Når deler dere graviditeten?

Jeg har også sagt det til familien og en del venner (mange av dem med små barn). Jeg hadde SA tidlig sist, og synes det var fint å dele med dem/snakke om det fordi jeg ble så lei meg. Også drikker vi en del vin ofte når vi er sammen, og da blir det litt dumt å flere ganger på rad takke nei uten å si noe :P

Så har jeg litt behov for at SA/MA ikke skal være tabu og litt mer normalisert enn det er, så da tenker jeg at jeg får slå et slag for det om det skulle skjære seg igjen. Selv om jeg jo krysser fingrene da :D

Delt med de aller fleste allerede :angelic: først og fremst fordi vi er overlykkelige, men jeg har også en jobb der det ikke er mulig å holde deg skjult. Så de nærmeste på jobb vet det. Min familie fikk vite det på facetime da alle var samlet, så slapp jeg å ta en ringerunde. Nåer det svigers igjen, de får vite deg i helgen når de skal ha storesøster på overnatting. Skal levere henne i en genser det står «jeg skal bli storesøster», blir så moro! Spennende å se hvor lang tid det tar:hilarious:
Satte det på datteren min.. ingen la merke til hva det sto :laughing001 Jeg ble så skuffa!

Stort sett alle på min side i familien vet det. Lar samboeren min fortelle når han synes tiden er inne selv til sin familie. Også vet alle på jobb det:)

Jeg har bare fortalt det til to venninner, samboeren min har ikke sagt noe til noen. Har ikke mistet før eller noe sånt, men hvis det skulle skje så tror jeg ikke at jeg orker å si fra. Tror vi kommer til å vente så lenge vi kan med å fortelle til 3åringen for jeg er så redd for at skuffelsen skal bli så stor ‍♀️

Jeg ombestemte meg. Tenkte å si det tidlig til alle nære, men lot være siden dette er første gang vi har OTUL og NIPT. Vil ikke si det til så mange hvis vi ender opp med å fjerne (et sykt) foster.

Har fortalt det til familien min. Ble for slitsomt å skulle prøve å holde det hemmelig når vi bodde sammen under ferien. Greit med litt mer forståelse hvorfor jeg trenger å slappe av osv. Samme med en venninne vi besøkte. Kommer sikkert til å fortelle det til foreldrene hans i helgen når vi møtes.

Jeg ombestemte meg. Tenkte å si det tidlig til alle nære, men lot være siden dette er første gang vi har OTUL og NIPT. Vil ikke si det til så mange hvis vi ender opp med å fjerne (et sykt) foster.
Fått dato for nipt? Jeg fikk time til ny ul å nipt 30 august.. tenker det er litt sent om det er avvik på foster :wideyed: Er jo da i nesten uke 14.

Har hatt behov for å være åpen med familie og venner i prosessen da det har vært en lang prosess med IVF. Så alle nærme fikk vite i uke 4-5. Ellers så tenker jeg å fortelle til resten etter OTUL

Fått dato for nipt? Jeg fikk time til ny ul å nipt 30 august.. tenker det er litt sent om det er avvik på foster :wideyed: Er jo da i nesten uke 14.
De tar jo OTUL og NIPT mellom uke 11 og 14, så selv om du ikke er innenfor 12-ukersgrensa, så skal de jo være behjelpelige hvis det er noe galt.

Jeg fikk dem på samme dag, det sto i brevet at NIPT tas etter OTUL. Da er jeg 11+3. Litt nervøs for at de ikke skal se riktige ting siden det er såpass tidlig.

Vi har bestemt oss for og dele det med våre foreldre først, og ikke over telefon, så nå må vi vente helt til slutten av august/begynnelsen av september før de kommer på besøk (bor 7 timer unna)!!!
Det er litt gøy at bare samboer og jeg vet det, vi nyter virkelig den lille hemmeligheten, men samtidig så har jeg allerede hatt så mange samtaler og situasjoner hvor jeg har hatt så lysst å fortelle det. Gleder meg til å dele gleden <3

Fortalt min mor, en søster og en god venninne. Kommer til å vente en god stund til før det sier noe til noen andre. Vil ha overstått TUL og nipt.

Vi har delt det med de nærmeste i familien. Litt fordi det hadde vært vanskelig å dekke over at jeg var dårlig når vi var der på ferie. Et par veninner vet det også. Ellers blir vi ikke å dele noe særlig før barnet kommer.

Her er det kun søsteren min som vet det, i tillegg til min nærmeste leder pga jeg allerede er sykmeldt pga kvalme :) Tenker å fortelle det til kollegaer, venner og familie etter svar på NIPT!

Back
Topp