Noen andre som så smått tenker på hva som skal kjøpes inn?

Jeg har gjort stor innkjøp de siste dagene - på nett vell og merke - så alt er ikke i hus enda.. Så nå tror jeg egentlig ikke vi mangler særlig mye annet enn bleier og tørre kluter til våtservietter..

Har fått gjort noen større kjøp nå i ferien selv. Barnevogn og bilsete er i boks mens badebalje og bedside crib er på vei :Heartred er veldig rart å ha en barnevogn stående :oops:

Jeg har endelig turt å begynne å kjøpe ting, og nå er bilstol, bæresjal og nyfødtklær i boks, inkludert hentesett strikket av mormor, samt verdens nydeligste babysvøp, også strikket av mormor. Men, det er også foreløpig det. ✌️

Vet også hva slags vogn jeg vil ha, samt hvilket babynest, så da er jo halve jobben gjort.

Mangler stellebord og bedside crib/babyseng. Litt usikker på om man egentlig trenger en bedside crib…? Noen med erfaring som har noe input på dette…?

Jeg har endelig turt å begynne å kjøpe ting, og nå er bilstol, bæresjal og nyfødtklær i boks, inkludert hentesett strikket av mormor, samt verdens nydeligste babysvøp, også strikket av mormor. Men, det er også foreløpig det. ✌️

Vet også hva slags vogn jeg vil ha, samt hvilket babynest, så da er jo halve jobben gjort.

Mangler stellebord og bedside crib/babyseng. Litt usikker på om man egentlig trenger en bedside crib…? Noen med erfaring som har noe input på dette…?
Høres ut som det viktigste er i boks da :happy:
Med tanke på bedside crib: Man trenger det kanskje ikke, men det går veldig på preferansen deres og hvordan dere har lyst at baby skal sove. Vi hadde bedside sist og den ble ikke brukt, men skal likevel ha ny nå og prøve å bruke den mer fordi jeg blir så redd av å ha baby oppi sengen med meg og vi har ikke plass til vanlig grindseng på soverommet vårt.

Nå mangler egentlig bare babycall, babygym, stelleveske og bilstolpose. Føler vi har hatt så god tid, men plutselig ble jeg veldig stresset da jeg så den ene hadde fire ukers leveringstid :smiley-ashamed004 (termin om 8-9 uker)

Hadde egentlig tenkt at vi ikke trenger bæresjal eller lignende, men usikker på om vi kommer til å angre..? Noen erfaringer her?

Nå mangler egentlig bare babycall, babygym, stelleveske og bilstolpose. Føler vi har hatt så god tid, men plutselig ble jeg veldig stresset da jeg så den ene hadde fire ukers leveringstid :smiley-ashamed004 (termin om 8-9 uker)

Hadde egentlig tenkt at vi ikke trenger bæresjal eller lignende, men usikker på om vi kommer til å angre..? Noen erfaringer her?
Alle de tingene får man enkelt tak i etterpå også.. Bæresjal kan man alltids kjøpe seinere ved behov. Babygym trenger du ikke den første tiden, babycall er avhengig av hvordan dere bor, her blir ikke bilstolpose brukt før tidligst Desember.
Stelleveske er jo praktisk å ha, men kan like godt bruke sekk eller lignende :)

10 uker til mini dukker opp (termin) og i hus har vi pittelitt klær, pumpe, bilspeil, bilstolbase og en Bæresele. Må nok ta meg en runde rundt å samle inn litt ting vi skulle arve nå snart (bilstol, vognpose hvertfall).
Eneste som må kjøpes nå snart er seng/bedside og laken tenker jeg så tar vi resten etterhvert. Litt dumt om mini kommer litt før og seng ikke er i hus :facepalm:.
Kjenner jeg ikke klarer å stresse lenger, får liksom ikke plass til noe her vi bor nå (stappfull leilighet) og vi har ikke funnet noe nytt å kjøpe ennå så har bare gitt opp hele greia tror jeg.

