Når drar dere på første Legetime?

Fikk legetime neste uke, er da 8+2.. Skal ha med urinprøve og ta Hb og fylle i helsekøer.. Men må tilbake etter uke 10 for å ta de vanlige blodprøvene.. Må uansett ha sykemelding nå, kan ikke komme på jobb og kaste opp flere ganger hver dag :-(

Jeg har legetime 7 juli og er da 7+2 kjenner at jeg er spendt på å få det bekreftet hos legen :D synes det er fremdeles vanskelig å tro på :P selv etter 4 tester :O

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har en time fra før, da kommer jeg til å være 10+4. Tenkte greit å ta det i samme slengen da;) også fikk jeg time hos jordmor på 9+0. Litt lenge til men ;)

Tror jeg venter til uke 12.. Og tar kontakt med jordmor( må vel ikke innom Lege?) er vel ikke negativt å vente så lenge?

Sent from my iPhone using BV Forum
Du skal ta en del blodprøver så ville tatt lege først

Sent from my iPhone using BV Forum

Første legekontroll skal bære melom uke 8-12 ca. Gjør ikke noe om det er en uke senere heller men det er dette som er normalt.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg skal ha første svangerskapskontroll den da jeg er 8+4, for å få det før legen skal ut i ferie. :-)

Ikke alle jm kan ta blodprøver. Min kan ikke.

Så bra :) har nemlig ikke lyst å kaste bort de få kontrollene jeg får, på lege. Mye koseligere med time god jordmor <3

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Siden mange her har jordmødre som ikke tar blodprøve så bør du sikkert spørre om din kan. Min gjør det i alle fall. Tenkte at alle kunne siden de jo tross alt er sykepleiere.

Kommer vel an på hvor de har kontor osv. Min er på hs og der er det ikke noe. Men kan se på urinprøver.

Jm min er på helsestasjonen og der tar de ikke blodprøver, kun urin.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Min er og på helsestasjonen, men tar blodprøver allikevel. Hun henter prøveglass og nål inn på kontoret sitt og tar prøvene.

jeg skal i uke 12, synes ikke det haster sånn :) har ikke bestilt time endå. Sist jeg var gravid, ringte jeg med en gang, og de var litt sånn tja, du kan vente noen uker (man vet jo aldri om alt går bra før uke 12).

Omg, fikk ikke legetime før i uke 14!!! Syns det var veldig lenge til. Spesielt med tanke på at dette er første gangen for meg:/ heldigvis har jeg fått time hos jordmor i uke 9 da :)

Jeg må komme meg til legen nå snart ja:) Er bare 6+4 nå, men må gå på blodfortynnende når jeg er gravid.. Og det hadde jo vært kjekt å komme i gang med, så jeg slipper blodpropp:)

Prinsesse juli 13
Venter nr 2 18.02.15

Jeg må komme meg til legen nå snart ja:) Er bare 6+4 nå, men må gå på blodfortynnende når jeg er gravid.. Og det hadde jo vært kjekt å komme i gang med, så jeg slipper blodpropp:)

Prinsesse juli 13
Venter nr 2 18.02.15
Ja, kom deg til legen :-) Ingenting å vente med!

Tidlig ul i uke 6 på sykehus, og skal til første undersøkelse hos fastlegen i uke 11 samt ul også i uke 11 og til jordmor i uke 16..

Back
Topp