Når forteller dere omverden ?

Hadde vært gøy å fortelle til jul til nermeste familie:joyful: er 10 uker da, tenker en ul like før:)

Veldig interessant faktisk!
Jeg ble storesøster til min søster da jeg var 14 mnd. Vi har alltid hatt et godt forhold, men jeg vet jeg har blitt preget av å måtte bli stor fort. Min mor skrøt alltid av at jeg var så flink å være med å skifte bleie på henne:smiley-ashamed008
Hun ble mer uavhengig , men jeg aldri føler jeg kan få nok nærhet..Dyp psykologi som er høyst reell ifht utvikling og synet på seg selv, tror jeg.

Muligens etter blodprøver tatt i fosterdiagnostikk timen 29/12. Uti januar, er 6+0 nå.

Vi bestemte oss til slutt om å gjøre det vi kan for å vente med å fortelle barna mine (13 og 10 år) til etter TUL 13.12. Da er jeg 10+1, og da vet vi om det er liv der inne. Også forteller vi foreldrene mine rett før jul og foreldrene hans på julaften, siden vi skal være hos dem da :love017 Er skikkelig spent på reaksjonene :smiley-ashamed004

Vi håper å kunne fortelle det i romjula til familien, og til kommende storesøster :Heartred jeg er da mellom 11+0/5 men graviduke 12. jeg har OTUL 4 januar, så vil smiske litt med legekontoret om de kan ta en ultralyd før jul bare for å bekrefte at det er liv der, ellers bestiller jeg privat:laughing002

Fortalte til sjefen i dag, da hun må endre litt på timelistene for å tilrettelegge for ultralydtime.

Jeg holder på å si det hele tiden, jeg. Er så vanskelig å holde seg! Men i dag bestilte jeg en kopp og ei t-skjorte med "Jeg skal bli storebror" på til mini, så da får jeg prøve å vente til det kommer fram og så planlegge hvordan vi skal gjøre det etter det :joyful:

Hvis alt går bra blir moren til mannen min informert til jul. Arbeidsgiver 3 månader før. Resten etter fødselen.
Du tror du klarer å holde det skjult såpass lenge for arbeidsgiver? Skulle ønske jeg klarte det samme, men magen popper nok allerede om noen uker!

Du tror du klarer å holde det skjult såpass lenge for arbeidsgiver? Skulle ønske jeg klarte det samme, men magen popper nok allerede om noen uker!
Der var planen men skal vi se hvordan det blir. Ha på seg store genser og klager på at det så kalt jeg må se hvordan det går med meg. Kansje jeg må fortelle det før på grunn av arbeidsoppgaver som krever mye energi…

Hadde planer om å vente til nyåret, men om denne formen ikke blir bedre snart må vi vel fortelle både ungene og sjef :p syns det er tidlig, men hvis alt er bra på UL til mandag når jeg er 8+0 tror jeg kanskje jeg må få ut "hemmeligheten" som jeg tror de fleste har forstått allerede :happy8

Der var planen men skal vi se hvordan det blir. Ha på seg store genser og klager på at det så kalt jeg må se hvordan det går med meg. Kansje jeg må fortelle det før på grunn av arbeidsoppgaver som krever mye energi…

Er det en grunn til at du vil holde det skjult for arbeidsgiver så lenge (om det er innafor å spørre)? :love2

Ikke noe spesielt. Men jeg er bekymret at det blir ikke noe av til slutt…og trenger ikke gjøre så mye vind om dette

Har noen venner som vet det allerede, for jeg må jo ha noen å sende tester til :hilarious: Familien får nok fort vite det i jula, for det blir vanskelig å lyve seg unna den eggelikøren og roastbiffen i veldig mange dager. Ellers sier vi det nok ikke til noen før etter en forhåpentligvis fin otul og nipt uten abnormale funn. Kan hende sjefen min får vite noe hvis jeg må sykmeldes etterhvert, men håper jeg slipper det.

Har fortalt det til ei på jobben og tre venninner ❤️

Ellers vil vi nok holde det hemmelig lengst mulig, mtp at det er tredje barnet vårt og vi er midt i oppussing samt passe hektiske dager. Er litt redd for negative reaksjoner.

Er utrolig usikker på når lederen min skal få vite noe. Er i et vikariat, har permisjon fra min faste turnus-jobb. Jobben jeg har nå er kun dagtid, som passer veldig fint med å få en til, men jeg er så usikker på om jeg får forlenge vikariatet hvis de finner ut at jeg er gravid. (Går ut i juni)
Håper å kunne vente til februar, og så si at jeg ønsker å forlenge kontrakten slik at jeg får komme tilbake til denne stillingen etter permisjonen, deretter fortelle nyheten.

Har fortalt det til ei på jobben og tre venninner ❤️

Ellers vil vi nok holde det hemmelig lengst mulig, mtp at det er tredje barnet vårt og vi er midt i oppussing samt passe hektiske dager. Er litt redd for negative reaksjoner.

Er utrolig usikker på når lederen min skal få vite noe. Er i et vikariat, har permisjon fra min faste turnus-jobb. Jobben jeg har nå er kun dagtid, som passer veldig fint med å få en til, men jeg er så usikker på om jeg får forlenge vikariatet hvis de finner ut at jeg er gravid. (Går ut i juni)
Håper å kunne vente til februar, og så si at jeg ønsker å forlenge kontrakten slik at jeg får komme tilbake til denne stillingen etter permisjonen, deretter fortelle nyheten.
Kjenner meg igjen i å være redd for negative reaksjoner siden det er tredje barn. Familien min har vel sagt mer eller mindre rett ut at de ikke syns vi skal få flere, så det blir festlig.

Det høres lurt ut å få forlenget vikariatet først, om du har mulighet. Det er jo ulovlig å diskriminere på grunnlag av graviditet, men det skjer dessverre altfor ofte likevel. Mannen min jobber med denne problemstillingen, og han har mange skrekkhistorier dessverre :confused:

Kjenner meg igjen i å være redd for negative reaksjoner siden det er tredje barn. Familien min har vel sagt mer eller mindre rett ut at de ikke syns vi skal få flere, så det blir festlig.

Det høres lurt ut å få forlenget vikariatet først, om du har mulighet. Det er jo ulovlig å diskriminere på grunnlag av graviditet, men det skjer dessverre altfor ofte likevel. Mannen min jobber med denne problemstillingen, og han har mange skrekkhistorier dessverre :confused:
Fint å være i samme båt med noen som også er redd for reaksjoner. Det føles litt ensomt på en måte, å være gravid uten å forvente positive reaksjoner. Blir jo bare trist hvis det blir som jeg frykter.

Da får jeg prøve på det ☺️ elsker ikke jobben, men elsker dagtid og at det er så praktisk med familien, så kan jeg heller komme tilbake til min faste senere.

Spørs om jeg får forlenge mtp å eie to fulle stillinger :wtf: Hatt vikariatet siden juni, og vil jo da egentlig ha det til juni 2025..

Back
Topp