovne med henne i armene.
Vis vedlegget 434943
Kjenner igjen den angsten der når de sover. Jeg sovnet aldri med ham på puppen i starten, og sovnet gjerne ikke etter amming på natt heller. Når han sov i bæresele eller sjal turte jeg heller ikke å sovne, for da lå han jo strengt tatt på magen. Først da han var ca to måned fikk vi en fin rutine på å ta en felles dupp midt på dagen, det var kos. Da sovnet vi begge mens han ammet og kunne sove i to timer. Men den fasen varte bare i to uker :hilarious: Babylivet ja… gleder meg til å angripe det med litt mer erfaring denne gangen
 
Kjenner igjen den angsten der når de sover. Jeg sovnet aldri med ham på puppen i starten, og sovnet gjerne ikke etter amming på natt heller. Når han sov i bæresele eller sjal turte jeg heller ikke å sovne, for da lå han jo strengt tatt på magen. Først da han var ca to måned fikk vi en fin rutine på å ta en felles dupp midt på dagen, det var kos. Da sovnet vi begge mens han ammet og kunne sove i to timer. Men den fasen varte bare i to uker :hilarious: Babylivet ja… gleder meg til å angripe det med litt mer erfaring denne gangen
Nei man tør jo ikke, er jo så små og det er så lett å rulle over de da, jeg hadde sååå angst for det så hun ble alltid lagt i krybba si før jeg sovnet selv. Ble lite søvn på meg da, for hun ville jo ikke ligge der :hilarious: ååå det hørtes veldig kos ut! Haha bare 2 uker ja, høres typisk ut det :hilarious: samme her! Det blir stas ☺️❤️
 
Har noen anbefalinger til stellematte?
Vi har denne fra done by deer, veldig fornøyd med den. Vil anbefale en med litt gode kanter og at den er vanntett (fort gjort at lille tisser når bleia kommer av). Også brukte vi noen små håndklær som vi la oppå og byttet etter behov, så ikke det ble så kaldt for lille å ligge der. Har nå brukt denne i over 2 år og den er like fin som ny fortsatt ☺️
1000049540.png
 
Vi har denne fra done by deer, veldig fornøyd med den. Vil anbefale en med litt gode kanter og at den er vanntett (fort gjort at lille tisser når bleia kommer av). Også brukte vi noen små håndklær som vi la oppå og byttet etter behov, så ikke det ble så kaldt for lille å ligge der. Har nå brukt denne i over 2 år og den er like fin som ny fortsatt ☺️
Vis vedlegget 435081
Tusen takk for tips! Så de solgte fra dette merket på jollyroom og de var ikke så dyre heller! :gen014
Takk for tips! Føler de ser så harde ut? Men det bryr kanskje ikke babyen seg noe om? :laughing002
 
Tusen takk for tips! Så de solgte fra dette merket på jollyroom og de var ikke så dyre heller! :gen014

Takk for tips! Føler de ser så harde ut? Men det bryr kanskje ikke babyen seg noe om? :laughing002
De er i skumgummi, som avstøter vann, tiss og bæsj. Så de kan vaskes med en varm klut bare :love017 Vi har håndkle på som oftest, men går fint uten også. Den har også samme temperatur som rommet øvrig (er vår erfaring), så den er ikke kald og hard for lille, selv om det kanskje ser sånn ut på bildet :knegg::Heartred
 
Da har jeg og begynt kjøpekaoset og fyller allerede en full leilighet med babyting. Det skal sies at ingen store kjøp blir tatt med det første (vi er 5stk i 2soveroms leilighet nå) og mannen har flytta inn hele sin leilighet hit.. jeg døør av kaoset. Målet er hus/tomannsbolig asap!
Innkjøp siste tiden:

- Ullpakke på tise
- ulldress lanullva
- 4 sett Dynetrekk
- man kompress
- sår rumpe salver
- brystpumpe
- ammeinnlegg (gjenbrukbare)
- bilstol base (stolen arver vi)
- bibs try me sett med smokker
- noen klesplagg på salg.
- bilspeil

Vogn og seng avventer til vi forhåpentligvis får mer plass. Ellers har vi bilstol, vippestol, bæreseler, vogn og bilstolposer hos andre (arv) :) . Kjedelig å ikke kunne ordne vogn ennå, men sjekker finn ofte og gleder meg til å ha mulighet til å kjøpe den!
 
Har kjøpt ammepute. Venter med vogn og større innkjøp til jeg overtar ny leilighet i august
 
Måtte bare pakke opp vogna i dag :) se bort fra roter mitt i kjelleren:rolleyes: stellevesken skal byttes ut med en annen tips til gode stellevesker?
 

Vedlegg

  • 20240703_115453.jpg
    20240703_115453.jpg
    1,7 MB · Visninger: 35
  • 20240703_115717.jpg
    20240703_115717.jpg
    1,8 MB · Visninger: 35
Er det noen her som bruker eller har brukt Gulliver sprinkelseng fra IKEA? Vi kjøpte denne brukt, og kjøpte idag madrass på IKEA. Det viser seg at den blir for stor og klumper seg nede i senga. Er det noen som har den eldre versjonen og tanker om madrass som passer?
 
Back
Topp