Når deler dere graviditeten?

Når deler dere nyheten? Å til hvem? Kanskje noen allerede har fortalt det til noen? :flower
Usikker. Til nå er det bare jeg og mannen som deler hemmeligheten. Kjenner det egentlig er litt fint. Tidligere har jeg fortalt veldig tidlig. Neste uke får jeg besøk av søsteren min som bor i andre enden av landet. Mulig jeg forteller henne det da.

Tar det litt som det kommer. Var i Sverige i forrige uke på midtsommarsfering med en hel gjeng og da fortalte jeg vertinnen på forhånd grunnet mye planlagt alkoholinntak i forbindelse med blant annet leker og matservering. Hun er eneste vi har fortalt men kommer nok til å fortelle litt og litt etterhvert som vi «må» for nå er jeg blitt såpass kvalm og sover mye på dagtid noe som passer «dårlig» med en sommerferie som er fylt med vennetreff. Synes det er enklere med forståelse når en forteller enn å holde det skjult bare fordi det ikke er 12 uker enda :)

Når deler dere nyheten? Å til hvem? Kanskje noen allerede har fortalt det til noen? :flower
Har delt det med min nærmeste kollega på jobb (i tillegg til samboer), slik at hun kan hjelpe meg med å holde det skjult! Ellers så tenker jeg å si det til mamma og pappa etter den første ultralyden, eller faktisk vente til etter ferien i slutten av august :) Enn du?

Har sagt det til mannen min, søsteren min, mamma, sjefen min og treneren min. Mest fordi jeg har måttet, men det gjør ingenting. Er greit at de vet også om det skulle gå galt. Venter en uke til med barna og pappa, og lengst mulig med svigers (de blir så intenst glade, og det orker jeg ikke nå :hilarious: ). Etter uke 12 forteller jeg det etter hvert som jeg møter folk.

Jeg skal dele det med gubben når han kommer hjem i morgen :happy: tror egentlig allerede han vet, men det blir første gang jeg sier det høgt!

Sjefen vet at vi har gått igjennom IVF, men vet ikke at vi er blitt gravide. Men han får nok vite det etter ferien. Dama til broren ril gubben vet også at vi har gått gjennom ivf. Hun får nok vite det når vi reiser på campingtur sammen om noen uker.

Ellers har jeg tenkt å prøve å holde det lengst mulig skjult! Gubben er jo sterilisert og det vet jo venner og familie, så tror noen kommer til å bli litt sjokkerte:laughing002

Jeg gleder meg aller mest til guttene mine sine reaksjoner på at de skal bli storebrødre!

Jeg skal dele det med gubben når han kommer hjem i morgen :happy: tror egentlig allerede han vet, men det blir første gang jeg sier det høgt!

Sjefen vet at vi har gått igjennom IVF, men vet ikke at vi er blitt gravide. Men han får nok vite det etter ferien. Dama til broren ril gubben vet også at vi har gått gjennom ivf. Hun får nok vite det når vi reiser på campingtur sammen om noen uker.

Ellers har jeg tenkt å prøve å holde det lengst mulig skjult! Gubben er jo sterilisert og det vet jo venner og familie, så tror noen kommer til å bli litt sjokkerte:laughing002

Jeg gleder meg aller mest til guttene mine sine reaksjoner på at de skal bli storebrødre!
Haha, uff, jeg så for meg amerikansk forvekslingskomediesituasjoner i avsnittet om sterilisering og familiens reaksjoner, beklager. :laughing8

Her avsløres det automatisk når jeg går ned for telling med spy. Foreløpig håndterer jeg kvalmen greit. Håper å holde ut til uke 8-9.
Er ikke det bra til å være deg? Satser på at dette blir det letteste svangerskapet hittil!

Jeg er lite kvalm til å være 5+3. Det bekymrer meg egentlig ganske mye. Har vært mindre kvalm to graviditeter tidligere. Ene var bo den andre MA. Er livredd for exu nå, siden hcg stiger normalt.
HCG pleier ofte ikke å stige normalt ved ex.u, men er mulig.

HCG pleier ofte ikke å stige normalt ved ex.u, men er mulig.
Vet. Men 1/3 stiger normalt. Og det stiger i hvert fall ikke normalt ved bo og MA, så exu er liksom alternativet jeg står igjen med når noe ikke er normalt. Håper jeg tar feil, men for hver dag som går uten at jeg spyr, blir jeg mer bekymret.

Har delt det med min nærmeste kollega på jobb (i tillegg til samboer), slik at hun kan hjelpe meg med å holde det skjult! Ellers så tenker jeg å si det til mamma og pappa etter den første ultralyden, eller faktisk vente til etter ferien i
Har delt det med min nærmeste kollega på jobb (i tillegg til samboer), slik at hun kan hjelpe meg med å holde det skjult! Ellers så tenker jeg å si det til mamma og pappa etter den første ultralyden, eller faktisk vente til etter ferien i slutten av august :) Enn du?
Samboer å to venner(en er kollega) :happy: Blir nok å vente en stund før jeg forteller det til flere..

Vet. Men 1/3 stiger normalt. Og det stiger i hvert fall ikke normalt ved bo og MA, så exu er liksom alternativet jeg står igjen med når noe ikke er normalt. Håper jeg tar feil, men for hver dag som går uten at jeg spyr, blir jeg mer bekymret.
Satser på at det ikke er noe. Svangerskapene må ikke være like fra gang til gang, selv om man har gjennomgått mange! Krysser fingrene.

Selv om statestikken er dårlig for min del, så har jeg valgt å fortelle det til 2 gode venninner, moren min, og noen på jobben. Synes det er godt med litt støtte om det skulle gå galt, eller i det minste forståelse for humør og følelser, og hvis ikke det går galt, så har vi gledet oss sammen helt fra start.

Har fortalt samboer og søsteren min. Måtte fortelle søsteren min første dag vi fant det ut fordi jeg har hatt besøk av venninner fra Østlandet, og skulle selvfølgelig ha fest her den dagen vi fant det ut :hilarious: Det første søsteren min gjør er å lage shot til alle ( dette fortsetter ut kvelden, og det er vanskelig å komme unna), så jeg viste bilde og sa «nei takk».

Ellers vil jeg veldig gjerne få lov til å la det synke inn før jeg forteller andre. Men har mistet to ganger før, og så virkelig verdien av å fortelle tidlig. Med tanke på støtte. Usikker på hvor lenge jeg kan vente med å fortelle på jobb, da jeg allerede begynner å kjenne på kvalmen:hilarious:

Steg mest sannsynlig ganske så normalt med BO med meg. Super kvalm fra uke 5 og frem til uke 12

Da har medarbeider og styrer fått vite det! Oppkast er kommet, og da er det ikke like greit å holde det skjult.. :depressed: :hilarious:

Back
Topp