Navn på lille spire i magen♡

Vi venter en gutt :)
Er vanskelig å finne navn, men vi står mellom Jørgen, Daniel, Kristian eller Lukas.

Oldefar het Jørgen, og jeg liker nok det navnet best akkurat nå. Veldig mange som maser om navnet, men vi kommer ikke til å bestemme oss helt før minsten er ute.

Storebroren vil ha Joakim, men det heter søskenbarnet mitt som jeg har dårlig kontakt med - så jeg vil ikke bruke akkurat det navnet, selv om det er et fint navn.

Ei god venninne fikk en Jørgen nettopp, veldig fint navn!
 
Aria, kjempe fint! litt GOT fan her, så det er et fantastisk navn:D Stemmer på det!

Vi liker også GoT, men navnet er egentlig ikke basert på det sånn egentlig. Vi liker bare navnet godt. Vi har ikke klart å bestemme oss enda, så vi får se ;)
 
trenger litt hjelp igjen jeg (a)
etter å ha nesten diskutert med kjæresten ang navn klarte han selv å skjønne at Halvard Johannes er litt langt.. så da lurer jeg på.. hva synes dere om Jon Halvard? :)
 
trenger litt hjelp igjen jeg (a)
etter å ha nesten diskutert med kjæresten ang navn klarte han selv å skjønne at Halvard Johannes er litt langt.. så da lurer jeg på.. hva synes dere om Jon Halvard? :)
Hmm.. synes det var litt tungt å si det også jeg.. ikke så mye lettere enn halvard johannes som flyter litt bedre etter min mening..
 
han sier så.. avfeier bare alle andre forslag :eek:
bra det er ei stund til termin tror jeg :p
Skjønner.. dere må jo være litt enige tenker jeg da.. men sikkert viltig for ham å bruke det navnet høres det ut som..
 
Skjønner.. dere må jo være litt enige tenker jeg da.. men sikkert viltig for ham å bruke det navnet høres det ut som..

er nok viktig for han ja ;)
jeg føler vi begge må være enige om navnet å begge må like det. Klarer likesom ikke å venne meg på halvard johannes :/
 
er nok viktig for han ja ;)
jeg føler vi begge må være enige om navnet å begge må like det. Klarer likesom ikke å venne meg på halvard johannes :/
Jeg har litt samme problemet til favoritten til samboer.. vi har lagt det litt til side og tar det heller opp igjen litt nærmere termin..
 
Mannen er hekta på Amadeus, Wolfgang og Alexander, jeg har begynt å få sansen for Ludvig og Alfred... Vi er nok ikke egentlig så uenige, men jeg vil ikke at gutten skal hete Amadeus eller Wolfgang, blir liiitt for pretensiøst for min del ;)
 
Vi venter en gutt :)
Er vanskelig å finne navn, men vi står mellom Jørgen, Daniel, Kristian eller Lukas.

Oldefar het Jørgen, og jeg liker nok det navnet best akkurat nå. Veldig mange som maser om navnet, men vi kommer ikke til å bestemme oss helt før minsten er ute.

Storebroren vil ha Joakim, men det heter søskenbarnet mitt som jeg har dårlig kontakt med - så jeg vil ikke bruke akkurat det navnet, selv om det er et fint navn.
Morsomt! Har en stesønn som heter Daniel, sønnen vår heter Kristian og hvis det hadde blitt gutt ønsket jeg en Lukas
 
Morsomt! Har en stesønn som heter Daniel, sønnen vår heter Kristian og hvis det hadde blitt gutt ønsket jeg en Lukas
Hehe, så artig! Er jo kjempefine navn alle ;)

Nå står jeg mellom Jørgen og Daniel, mens mannen står mellom Daniel og Kristian. Men kjenner jeg liksom har hengt meg litt opp i Jørgen, og da er det jo typisk at mannen har to andre favoritter :p
Vi blir nok enige tilslutt! :)
 
Vi har unnet navn ja :) blir ikke oppkalling.. Kun eldste som har et "symbolsk" navn.
 
Vi har funnet navn, tror vi :)
Hun blir oppkalt etter begge bestemødrene til sambo.

Egentlig hadde jeg som kriterie at :
-skulle ikke kjenne noen ved det navnet
-det skal ikke være et "pop topp 100 navn" (men hadde veldig lyst på Emma Kristine)
-det skal ikke kunne vris til noe rart
-det skal være "internasjonalt", ikke inneholde æ ø å og det skal kunne uttales lett på engelsk.

Det ser ut til at vi ender opp med et ganske vanlig navn likevel, og jeg kjenner faktisk en del damer som heter det.
Men det er derfor det er litt greit også, for dette navnet er nesten ikke brukt på unger lenger.
Ifølge ssb.no så er det nesten ingen født etter år 2000 som har blitt gitt dette navnet :)
Og mellomnavnet er det under 10stk i hele Norge som har som fornavn ifølge ssb.no :-D
Det står ingenting om mellomnavn da, men jeg tror ikke det er så vanlig det heller :)
 
Vi har funnet navn, tror vi :)
Hun blir oppkalt etter begge bestemødrene til sambo.

Egentlig hadde jeg som kriterie at :
-skulle ikke kjenne noen ved det navnet
-det skal ikke være et "pop topp 100 navn" (men hadde veldig lyst på Emma Kristine)
-det skal ikke kunne vris til noe rart
-det skal være "internasjonalt", ikke inneholde æ ø å og det skal kunne uttales lett på engelsk.

Det ser ut til at vi ender opp med et ganske vanlig navn likevel, og jeg kjenner faktisk en del damer som heter det.
Men det er derfor det er litt greit også, for dette navnet er nesten ikke brukt på unger lenger.
Ifølge ssb.no så er det nesten ingen født etter år 2000 som har blitt gitt dette navnet :)
Og mellomnavnet er det under 10stk i hele Norge som har som fornavn ifølge ssb.no :-D
Det står ingenting om mellomnavn da, men jeg tror ikke det er så vanlig det heller :)

så gøy :) godt dere er enige da!
gleder meg til å høre hva det blir om noen mnd :)
 
Back
Topp