Når drar dere på første Legetime?

Jeg skal til første svangerskapskontroll når jeg er 11+6. Har vært til legen allerede pga noe annet og fått svangerskapsboka, en del informasjon ol. Synes det er veldig greit, da legen min har ferie og jeg skal til en vikar.

Siden mange her har jordmødre som ikke tar blodprøve så bør du sikkert spørre om din kan. Min gjør det i alle fall. Tenkte at alle kunne siden de jo tross alt er sykepleiere.

Det er ikke det at de ikke får det til, men de må jo ha utstyr og labaratorie osv ;) De fleste har nok ikke det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er ikke det at de ikke får det til, men de må jo ha utstyr og labaratorie osv ;) De fleste har nok ikke det.

Her sendes alt til lab på sykehuset 40min unna. Samme gjør prøvene på legekontoret. De trenger altså bare rør og engangsnål. Men jeg skjønner at ikke alle gjør det. Sikkert ikke samme ordning overalt.

Var hos legen for ahus sa jeg burde søke fødeplass tidlig, men de avviste meg pent og ba meg komme tilbake i uke 12. Har time 23. juli, og privat UL 19. juli:)

Sent from my iPad using BV Forum

Var hos legen for ahus sa jeg burde søke fødeplass tidlig, men de avviste meg pent og ba meg komme tilbake i uke 12. Har time 23. juli, og privat UL 19. juli:)

Så merkelig. Tror vi har termin samme dag, og jeg hadde time og søkte fødeplass på ahus da jeg var 7+4. Men altså hvis man hører til ahus får man plass der, så min time var mest fordi jeg skulle følges opp litt ekstra hos jordmoren min nå i starten. Men mine andre to svangerskap har jeg for så vidt også søkt på ahus rundt 7-8 uker. Kanskje vi sees på barselhotellet. :)

Så merkelig. Tror vi har termin samme dag, og jeg hadde time og søkte fødeplass på ahus da jeg var 7+4. Men altså hvis man hører til ahus får man plass der, så min time var mest fordi jeg skulle følges opp litt ekstra hos jordmoren min nå i starten. Men mine andre to svangerskap har jeg for så vidt også søkt på ahus rundt 7-8 uker. Kanskje vi sees på barselhotellet. :)

Hehe ja mulig:) Termin er 3. februar, foreløpig:) Så får vi se 19. hva de ser på UL!:) Spennende!

Her sendes alt til lab på sykehuset 40min unna. Samme gjør prøvene på legekontoret. De trenger altså bare rør og engangsnål. Men jeg skjønner at ikke alle gjør det. Sikkert ikke samme ordning overalt.

Jeg er klar over at de ikke analyserer prøvene selv, men en del utstyr trengs likevel. De fleste helsestasjoner tar nok ikke blodprøver selv.

Har allerede vært til jordmor og fylt ut helsekort. Skal til lege neste uke, da er jeg 7+5.

Ja, kom deg til legen :-) Ingenting å vente med!
Skal til legen 7/8, da er jeg 12 uker på vei. Jeg som ba om det da:) ser ikke helt vitsen å reise til legen før når jeg føler meg pigg;) Men fikk resept på sprøyter med blodfortynnende, så det var bare å hente på apoteket senere i dag:)

Prinsesse juli 13
Venter nr 2 18.02.15

Huff, føler jeg skal så seint Til legen når jeg leser her. Fikk ikke time før i uke 14! Syns selv det var lenge til, men hørtes ut på de som at det ikke var noe problem. Vanskelig midt i ferietiden osv. Er det ikke litt rart i og med at jeg er førstagangs gravid?! Heldigvis har jeg fått tid hos jordmor i uke 9 da, lenge det og... Hehe;)

Huff, føler jeg skal så seint Til legen når jeg leser her. Fikk ikke time før i uke 14! Syns selv det var lenge til, men hørtes ut på de som at det ikke var noe problem. Vanskelig midt i ferietiden osv. Er det ikke litt rart i og med at jeg er førstagangs gravid?! Heldigvis har jeg fått tid hos jordmor i uke 9 da, lenge det og... Hehe;)

Godt du skal til jordmor før da. Egentlig så skal vi vel ha time enten hos jm eller hos lege mellom uke 8 og uke 12, så altså å gå til begge er egentlig ekstra. Jeg har vært hos jordmor litt tidlig pga litt ekstra oppfølging siden jeg grudde meg så til å bli dårlig, og har vært veldig dårlig de andre gangene. Men jeg skal ikke til lege. Skal kun innom kontordamene og ta blodprøvene rundt uke 12.

Mange her inne som av ulike årsaker må ha mer oppfølging enn andre, så ikke bekymre deg. Du skal jo snart til jm og da kan du snakke med henne om alt du tenker på rundt dette med kontrollene.

Jeg skal på første kontroll 18 juli, da er jeg 11 uker. Også skal vi på tidlig ul 29 juli :)

Jeg fikk heller ikke før uke 14. På mitt legekontor tok de inn gravide tidligst i uke 12 og pga ferie ble det ikke mulig før uke 14. Jeg er også førstegangs og skal heldigvis til jordmor før den tid:)

<3 Termin 20. februar <3
Okei, da er vi jo i samme båt på en måte da :) Hehe, takk for svar!

Godt du skal til jordmor før da. Egentlig så skal vi vel ha time enten hos jm eller hos lege mellom uke 8 og uke 12, så altså å gå til begge er egentlig ekstra. Jeg har vært hos jordmor litt tidlig pga litt ekstra oppfølging siden jeg grudde meg så til å bli dårlig, og har vært veldig dårlig de andre gangene. Men jeg skal ikke til lege. Skal kun innom kontordamene og ta blodprøvene rundt uke 12.

Mange her inne som av ulike årsaker må ha mer oppfølging enn andre, så ikke bekymre deg. Du skal jo snart til jm og da kan du snakke med henne om alt du tenker på rundt dette med kontrollene.
Ok, takk for svar :)

Fikk beskjed om at jeg skulle komme tilbake hos legen når jeg var i uke 12. Når burde jeg bestille time til jordmor? Dette er helt nytt for meg :) Er 5+5 i dag :)

Var i uke 5 pga risikosvsngerskap

Jeg var i dag (8uker) men fikk ny time om 4 uker. I dag målte vi jern og tok urinprøve, neste gang blir en større kontroll! :)

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app

Back
Topp