MYO-INOSITOL - fertilitetsstøtte

Iben__

Blir kjent med forumet
:happy:Hei dere:greet025

Jeg vil gjerne dele et råd med dere, som jeg fikk av min gynekolog i februar i år, da jeg sa at jeg ønsket å slutte på prevensjon for å bli gravid. (Privatpraktiserende)


Gynekologen anbefale meg å starte med dette tilskuddet, Myo-inositol: https://urtesenteret.no/myo-inositol/
(Merk - jeg har ikke diagnosen PCOS). Gynekologen min mener at dette er en produkt som alle som ønsker å bli gravide har nytte av).

Hun forklarte at det pr i dag ikke er nok forskning som tilsier at dette har dokumentert effekt, men at de forskningsprosjektene som har vært, er veldig lovende.

For de interesserte, kan en kort gjennomgang av disse leses her: https://relis.no/sporsmal_og_svar/4-3237?source=relisdb

«I den andre studien (N=92) fikk alle kvinnene 400 mikrogram folsyre, mens 45 i tillegg fikk fire gram MI daglig. Kvinnene som fikk MI hadde signifikant høyere frekvens av eggløsninger i studieperioden og signifikant kortere tid til første eggløsning (5). I den tredje studien (N=20) fikk alle kvinnene 200 mikrogram folsyre, mens ti i tillegg fikk to gram MI daglig. Etter 12 uker fant man ingen endringer i kontrollgruppen, mens man så signifikant bedring på flere hormonverdier, insulinfølsomhet og eggløsningssyklus hos MI-gruppen (6). I den fjerde studien (N=42) fikk også kontrollgruppen folsyre og behandlingsgruppen folsyre og MI (dose ukjent). Også i denne studien fant man signifikant bedring på hormonnivåer, insulinfølsomhet, triglyserider og blodtrykk. 16 av 23 kvinner i behandlingsgruppen fikk eggløsning, mot 4 av 19 i kontrollgruppen (7).»

I tillegg tror jeg at dette kosttilskuddet har hjulpet meg å gå ned i vekt. Har gått ned 10 kg fra april til juni, men har da selvfølgelig lagt om kostholdet og begynt å trene.

I forrige uke så jeg at de har videreutviklet dette produktet, og man får nå kjøpt noe som heter «Myo + D-Chiro Inositol», som annonseres skal være en dynamisk duo for fertilitetsstøtte. Har kjøpt dette, og akkurat begynt på:happy:

Til orientering ble jeg gravid i min første ordentlige syklus 4.juni, men hadde en SA i uke 7. Ble gravid igjen ved første eggløsning (uten at vi forsøkte) og er pr. nå gravid. (Krysser fingrene for at det holder seg).

Har du hørt om produktet før, og eventuelt prøvd det ut?

Tenker at det kan være greit å dele både positive og negative sider ved produktet her:happy:
 
Dytter denne siden vi er flere som snakker om inositol og vektnedgang :)
 
:happy:Hei dere:greet025

Jeg vil gjerne dele et råd med dere, som jeg fikk av min gynekolog i februar i år, da jeg sa at jeg ønsket å slutte på prevensjon for å bli gravid. (Privatpraktiserende)


Gynekologen anbefale meg å starte med dette tilskuddet, Myo-inositol: https://urtesenteret.no/myo-inositol/
(Merk - jeg har ikke diagnosen PCOS). Gynekologen min mener at dette er en produkt som alle som ønsker å bli gravide har nytte av).

Hun forklarte at det pr i dag ikke er nok forskning som tilsier at dette har dokumentert effekt, men at de forskningsprosjektene som har vært, er veldig lovende.

For de interesserte, kan en kort gjennomgang av disse leses her: https://relis.no/sporsmal_og_svar/4-3237?source=relisdb
«I den andre studien (N=92) fikk alle kvinnene 400 mikrogram folsyre, mens 45 i tillegg fikk fire gram MI daglig. Kvinnene som fikk MI hadde signifikant høyere frekvens av eggløsninger i studieperioden og signifikant kortere tid til første eggløsning (5). I den tredje studien (N=20) fikk alle kvinnene 200 mikrogram folsyre, mens ti i tillegg fikk to gram MI daglig. Etter 12 uker fant man ingen endringer i kontrollgruppen, mens man så signifikant bedring på flere hormonverdier, insulinfølsomhet og eggløsningssyklus hos MI-gruppen (6). I den fjerde studien (N=42) fikk også kontrollgruppen folsyre og behandlingsgruppen folsyre og MI (dose ukjent). Også i denne studien fant man signifikant bedring på hormonnivåer, insulinfølsomhet, triglyserider og blodtrykk. 16 av 23 kvinner i behandlingsgruppen fikk eggløsning, mot 4 av 19 i kontrollgruppen (7).»​

I tillegg tror jeg at dette kosttilskuddet har hjulpet meg å gå ned i vekt. Har gått ned 10 kg fra april til juni, men har da selvfølgelig lagt om kostholdet og begynt å trene.

I forrige uke så jeg at de har videreutviklet dette produktet, og man får nå kjøpt noe som heter «Myo + D-Chiro Inositol», som annonseres skal være en dynamisk duo for fertilitetsstøtte. Har kjøpt dette, og akkurat begynt på:happy:

Til orientering ble jeg gravid i min første ordentlige syklus 4.juni, men hadde en SA i uke 7. Ble gravid igjen ved første eggløsning (uten at vi forsøkte) og er pr. nå gravid. (Krysser fingrene for at det holder seg).

