Når forteller dere omverden ?

Enom86

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Julibarna2024☀️
Får kanskje alle eller bare de nærmeste vite med en gang eller kanskje man ønsker å holde det hemmelig i mange uker før omverden får vite?

Her er planen å vente til ihvertfall etter tul (7+0 13.nov.) før vi sier noe. . Kanskje vi klarer å holde det til midten av desember og nærmere 12 uker :) akkurat nå er formen såpass bra også, at det ikke blir vanskelig tror jeg.. men det kan jo fort snu :happy7

Her er planen å vente til etter OTUL (håper å få time før julaften):smiley-angelic001 Så fortelle det til barna 5 og 8 år tidlig på julaften, og senere på julaften og 1. juledag til resten av familien.:greet008 Har lyst til å gjøre noe gøy som å pakke ett eller annet inn i en gave, eller gi en gave til noen som ingen kjenner og ingen ser (for den lille er jo i magen):scratch. Men kommer selfølgelig ann på formen. Og mye kan jo selvfølgelig skje før den tid :smiley-angelic001

Sist gang så alle det på meg når jeg var rundt uke 7, så vi fikk ikke sagt det til så mange sånn sett.

Nå sier vi det når vi møter folk, funnet ut at vi kan miste i andre trimester og så.
Sagt det til mamma og hans foreldre, har ikke kapasitet eller ønske å ikke si når det er så mye som rører seg i hodet mitt nå. Klarer ikke å være helt meg selv uansett.
De er veldig glad de har fått det fortalt så de kan og være med og kjenne håp og glede igjen :Heartbigred

Sist gang så alle det på meg når jeg var rundt uke 7, så vi fikk ikke sagt det til så mange sånn sett.

Nå sier vi det når vi møter folk, funnet ut at vi kan miste i andre trimester og så.
Sagt det til mamma og hans foreldre, har ikke kapasitet eller ønske å ikke si når det er så mye som rører seg i hodet mitt nå. Klarer ikke å være helt meg selv uansett.
De er veldig glad de har fått det fortalt så de kan og være med og kjenne håp og glede igjen :Heartbigred
Det skjønner jeg veldig godt og så fint å dele det :Heartred veldig spent på hvor fort det vil synes på meg, ettersom det bare er 9mnd siden forrige fødsel..

Rett før jul (etter 12 uker) til nær familie, deretter venner og jobb på nyåret (januar ish). Tenker ikke å annonsere på sosiale medier før jeg har sagt det til alle vi ønsker å si det til ansikt til ansikt :Heartred

Har sagt det allerede til to venninner som visste at vi prøvde, så skal vi prøve å holde det hemmelig til jeg er 12 uker. Hadde vært morsomt å gjøre noe stas på julaften. Men barna skal selvfølgelig få vite det før omverdenen, så kanskje de kan få fortelle etter hvert. Men tror det kan bli vanskelig å holde hemmelig, vi bor så nært alle i familien også merkes det nok fort hvis jeg sier mange nok ganger nei til blodig biff og rødvin

Har sagt det allerede til to venninner som visste at vi prøvde, så skal vi prøve å holde det hemmelig til jeg er 12 uker. Hadde vært morsomt å gjøre noe stas på julaften. Men barna skal selvfølgelig få vite det før omverdenen, så kanskje de kan få fortelle etter hvert. Men tror det kan bli vanskelig å holde hemmelig, vi bor så nært alle i familien også merkes det nok fort hvis jeg sier mange nok ganger nei til blodig biff og rødvin
Jeg har lurt litt på det med storesøster. Mine er jo store (13 og 10), og jeg har lurt på om de klarer å holde det hemmelig så lenge. Kanskje spesielt for faren sin. Jeg og kjæresten er et relativt ferskt par, og jeg regner med at det blir en del reaksjoner blant enkelte folk :bag: Så jeg har rett og slett litt skrekkblandet fryd for å dele det med omverdenen...

Men det med barna, jeg tenkte at de kanskje skulle få velge én venn å fortelle til :Heartred Da er de ikke helt alene, på en måte :smiley-ashamed004

Jeg har lurt litt på det med storesøster. Mine er jo store (13 og 10), og jeg har lurt på om de klarer å holde det hemmelig så lenge. Kanskje spesielt for faren sin. Jeg og kjæresten er et relativt ferskt par, og jeg regner med at det blir en del reaksjoner blant enkelte folk :bag: Så jeg har rett og slett litt skrekkblandet fryd for å dele det med omverdenen...

