Når deler dere graviditeten?

Ikke fortalt det til noen enda. Hatt så mange SA og MA at vi venter til vi får svar på en eventuell morkakeprøve. Hvis vi kommer oss så langt. Første sjekk blir tidlig ultralyd 22.august.

Delte med én nær venninne i uke 6. Familie på begge sider og noen flere venner fikk vite i uke 10. Nå (uke 11) begynner det også å bli litt åpenbart på jobb siden jeg ikke kan ha pasienter som får cellegift.

Har fortalt det til nærmeste vennene våres, og sjefen, men utover det ønsker vi å vente en stund med resten. Forhåpentligvis til 2 trimester. Men får se. Har bestilt genser til kommende store søster, med "jeg skal bli storesøster" på, så tenker å fortelle det på den måten.

Uke 8+6 nå og de fleste vet. Fortalte min mor i uke 6. Noen av mine venninner fikk vite det umiddelbart. Fortalte sønn min det på fredag og da fikk mine søsken vite det også. Jeg har allerede fått mage, så tviler på at jeg klarer å holde det skjult når jeg starter på jobb neste uke. Like greit å være ærlig :) Nå er jeg også slik at jeg tenker det er viktig å prate høyt om f.eks. SA, så det føles noe naturlig å være åpen.

Har fortalt noen nærme venner og få i familien. Ekskludert moren min :nailbiting: Samboeren min har fortalt det til flere enn meg, men han har heller ikke fortalt foreldrene sine

Har fortalt noen nærme venner og få i familien. Ekskludert moren min :nailbiting: Samboeren min har fortalt det til flere enn meg, men han har heller ikke fortalt foreldrene sine
Noen grunn til at dere venter med foreldre? Tror dere de blir stressa grunnet alderen deres? (Hvis du vil svare, da.)

Ja det er vel i hovedgrunn det. Han er 19 og jeg 17 så tror di blir å friske litt ut. Moren min var selv ung, men er ekstremt opptatt av at jeg skal få utdanning siden hun ikke fikk det
Barn hindrer deg ikke å ta utdanning hvis du ønsker det! Kan være litt vanskeligere med yrkesfag på grunn av de firkantede reglene, men ikke umulig. Har ei venninne som ble sivilingeniør, ei som ble økonom og ei som ble elektriker i voksen alder. Alle fikk barn tidlig og har henholdsvis to, fire og fem unger! Elektrikeren tok utdannelsen etter sistemann ble født. De to andre studerte mens de hadde barna. Studier er jo som jobb. Man får perm og støtte der også, selv om summene er mindre. Vi lever ikke i 1970 lenger.

Barn hindrer deg ikke å ta utdanning hvis du ønsker det! Kan være litt vanskeligere med yrkesfag på grunn av de firkantede reglene, men ikke umulig. Har ei venninne som ble sivilingeniør, ei som ble økonom og ei som ble elektriker i voksen alder. Alle fikk barn tidlig og har henholdsvis to, fire og fem unger! Elektrikeren tok utdannelsen etter sistemann ble født. De to andre studerte mens de hadde barna. Studier er jo som jobb. Man får perm og støtte der også, selv om summene er mindre. Vi lever ikke i 1970 lenger.
Ikke sant!! Jeg er veldig måldrevet eller hva det enn kalles, og når jeg setter meg mål så må jeg fullføre dem på ett tidspunkt. Det moren min og mange andre jeg kjenner ikke skjønner, er at kjæresten min er så støttende! Han snakker konstant om at han gleder seg til å kunne hjelpe meg på nettene, dagene, you name it :laughing002 :Heartred

Ja det er vel i hovedgrunn det. Han er 19 og jeg 17 så tror di blir å friske litt ut. Moren min var selv ung, men er ekstremt opptatt av at jeg skal få utdanning siden hun ikke fikk det
Jeg jobber på universitet og min erfaring er at studenter med barn er ofte strukturerte, modne og har mange fordeler sånn sett. Så det å ha barn trenger langt fra å være en hindring. I tillegg kan det for mange være fint med litt lengre tid å bestemme seg på, for er jo et hav av muligheter :)

Jeg jobber på universitet og min erfaring er at studenter med barn er ofte strukturerte, modne og har mange fordeler sånn sett. Så det å ha barn trenger langt fra å være en hindring. I tillegg kan det for mange være fint med litt lengre tid å bestemme seg på, for er jo et hav av muligheter :)
Ja ikke sant! Tenker at man heller kan si til de som studerer og er gravide at man kan være der for dem istedenfor å hakke ned på dem

Har fortalt det til tre venninner og en kollega. Men kommer til å dele det med flere nå fremover. Hadde tenkt å vente lengre,
Ja ikke sant! Tenker at man heller kan si til de som studerer og er gravide at man kan være der for dem istedenfor å hakke ned på dem
Helt enig :-)

Er 8+noen dager idag og det er tropevarme i nord… noe som gjør at jeg må isolere meg siden magen er godt synlig allerede :confused: Tar seg ikke akkurat ut å gå på butikken med stor genser/jakke når alle andre stortsett sprader rundt i undertøy pga varmen:rolleyes: så da er spørsmålet om man bare skal "hoppe i det" å fortelle det nå. Om noen ser meg så skjønner de det liksom:dead:

I dag fikk jeg spørsmal fra eldste på 10 om jeg har baby i magen, så nå vet ungene det. :Heartred 11+6 etter menstermin, så helt innafor. Håper ikke resten av slekta får vite det riktig ennå.

Back
Topp