Har du hørt om produktet før, og eventuelt prøvd det ut?

Tenker at det kan være greit å dele både positive og negative sider ved produktet her:happy:
Jeg føler denne har hjulpet meg veldig!! Både med å gå ned i vekt (spiste sunt og trente - rikket seg ikke, begynte på denne - begynte å gå nedover uten å endre på andre vaner). Og ble relativt raskt gravid etter å ha begynt med inositol. Jeg er frelst :joyful: :p
 
Jeg føler denne har hjulpet meg veldig!! Både med å gå ned i vekt (spiste sunt og trente - rikket seg ikke, begynte på denne - begynte å gå nedover uten å endre på andre vaner). Og ble relativt raskt gravid etter å ha begynt med inositol. Jeg er frelst :joyful: :p
Veldig kjekt å lese!! Dette gir meg så mye håp, alt har sett så mørkt ut lenge nå..
Bestilte i dag, håper jeg får det på mandag :)
 
Veldig kjekt å lese!! Dette gir meg så mye håp, alt har sett så mørkt ut lenge nå..
Bestilte i dag, håper jeg får det på mandag :)
Håper det gir deg effekt!! Er så frustrerende å gå og prøve så lenge... Blir spennende å følge deg ❤️

Btw mannen min tar det også, ikke fordi han har påvist dårlig kvalitet eller har noen problemer som vi vet om, men visste studier viser at det kan bedre spermkvaliteten også, og det er ikke skadelig å ta, så vi helgarderer oss. Sånn at ikke et godt egg fra min side blir bortkastet fordi sædcellen ikke klarte å svømme opp for eksempel :hilarious:

Her er mer om menn og Inositol:
 
Noen som har prøvd Myo-inositol i det siste? Hvilke side / hvilken type har du kjøpt? :) ser de i denne linken er utsolgt/utilgjengelig.
 
Jeg kjøpte nettopp på tights.no
Kom på under 300 kroner med frakt for 3 esker. Snakk om å være lettpåvirkelig :laughing001

Men jo mer jeg leser om det jo mer positiv blir jeg. Kan jo hjelpe på mange andre aspekter i livet og. I tillegg til at det kan forbedre svømmerne til menn og. Så godt jeg bestilte 3 bokser, han skal få ta de han og :smiley-ashamed004
 
Last edited:
Jeg kjøpte nettopp på tights.no
Kom på under 300 kroner med frakt for 3 esker. Snakk om å være lettpåvirkelig :laughing001

Men jo mer jeg leser om det jo mer positiv blir jeg. Kan jo hjelpe på mange andre aspekter i livet og. I tillegg til at det kan forbedre svømmerne til menn og. Så godt jeg bestilte 3 bokser, han skal få ta de han og :smiley-ashamed004
Så bra :D
 
Jeg kjøpte nettopp på tights.no
Kom på under 300 kroner med frakt for 3 esker. Snakk om å være lettpåvirkelig :laughing001

Men jo mer jeg leser om det jo mer positiv blir jeg. Kan jo hjelpe på mange andre aspekter i livet og. I tillegg til at det kan forbedre svømmerne til menn og. Så godt jeg bestilte 3 bokser, han skal få ta de han og :smiley-ashamed004
Vil du sende link til den du kjøpte?:)
 
Merket du noe forskjell på kroppen sist? Ble du gravid? Er du prøver nå? :)
Husker ikke helt om jeg merket noe forskjell. Ble ikke gravid nei. Fortsatt prøver.
 
Men er denne fra tights riktig type? Jeg lærte at det måtte være Myo Inositol :confused005

Jeg bruker selv Myo Inositol kjøpt på urtesenteret. Startet i høst men brukte det kun i 1 mnd pga jeg startet med Letrozol.nå har jeg startet opp igjen og er i min 3 mnd med det. Håper det hjelper som det er skrevet i hi.❤️
 
Men er denne fra tights riktig type? Jeg lærte at det måtte være Myo Inositol :confused005

Jeg bruker selv Myo Inositol kjøpt på urtesenteret. Startet i høst men brukte det kun i 1 mnd pga jeg startet med Letrozol.nå har jeg startet opp igjen og er i min 3 mnd med det. Håper det hjelper som det er skrevet i hi.❤️
Det står på ingredienser at det er Myo Inositol.
 
Men er denne fra tights riktig type? Jeg lærte at det måtte være Myo Inositol :confused005

Jeg bruker selv Myo Inositol kjøpt på urtesenteret. Startet i høst men brukte det kun i 1 mnd pga jeg startet med Letrozol.nå har jeg startet opp igjen og er i min 3 mnd med det. Håper det hjelper som det er skrevet i hi.❤️
Det står at det er myo inositol. Sammenlignet ingrediensene :smiley-ashamed004 Men det er ikke den kombinerte utgaven med Myo +D-Chiro... men det var Myo inositol som var det viktigste.
Om det funker på fertilitet tar jeg litt med en klype salt. Men etter å ha lest så kan det funke på endel andre plager så da tenker jeg det er verdt et forsøk :smiley-ashamed004
 

Men om den er bedre eller værre enn andre dyrere typer går jeg ikke god for. Til den prisen er det verdt et forsøk :D
Kjøpte samme, 3 pk :laughing002 som nevnt over er jo også dette myo inositol.
 
Back
Topp