10 uker til mini dukker opp (termin) og i hus har vi pittelitt klær, pumpe, bilspeil, bilstolbase og en Bæresele. Må nok ta meg en runde rundt å samle inn litt ting vi skulle arve nå snart (bilstol, vognpose hvertfall).
Eneste som må kjøpes nå snart er seng/bedside og laken tenker jeg så tar vi resten etterhvert. Litt dumt om mini kommer litt før og seng ikke er i hus :facepalm:.
Kjenner jeg ikke klarer å stresse lenger, får liksom ikke plass til noe her vi bor nå (stappfull leilighet) og vi har ikke funnet noe nytt å kjøpe ennå så har bare gitt opp hele greia tror jeg.
Er det et vanskelig boligmarked der dere bor?

Jeg hadde klistremerkebaby og anbefaler bæresjal veeeldig varmt! Men igjen, hadde han sovnet andre steder enn på meg og godtatt vogn, hadde vi kanskje ikke hatt behov for det. Går an å se an behovet.

Er det et vanskelig boligmarked der dere bor?
Boliger er her, men så er det prisene da. Vil ikke bo oss ihjel.. Men vi har sett to nå som vi må sjekke litt ut.
Vi gjør det og ganske vanskelig med å ikke ville flytte skole på barna da vi trives godt i akkurat denne "bygda".

Boliger er her, men så er det prisene da. Vil ikke bo oss ihjel.. Men vi har sett to nå som vi må sjekke litt ut.
Vi gjør det og ganske vanskelig med å ikke ville flytte skole på barna da vi trives godt i akkurat denne "bygda".
Skal ikke være enkelt! Er mange hensyn å ta når man har eldre barn! Lykke til!

Hei dere :happy:

Sliter så med å finne madrass til bedside criben vi har etter 2åringen. Målet til madrassen er 87*50, veldig klønete mål tydelig. Har sett på madrass fra jysk som man kan skjære til, usikker på om den er for mye og høy (5cm). Noen som har gode forslag/kommet over noen steder med gode madrasser til så små?

Kan man evt kjøpe en overmadrass som klippes til og brukes over den madrassen som er brukt? :)

Hei dere :happy:

Sliter så med å finne madrass til bedside criben vi har etter 2åringen. Målet til madrassen er 87*50, veldig klønete mål tydelig. Har sett på madrass fra jysk som man kan skjære til, usikker på om den er for mye og høy (5cm). Noen som har gode forslag/kommet over noen steder med gode madrasser til så små?

Kan man evt kjøpe en overmadrass som klippes til og brukes over den madrassen som er brukt? :)

Var et lite frustrasjonsmoment for oss også, fordi bedside cribene har så mange forskjellige mål, og ingen av dem synes å være standard. Hvis du har en eldre modell fra et kjent merke kan det være verd å undersøke med dem eller butikken hvor du får tak i det.

Da vi lette etter det samme fordi vi tenkte å kjøpe brukt bedside, så jeg av tidligere tråder her, at folk enten kjøpte og skjærte til, slik du nevner (Jysk ble anbefalt av noen), eller kjøper spesialtilpasset (men da så det ut for meg som om jeg kom opp i samme prisen som for en ny bedside), eller gikk til innkjøp av overmadrass og beholdt den gamle under.

Bedsiden vi så på hadde var også laget i stoff, så bunnen/den opprinnelige madrassen var ikke helt lik målene som ble oppgitt, fordi selve senga bøyde/rundet litt oppover i bunn, så for oss så det ut som om en litt mindre madrass enn det som var oppgitt på produktsiden ville fungert fint.

Men vi endte opp med å vente, så vi landet aldri problemstillingen og må snart ut på nye runde om vi skal kjøpe ny eller prøve å skaffe madrass til en brukt.

venninna mi kjøpte Yngri bedside som hadde helt fjerne mål på madrassen. Hu kjørte ens ærend 3 timer til en butikk for å få fatt i riktig madrass. Helt teit :smiley-ashamed004

Back
Topp