Nei-mat

Noen som vet hvordan det er med (jule)ansjos og ulike typer julesild? Det er mine favoritter i julen, og kjekt å ha noe å glede seg til når/om kvalmen slipper taket :rolleyes:
 
Noen som vet hvordan det er med (jule)ansjos og ulike typer julesild? Det er mine favoritter i julen, og kjekt å ha noe å glede seg til når/om kvalmen slipper taket :rolleyes:
Det må vel være greit, fisken er jo varmebehandla så;) men tenker nyåpna boks som med annet sånt pålegg, står det ei stund begynner bakteriene å komme:yuck:
 
Det må vel være greit, fisken er jo varmebehandla så;) men tenker nyåpna boks som med annet sånt pålegg, står det ei stund begynner bakteriene å komme:yuck:
Den er vel ikke varmebehandlet er den det? Mener at den mamma lager er laget på sild har ligget i salt, men ikke varmebahndlet. Regner med det samme gjelder de man kjøper. Så ville funnet kilder på det før jeg spiste.
 
Off, jeg var på seminar med jobben og vi sov på hotell og fikk lunsj, middag og frokost på hotellet. En av rettene var ørret med blomkålmos. Jeg tenkte ikke over dette med ørret og spiste meg mett :p
 
Off, jeg var på seminar med jobben og vi sov på hotell og fikk lunsj, middag og frokost på hotellet. En av rettene var ørret med blomkålmos. Jeg tenkte ikke over dette med ørret og spiste meg mett :p
Ørreten tror jeg jeg kan blingse på også.
 
Bare lurer, kan man spise pinnekjøtt ? Nå er det jo snart jul og yndlings retten min i juletider :)

Det er det best at det er, ellers blir neste graviditet planlagt for å unngå jul!
Jeg hadde samme samtale med mannen, for i år har vi faktisk hengt pinnekjøtt av villsau selv, og jeg gleder meg så sykt. Jeg var litt bekymra for at dampingen ikke skulle ta temperaturen over 70 grader, men kokken i huset er ikke bekymra så da tror jeg ham.

Jeg setter forresten pris på den fine tonen her inne. Ja, jeg hadde nok forventet meg en "shitstorm" men jeg synes noen skal tørre å si det, så da tenkte jeg at det like godt kan være meg. Men jeg gleder meg jo ikke til å sjekke forumet og se om jeg har fått kjeft. :/
Jeg skrev i en annen tråd at kaffe også er (ganske) ufarlig og at jeg ikke har tenkt til å kutte ned, men resultatet ble jo at jeg har vært så kvalm at jeg ikke har drukket en dråpe på 4 uker (jeg savner å ha lyst på det, men ellers gikk det overraskende greit). Og når det kommer til alkohol kom jeg 1 dl ned i ølla til tacoen i går og så hadde jeg så avsmak for alt at det gikk i vasken.
Det er ikke fest i huset her når det kommer til noen mat eller drikke. Jeg gleder meg bare til å ha et ukomplisert forhold til mat igjen!

Forresten har jeg fått helt dilla på ostesmørbrød med salami, men jeg må varme salamien til den er inntørka og ganske udelikat i mikroen før jeg tør å spise det. :D Men verd det!
 
Er det farlig å spise kokt kjøtt som har litt rosa tone, ikke blodig? (lam i karri)
 
Back
Topp