Når forteller dere omverden ?

Fint å være i samme båt med noen som også er redd for reaksjoner. Det føles litt ensomt på en måte, å være gravid uten å forvente positive reaksjoner. Blir jo bare trist hvis det blir som jeg frykter.

Da får jeg prøve på det ☺️ elsker ikke jobben, men elsker dagtid og at det er så praktisk med familien, så kan jeg heller komme tilbake til min faste senere.

Spørs om jeg får forlenge mtp å eie to fulle stillinger :wtf: Hatt vikariatet siden juni, og vil jo da egentlig ha det til juni 2025..

Jeg er også redd for negative reaksjoner, spesielt fra svigermor og sjefen. Svigermor hørte feil tidligere i uka og trodde at samboer sa vi var gravide, og det var ikke en positiv reaksjon, og hun ble veldig lettet når samboer gjentok hva han egentlig sa :meh: Sjefen blir heller ikke særlig glad, det vet jeg jo fra forrige. Og med færre sykepleiere, dårligere økonomi i kommunen og mange innstramminger på arbeidsplassen i det siste blir det nok enda mindre glede denne gangen:sour:

Her har vi fortalt foreldrene våre, han har fortalt sjefen sin, og jeg har fortalt det til alle mine ansatte. Jeg er butikkleder og har 10 unge damer mellom 18 og 25 på teamet mitt. Og siden graviditeten allerede påvirker hverdagen vesentlig, fortalte jeg det til alle. Så slipper de å lure på hvorfor jeg plutselig ikke sjauer lager, paller og utstillinger, og løper rundt som vanlig ;)
Han som skal bli storebror skal få vite det nærmere jul og resten av familien skal få vite det julaften og 1. juledag :happy:

Jeg er også redd for negative reaksjoner, spesielt fra svigermor og sjefen. Svigermor hørte feil tidligere i uka og trodde at samboer sa vi var gravide, og det var ikke en positiv reaksjon, og hun ble veldig lettet når samboer gjentok hva han egentlig sa :meh: Sjefen blir heller ikke særlig glad, det vet jeg jo fra forrige. Og med færre sykepleiere, dårligere økonomi i kommunen og mange innstramminger på arbeidsplassen i det siste blir det nok enda mindre glede denne gangen:sour:
Så forferdelig det må være.. håper samboer kan ta en prat med henne når dere faktisk har delt nyheten ordentlig, og setter klare forventninger til hva dere syns er greit og ikke.

Så tungt at det blir mye belastning for deg med både familie og arbeidsplassen.

Så forferdelig det må være.. håper samboer kan ta en prat med henne når dere faktisk har delt nyheten ordentlig, og setter klare forventninger til hva dere syns er greit og ikke.

Så tungt at det blir mye belastning for deg med både familie og arbeidsplassen.

Ja, er veldig kjipt.. er nok kjipest for samboer som er veldig mammagutt hehe (og så skal det sies at svigermor er heeelt fantastisk ellers :Heartred )

Jobben er et annet kapittel, men er lettere å skuffe noen man ikke er glad i :laughing002

Tenkte først å fortelle barna på nyttårsaften og type foreldre i mellomjula, men vi får se om vi tar alt i januar i stedet :)

Fortalte det til foreldre og mine søsken når jeg var 6+ 4 på vei. Fortalte det til noen på jobb i går 7+5

Vet ikke hvor lenge vi klarer å holde det hemmelig :) skal avgårde i helgen og da ikke drikke.. tror kanskje de spør rett ut og jeg har ikke akkurat noe pokerfjes...:bag:

Etter en SA i veke 7 og MA i veke 12 så kjenner eg at eg er usikker på når eg vil fortelle… mamma fikk vite dagen etter fordi eg veit ho har gått konstant å lurt og håpt for oss, men fått streng beskjed om å ikkje spør :love017

Er fornøyd med at jeg ikke sa noe til mamma når hun var her nå. Og veldig glad for at jeg er en person som drikker veldig lite til vanlig slik at verken mamma eller svigers reagerer når jeg takker nei til vin :laughing025

Jeg har valgt å fortelle det til noen få, som jeg også orker å fortelle om en potensiell spontanabort til. Mamma, en nær venninne og nærmeste leder på jobb (sistnevnte mest pga. tilrettelegging). Jeg vet at jeg kommer til å gå i kjelleren hvis jeg mister, og da trenger jeg støtte.

Jul tenker jeg, til nærmeste familie. Er da 10- 11 uker. Legger nok ikke ut noe på fb eller lignende før etter ordinær UL, hvis jeg gidder å legge ut noe i det hele tatt

Vi har fortalt det til svigers, bestevenninna mi og ei av søstrene mine + sjefer og nærmeste kollegaer på jobb etc.
Til helga kommer mora mi på besøk, da skal jeg si det til henne også. Er rundt 7+4 da, forrige gang sa jeg det til henne i uke 6. Gleder meg til å dele nyheten, men også til at hun vet om det i tilfelle det ikke går veien :Heartred

Back
Topp