Når drar dere på første Legetime?

Det lurte jeg også på nettopp.. Mener jeg fikk beskjed forrige gang at de ville vente med første kontroll til etter uke 12? Men må uansett ha sykemelding snart pga kvalme..klarer meg denne uka uten ettersom jeg har friuke, men kan ikke jibbeeste heller hvis det fortsetter som forrige gang...

Jeg har allerede hatt en time hos legen pga av annen sykdom. Mens jeg var der fikk jeg en kontroll i samme slengen. Tok blodprøver osv.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Skal på første kontroll rundt uke 13 :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vært allerede i uke 5, søkt fødeplass osv men er på grunn av risikosvangerskap å populært sykehus. Skal til jordmor i uke 8 (også på grunn av risikosvangerskap ) og tidlig ul samme uke. Etter det vet jeg ikke , får alt av oppfølging på sykehuset

11+6 har jeg fått time. Legekontoret ville ha meg inn i uke 12 eller 13 :) Privat tidlig UL 12+0

Om du må sykemelde deg, så får du vel sikkert din første gravid-lege time da.

Jeg hadde min i uke 7 med første tror jeg, og i uke 12 med andre.
Så jeg venter vel til uke 12 tror jeg:)
Ja, gjør kanskje det..men mulig hun bare skriver ut sykemelding og så tar skikkelig kontroll senere..

Usikker. Ka e "vanlig"? :) skal på tidlig ul på Ivf klinikken på fredag (7+0), får vel vite mer då?:)

♡ Termin 6. Februar ♡

Jeg skal ha første time når jeg er 8+2. Da får jeg timen før ferien. På legekontoret sa de at det var fint at jeg var over 8 uker. Mener jeg har lest at første kontroll vanligvis er uke 8-12? Litt usikker.

Tror jeg venter til uke 12.. Og tar kontakt med jordmor( må vel ikke innom Lege?) er vel ikke negativt å vente så lenge?

Jeg var hos legen i går. Da var jeg altså 6+3. Fikk tatt alle blodprøvene og urinprøve og alt, fikk helsekortet til og med :D blir fulgt litt ekstra nøye opp pga celleforandringer i livmorhals, og ville dra tidlig denne gangen fordi jeg har time for celleprøve om bare en ukes tid, så ville høre litt hvordan det ble.

Så ville legen møte meg før ferien sin også, for å høre litt ang celleprøven osv :)

Føler at jeg blir tatt godt vare på ihvertfall :)

Fikk også søkt om time for ordinær ultralyd, men fikk bestemme selv om hun skulle gjøre det nå eller i slutten av juli, siden det var så tidlig enda.

Så skal man vel kontakte jordmor på helsestasjonen også? Jeg likte å gå til begge deler sist så kommer til å gjøre det denne gangen også.

:D

Jeg var hos lege forrige uke,i uke 6. Tror det kommer veldig an på om du går til fastlege eller gynekolog. Forrige svangerskap gikk jeg til fastlegen, hadde første kontroll ca uke 12. Gynekologen ville ha meg inn allerde nå.

Jeg skal til jordmor i morgen. :) Da er jeg 7+4. Da skal vi fylle ut helsekort og søke fødeplass. Jeg har allerede vært til en samtale hos henne i uke 5.

Jeg er 10+4 på første kontroll. Snakket med legen på telefon like etter at jeg fant ut at jeg var gravid, og han sa at jeg kunne bestille meg time når jeg var rundt 10 uker på vei.

Jeg prøvde å få time hos fastlegen, men pga at jeg hadde noen dager jeg ønsket meg, (vil at det skal gå minst mulig utover jobb) og legen avvikler ferie blir det vanskelig å få til før ferien - måtte i såfall ventet til jeg er 14/15 uker på vei, og det ville jeg ikke! Så jeg tok kontakt med jordmor på HS, og hun vil ta meg imot allerede på mandag slik at hun rekker det før sin ferie! Da er jeg ca 7+5! Hadde veldig god kontakt med henne sist svangerskap, og tok så og si alle kontrollene der, så det blir bra!!

Skal i uke 11. Har vært etpar ganger og fått sykemeldibg pga ryggen, første gang visste jeg ikke at jeg var gravid, andre gangen var jeg bare innom og hentet forlengelse av sm. Legekontoret mitt har jordmor som jobber der en dag i uken, jeg kommer sikkert stort sett til å gå hos henne. Hun jobber på kk resten av uken, så hun har veldig god erfaring både med oppfølging av gravide, OG fødsler :)

Back
Topp