Nei-mat

linegj

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Har dere "syndet" å spist nei-mat under graviditeten?

Jeg har spist spekemat, salami, spekeskinke, røyke laks to ganger før jeg viste jeg gravid.. Hvor farlig er dette? :eek:
 
Jeg spiste en pose beef jerky i helga, kom ikke på før etterpå at det kanskje ikke er gravid-mat... Ellers holder jeg meg unna alt, savner spekemat og vin :p
 
Tror det skal gå bra :) Har vel ikke så mye å si de første 6 ukene, da er ikke næring vi får i oss forbundet til den lille.

Men tenk hvordan det var før, og hva de spiste da ;) og her sitter vi ;)
mange som også har hatt den festen med alkohol, også finner de ut noen dager etterpå også er de gravide ;)
 
Bortsett fra mine daglige overdoser med Pepsi Max - ingenting.
 
Greier ikke helt holde meg unna kaffe og cola zero, men begrenser meg da. Spiste salami og spekeskine, glemte meg helt!
 
Får holde meg unna resten av tiden iallefall da, jeg som har fått sykt dilla på wraps med kremost, spekeskinke, purreløk og paprika..
 
Jeg har drukket vin hver helg, og spiste spekeskinke kvelden før jeg tok testen. Tenker det går helt fint, sånn er det bare.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg har ikke egentlig lyst til å innrømme dette, for jeg vet hvor uglesett man blir, men jeg kommer ikke til å droppe all alkohol i svangerskapet. Jeg har brukt så vanvittig mye tid på å lese meg opp på studiene, og det er ingen grunn til at man skal fortelle gravide at all mengde alkohol er skadelig. Selv legene innrømmer at det er mer fordi de er redd noen ikke kan begrense seg, enn fordi et glass vin er skadelig, for det er det absolutt ikke. Så jeg beholder vinglasset på fredagen. Og stopper der, da.

Ellers har jeg i dag spist skinke til lunch av ren vane, og innså etterpå at det ikke var så lurt.
 
Har dere "syndet" å spist nei-mat under graviditeten?

Jeg har spist spekemat, salami, spekeskinke, røyke laks to ganger før jeg viste jeg gravid.. Hvor farlig er dette? :eek:
Røkt laks kan trygt spises om den er nyåpnet og det er lenge til den går ut på dato. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for det andre du har spist.
 
Får holde meg unna resten av tiden iallefall da, jeg som har fått sykt dilla på wraps med kremost, spekeskinke, purreløk og paprika..
Wraps med Philadelphia light, spekeskinke, rødløk ig ruccola anbefales også. Eller glem d, det er jo spekeskinke :( :)
 
Wraps med Philadelphia light, spekeskinke, rødløk ig ruccola anbefales også. Eller glem d, det er jo spekeskinke :( :)

Vi får ha en felles "idag spiser vi spekeskinkedag" etter den lille har kommet ut :D må dokumenteres
 
Det hørtes jo bare super godt ut :) :)

Det er helt fantastisk... synd det er så lenge til neste gang:( går også å lage med kokt skinke, men det blir ikke det samme desverre
 
Jeg spiser i utgangspunktet fint lite nei-mat :p Kommer faktisk ikke på en eneste matrett som jeg må slutte med... Det eneste er jo alkohol, og det drikker jeg jo kanskje tre-fire ganger i året så det går bra :rolleyes:
 
Jeg spiser i utgangspunktet fint lite nei-mat :p Kommer faktisk ikke på en eneste matrett som jeg må slutte med... Det eneste er jo alkohol, og det drikker jeg jo kanskje tre-fire ganger i året så det går bra :rolleyes:

Samme her, eneste den fantastiske spekematen da :D
 
Jeg har ikke egentlig lyst til å innrømme dette, for jeg vet hvor uglesett man blir, men jeg kommer ikke til å droppe all alkohol i svangerskapet. Jeg har brukt så vanvittig mye tid på å lese meg opp på studiene, og det er ingen grunn til at man skal fortelle gravide at all mengde alkohol er skadelig. Selv legene innrømmer at det er mer fordi de er redd noen ikke kan begrense seg, enn fordi et glass vin er skadelig, for det er det absolutt ikke. Så jeg beholder vinglasset på fredagen. Og stopper der, da.

Ellers har jeg i dag spist skinke til lunch av ren vane, og innså etterpå at det ikke var så lurt.
Vet at de f.eks har et langt mer avslappet forhold til det i Sverige, både under svangerskap og amming. Tror nok som du sier det handler mye om måtehold, og at folk ikke kan begrense seg, derfor der er anbefalt avhold.
 
Får lyst på roastbeef og vin bare fordi jeg ikke kan. Er ikke akkurat storforbruker til vanlig så er bare en mental greie.
 
Back
Topp