Men det med barna, jeg tenkte at de kanskje skulle få velge én venn å fortelle til :Heartred Da er de ikke helt alene, på en måte :smiley-ashamed004
Sist jeg var gravid var eldste 12år og vi sa det til hu først, før vi sa det til nærmeste familie og venner samme dag.. tror ikke hu hadde klart å holde på det særlig lenge :hilarious: :Heartred
Så jeg tenker det er lurt å si det til de man ønsker si det til selv ganske fort etter barna.. og det er ikke fordi de mener noe vondt med det, jeg tror de bare synes det er kjempespennende:D

Jeg og samboeren hadde vært offisielt kjærester i 7mnd når jeg ble gravid sist, men hadde kjent hverandre i 8-9år.. Så kanskje litt annerledes, vet ikke :)

Sist jeg var gravid var eldste 12år og vi sa det til hu først, før vi sa det til nærmeste familie og venner samme dag.. tror ikke hu hadde klart å holde på det særlig lenge :hilarious: :Heartred
Så jeg tenker det er lurt å si det til de man ønsker si det til selv ganske fort etter barna.. og det er ikke fordi de mener noe vondt med det, jeg tror de bare synes det er kjempespennende:D

Jeg og samboeren hadde vært offisielt kjærester i 7mnd når jeg ble gravid sist, men hadde kjent hverandre i 8-9år.. Så kanskje litt annerledes, vet ikke :)

Ja, det er vel noe sånt jeg også har tenkt. Hun på 10 kommer jo til å sprekke :hilarious: Jeg gleder meg sånn til å se hvordan de reagerer :Heartred

Vi har ikke kjent hverandre så lenge heller, men vi har bare bestemt at det er oss to, uansett hva. Vi var klare for å gifte oss etter bare et par måneder :hilarious: Litt sånn "When you know, you know" :Heartred Vi har begge vært gjennom litt av hvert av både fysisk og psykisk vold i tidligere forhold, så jeg føler at vi har funnet roen i hverandre. Endelig for oss begge, på en måte :Heartred

Ja, det er vel noe sånt jeg også har tenkt. Hun på 10 kommer jo til å sprekke :hilarious: Jeg gleder meg sånn til å se hvordan de reagerer :Heartred

Vi har ikke kjent hverandre så lenge heller, men vi har bare bestemt at det er oss to, uansett hva. Vi var klare for å gifte oss etter bare et par måneder :hilarious: Litt sånn "When you know, you know" :Heartred Vi har begge vært gjennom litt av hvert av både fysisk og psykisk vold i tidligere forhold, så jeg føler at vi har funnet roen i hverandre. Endelig for oss begge, på en måte :Heartred
Høres kjempefint ut! Jeg er sikker på at man kan vite og jeg tenker at det er ingen garanti om man har vært sammen i mange år før man får barn heller :Heartred :Heartred

Tid er bare tid. Vi har vært sammen i 10 år, og er gravid med første nå - men vi er unge og det er det som passet oss. Om jeg hadde møtt mannen nå, i denne alderen, kunne det absolutt gått rimelig fort :knegg: :Heartred Eneste fasiten som finnes på kjærlighet er at det føles riktig! Lang tid sammen er ingen garanti.

Gleder meg til å følge deg videre, det blir så fint :Heartred

Tid er bare tid. Vi har vært sammen i 10 år, og er gravid med første nå - men vi er unge og det er det som passet oss. Om jeg hadde møtt mannen nå, i denne alderen, kunne det absolutt gått rimelig fort :knegg: :Heartred Eneste fasiten som finnes på kjærlighet er at det føles riktig! Lang tid sammen er ingen garanti.

Gleder meg til å følge deg videre, det blir så fint :Heartred
Hvis du er født i 1997, så er jeg 7 år eldre enn deg :smiley-ashamed004 Så ikke at vi følte at vi hadde dårlig tid, men jeg har alltid sett for meg å være ferdig med barn før jeg ble 30, så JEG hadde det litt travelt :hilarious:

Tusen takk for gode ord, setter så stor pris på det :Heartred Gleder meg til å følge deg videre også :love017

Høres kjempefint ut! Jeg er sikker på at man kan vite og jeg tenker at det er ingen garanti om man har vært sammen i mange år før man får barn heller :Heartred :Heartred
Nei, det er akkurat det :Heartred Har vært i lange forhold før, hvor jeg egentlig ikke har fått vite hvem jeg virkelig var sammen med før det hadde gått 1-2 år :bag: Og nå er jeg snart 33 år, og kjenner at nå var det på tide å bare slå seg til ro, ha tillit igjen, og føle meg trygg :Heartred

Det skjønner jeg <3 Vi sier ikke noe til barna heller før det ikke gjør noe lengre hvis de skulle forsnakke seg. Jeg har ikke så veldig store forventninger til gutter på 5 og 7 år når det kommer til hemmeligheter :smiley-ashamed004

Synes tida går saaakte .. jeg vil si det til folk nå, samtidig som jeg vil vente til etter tul :hilarious: :happy7 så da venter vi da.. men under 2 uker igjen :D

Jeg kommer til å vent til uke 12 tror jeg, er så redd for at det ikke skal gå veien før det og i og med dette er første og blir første barnebarn på begge sider vil vi ha statistikken på vår side først :Heartpink Blir forhåpentligvis en fin juleoverraskelse :love7

Vi ønsker også å dele med familien når jula starter ❤️ tenker at det kan bli hyggelig! :) med mindre jeg blir såpass dårlig at familie forstår det da :)

Vi tenkte også å dele til jul med familien :Heartred Sist gang delte jeg tidlig med jobb, men orker ikke det denne gangen. Har lyst til å slippe å være den « gravide» hele tiden:laughing002 Har noen kollegaer jeg forteller til, og sjefen etterhvert. Resten av verden tar jeg litt som det kommer!

Back
Topp