Når forteller dere omverden ?

Da har jeg fortalt det til den første - utenom mannen så klart :laughing002 ble til en av mine nærmeste venniner. Vi har alltid avtalt at vi skal være den første vi sier det til for hverandre så tidlig som mulig. Blir godt å ha henne å prate med de neste ukene, enten om det ender opp med å gå bra eller dårlig :Heartred

Ungene her hjemme har visst det nesten like lenge som oss, også fortalte vi det til mamma igår. E så skamdårlig, så var enten og si det til hon, eller unngå hon frem til julaften når eg e 12 uker, og det skjer ikkje :laughing002 Men satser på og klare og det hemmelig til jul for resten :laughing002

Ungene her hjemme har visst det nesten like lenge som oss, også fortalte vi det til mamma igår. E så skamdårlig, så var enten og si det til hon, eller unngå hon frem til julaften når eg e 12 uker, og det skjer ikkje :laughing002 Men satser på og klare og det hemmelig til jul for resten :laughing002
Den første som får vite er mamma hvis jeg blit kvalm igjen. Så kjønner og kjenner igjen den.

Nå har jeg fått tenkt litt. Barna mine får nok vite det aller først :Heartred Da er det også naturlig at deres far får vite det, fordi vi er opptatt av barnas reaksjoner og at de skal kunne bearbeide ting hos oss begge. Deretter er det vel foreldrene våre som står for tur. Det blir hans foreldres første barnebarn (bortsett fra mine som de ser på som bonuser :love017), så det blir kjempespennende :Heartred

Etter det blir det vel onkler og tanter og alt, sånn rundt uke 12, tenker jeg (med mindre det synes veldig, eller det er en fare for at de skjønner det) :smiley-ashamed004

Jeg vurderer litt å fortelle det til mamma og pappa etter første tidlig ultralyd uke 7+2, for hadde vært godt at de visste det siden vi er så mye med de :love2 men først må jeg bare se at alt går bra frem til det :Heartpink lille spire, bli hos meg er du snill - er så mange som lengter etter deg :love7

Nå har jeg fått tenkt litt. Barna mine får nok vite det aller først :Heartred Da er det også naturlig at deres far får vite det, fordi vi er opptatt av barnas reaksjoner og at de skal kunne bearbeide ting hos oss begge. Deretter er det vel foreldrene våre som står for tur. Det blir hans foreldres første barnebarn (bortsett fra mine som de ser på som bonuser :love017), så det blir kjempespennende :Heartred

Etter det blir det vel onkler og tanter og alt, sånn rundt uke 12, tenker jeg (med mindre det synes veldig, eller det er en fare for at de skjønner det) :smiley-ashamed004
Høres veldig fornuftig ut.

Fortalt det til nærmeste på min side. Forteller det til svigerfamilien etter privat TUL og til mine venner på en sammenkomst vi skal ha når jeg er 12 uker :Heartred

Jeg tenker vi forteller det til aller nærmeste ganske snart, 1-2 nære venninner og veldig nær slekt - de som det uansett er naturlig å fortelle hvis man går gjennom abort. Og resten i hvert fall etter 11-12 uker og TUL. Jeg var gravid en gang i sommer og begynte å fortelle så smått i uke 10-11 - trodde jeg var relativt trygg men jeg hadde ikke vært på TUL enda. Og det viste seg å være blighted ovum. Da var kretsen av personer jeg måtte snakke med etter dette litt for stor for min smak

Sniker. Ikke meldt meg inn ennå, er 3+6 idag, men må fortelle det til lederne mine i morgen allerede. Så håper jeg at de holder tett og kan tilrettelegge uten at det blir for åpenbart for kolleger. Jobber daglig med cellegift så må prøve å finne en god løsning på arbeidshverdagen fremover.. Ønsker å vente med å fortelle det til familie og barn til nærmere jul, med mindre kvalmen tar meg denne gangen også.

Her er håpet å holde det hemmelig til minimum 12 uker, mine nærmeste samt svigermor vet det allerede. Valgte å gi beskjed til svigermor med en gang pga hyperemesis svangerskap og mer forståelse rundt oss når det plutselig blir ille. Mine foreldre får vite de sist, helst lang over uke 20 (om det bare hadde vært mulig). Hun tilbydde seg nemlig å sponse sterilisering på gubben og meg etter nr 2 var født. Så mine foreldre vil nok ikke ta det så pent (hovedsakelig fordi jeg nå omskolerer meg pga kronisk sykdom). Men etter nr 3 er født så føler jeg meg 110% ferdig og skal frivillig sterilisere meg!

Hadde tenkt å vente frem til jul, men merker allerede at det er litt vanskelig når familien rundt begynner å legge felles planer for vår/sommer 24. :smiley-ashamed004

Jeg har fortalt det til to av mine nærmeste venninner + min bror og hans kone, så vet vi ikke helt med resten:shy: Men håper på jordmortime i uke 8-9 så vi får sett at det er liv, og etter det kommer vi nok i såfall til å si det til svigers med en gang og fortelle min familie det i jula:Heartred

Ganske mange som vet det alt, da dette et igjennom ivf og jeg har valgt å være veldig åpen om det. Så prøver å vente til slutten av uken til å fortelle mamma og pappa (testdag fra sykehuset) :happy: Skal vel også besøke svigers til helgen, siden de bor så langt unna og vi trolig ikke ser de før sommeren igjen a blir vi vel å fortelle de det da. Selvom jeg skulle ønske jeg kunne ventet til tul. Men vil liksom si det direkte og ikke over tlf

De venninnene som visste om prøvingen fikk vite om positiv test. Venter noen få dager til med å fortelle mannen. Vil så gjerne gi han en digital, så står det skrevet med ord. Gleder meg veldig til å se reaksjonen hans :love017

Øvrige nære venner og familie får nok vite det etterhvert som jeg har behov for å snakke med dem om det. Om det lar seg gjøre prøver vi nok å vente til etter OTUL, men blir jeg veldig kvalm så kan det vell fort være at vi trenger endel hjelp i hverdagen, så tar det litt som det kommer :):Heartred

Sniker. Ikke meldt meg inn ennå, er 3+6 idag, men må fortelle det til lederne mine i morgen allerede. Så håper jeg at de holder tett og kan tilrettelegge uten at det blir for åpenbart for kolleger. Jobber daglig med cellegift så må prøve å finne en god løsning på arbeidshverdagen fremover.. Ønsker å vente med å fortelle det til familie og barn til nærmere jul, med mindre kvalmen tar meg denne gangen også.
Samme situasjon her og - jobber med cytostatika. Så her har sjefen allerede fått vite det, i tillegg til en kollega. Føles litt tidlig, men sånn er det med den jobben jeg har.

Hvis alt går bra blir moren til mannen min informert til jul. Arbeidsgiver 3 månader før. Resten etter fødselen.

Back
Topp