Når deler dere graviditeten?

JEG GLEDER MEG SÅNN TIL SØNDAG. Da skal jeg endelig fortelle det til ungene. Hadde gjort det allerede om vi ikke skulle på familiemiddag lørdag. :hilarious: Har sagt det på forumet før, men måtte si det igjen. Sånn. :hilarious: Om det skulle gå galt senere, så skal jeg selvsagt si det også, men vet ikke helt hvordan da de er så små...

Mannen og en venninne vet, planen er å holde det for oss selv så lenge som mulig, gjerne til etter ordinær ultralyd.

JEG GLEDER MEG SÅNN TIL SØNDAG. Da skal jeg endelig fortelle det til ungene. Hadde gjort det allerede om vi ikke skulle på familiemiddag lørdag. :hilarious: Har sagt det på forumet før, men måtte si det igjen. Sånn. :hilarious: Om det skulle gå galt senere, så skal jeg selvsagt si det også, men vet ikke helt hvordan da de er så små...
Ååååå! Hopper de av glede tror du? :Heartpink :D:D

Har fortalt det til de nærmeste, foreldrene mine, søstrene mine og ei god venninne (måtte nesten fortelle det da hun skal ha 40-årslag:cool05)

Her er det jeg, mannen og et vennepar som vet. Vi skal snart reise på ferie med to andre familier, og håper jeg greier å holde det skjult. Mulig jeg forteller det til sjefen når jeg er tilbake fra ferie, men ellers er planen å holde det for oss selv til etter OTUL.

Last edited:
Har fortalt det til samboer selvfølgelig, og to av mine nærmeste venninner som støtter uansett hvordan dette måtte ende :love7
Min nærmeste kollega vet også. Hun støtter uansett hva som skjer. Hun fikk vite det tidlig sist. Sjefen og resten får vite enten i uke 12 eller 18, spørs om jeg klarer å holde meg i jobb. Blir jeg dårlig/sykemeldt blir sjefen å vite noe. Familie skal snart få vite, vi har lyst til å få til en tidlig ultralyd først slik at de kan få se et bilde av lille:love7 ellers får ingen vite noe før vi treffer på dem og det faller seg naturlig å si noe eller at det syns selvfølgelig :smiley-ashamed004

Ååååå! Hopper de av glede tror du? :Heartpink :D:D
Jeg tror eldste blir veldig glad i hvert fall! :happy: Yngste skjønner det nok ikke helt enda, men erfaringsmessig synker det inn når magen begynner å synes. Aldersforskjellen mellom (foreløpig) yngste og babyen blir omtrent samme som i forrige runde. Hva med din?

Last edited:
Jeg tror eldste blir veldig glad i hvert fall! :happy: Yngste skjønner det nok ikke helt enda, men erfaringsmessig synker det inn når magen begynner å synes. Aldersforskjellen mellom (foreløpig) yngste og babyen blir omtrent samme som i forrige runde. Hva med din?
Ååå koselig :Heartpink Haha min sønn ønsker å være enebarn:laughing002 men det kan han bare drite i tenker jeg.. neida, er nok en vane, han er vandt med at det er stille og rolig hjemme. Men tror nok innerst inne at han synes det blir greit med søsken:Heartpink:happy: Men blir nok at jeg venter med å si noe til jeg nærmer meg uke12:) Kjedli å droppe det på han, om jeg plutselig mister igjen.

Sniker. Blir nok et sted mellom uke 12 og 20. Har lyst til å vente til oktober/november hvis jeg klarer, men lite trolig. Er 12 uker når minsta begynner i bhg etter ferien, så spørs om ikke de finner ut av det ganske kjapt da siden jeg er så dårlig. Termin i slutten av februar

Da jeg gikk med nummer to, var kommende storesøsken ca 4 år. Husker jeg sa noe sånt som at "jeg har et lite frø i magen, som kan bli til en liten baby hvis vi er heldige. Det kan også hende at den ikke blir til en baby, det vet vi ikke helt enda". Det funket veldig fint. Han har lett for å bekymre seg for ting som kan gå galt, så måtte si det på en mest mulig skånsom måte. Funker kanskje dårlig på mindre barn, men kan være et tips hvis det er flere som har barn som lett bekymrer seg

Er du ikke redd for at de forteller det til hele verden? Her har vi hvert fall tenkt å vente til det er greit at hvem som helst får vite det.

Da jeg gikk med nummer to, var kommende storesøsken ca 4 år. Husker jeg sa noe sånt som at "jeg har et lite frø i magen, som kan bli til en liten baby hvis vi er heldige. Det kan også hende at den ikke blir til en baby, det vet vi ikke helt enda". Det funket veldig fint. Han har lett for å bekymre seg for ting som kan gå galt, så måtte si det på en mest mulig skånsom måte. Funker kanskje dårlig på mindre barn, men kan være et tips hvis det er flere som har barn som lett bekymrer seg
Det var en lur måte å gjøre det på! Sånn skal jeg jaggu si det.
Er du ikke redd for at de forteller det til hele verden? Her har vi hvert fall tenkt å vente til det er greit at hvem som helst får vite det.
Nei, det er ikke så farlig. Vi har gått ut i ferie når jeg forteller det, så vi kommer ikke til å møte så mange som det gjør noe at vet. Jeg forteller det som regel tidlig til de nærmeste uansett. Om det ikke går bra, så får de nærmeste vite det også.

Ellers snakker alle i barnehagen om at de har/skal ha/vil ha søsken 24/7, så tror ikke noen der vil heve et øyenbryn en gang. :hilarious:

Ikke fortalt noe til noen enda, annet enn mannen min. Tror muligens ikke vi ønsker å fortelle før kanskje ca halvveis heller.. :)

Etter tul, event etter uke 12 til de nærmeste. Enkelte i familien forteller jeg ikke før jeg «må», etter OUL.

Her er det bare jeg og samboeren min som vet det,håper å klare holde det hemmelig en god stund,eller iallfall til etter NIPT resultater

Det blir nok en stund til. Uke 15-16 kanskje. Drøyde det til da sist, liker å holde det for oss selv litt i starten.

Jeg fortalte det til mamma, da jeg sto med positiv test.
Søstrene mine vet d.
Skl holde det hemmelig for andre en stund til.

Back
Topp