Motivasjonstråd, trening!

Jeg fikk beskjed av gynekologen å ikke trene i svangerskapet. Bare gravid yoga - og det er ikke min greie. Var godt trent før jeg ble gravid, og føles bra nå :) Skal høre med jordmor til uka.

Er
60 min cycling
38/70:)
Planlegge du på 70 økter til permisjon starter?
Håper jeg klarer 60-70 selv.
Skal ut å kjøpe oss en spinningsykkel snart, slik at jeg får avlaste knær litt ( er er litt ruskete innimellom)

Er

Planlegge du på 70 økter til permisjon starter?
Håper jeg klarer 60-70 selv.
Skal ut å kjøpe oss en spinningsykkel snart, slik at jeg får avlaste knær litt ( er er litt ruskete innimellom)
Tanken var 70 til høygravid. D blir for meg frem t 21.4. Permisjonen min starter vel 2,5 uker seinere..

Er fortsatt i fin form, så har en del økter nå... Ikke sikkert jeg klarer å få til like mange per uke senere:P

Jeg fikk beskjed av gynekologen å ikke trene i svangerskapet. Bare gravid yoga - og det er ikke min greie. Var godt trent før jeg ble gravid, og føles bra nå :) Skal høre med jordmor til uka.
Da er d kanskje en spesielt grunn t d for deg? Trening i svangerskapet er normalt sett sunt. Hør med jordmor og du:)

Da er d kanskje en spesielt grunn t d for deg? Trening i svangerskapet er normalt sett sunt. Hør med jordmor og du:)

Neida, ingen spesiell grunn til det for meg. Ja, vet trening er sunt i svangerskapet. Men kommer ikke til å trene som jeg gjorde nå uansett, skal høre med jordmor :)

Last edited by a moderator:
Tanken var 70 til høygravid. D blir for meg frem t 21.4. Permisjonen min starter vel 2,5 uker seinere..

Er fortsatt i fin form, så har en del økter nå... Ikke sikkert jeg klarer å få til like mange per uke senere:p
Nei, vi blir jo ikke mindre :-P
Hehe..
jeg skal vel ha KS noen uker før termin og usikker på hvor lenge jeg får lov å fortsette å løpe.
Må høre med Gyn.

Hei, vil bare beklager min kommentar her om dagen om ikke å trene så mye i svangerskapet. Det var uprofesjonell gynekolog fra Russland sine ord. Skal bli godt å trene igjen, begynner igjen denne uka, har savnet det veldig :) har bare holdt meg i bevegelse, snart blir det trening på sats :)

Hei, vil bare beklager min kommentar her om dagen om ikke å trene så mye i svangerskapet. Det var uprofesjonell gynekolog fra Russland sine ord. Skal bli godt å trene igjen, begynner igjen denne uka, har savnet det veldig :) har bare holdt meg i bevegelse, snart blir det trening på sats :)
Velkommen i gjengen! Mange skal mene mye om oss gravide! Jeg har en flink og menneskelig jordmor som gir meg tips og vink som jeg stoler på, ellers synes jeg d er veldig greit å tenke selv utfra info en får/leser, pluss kjenne etter hva kroppen sier:)

Går litt tregt med meg om dagen.
Skal ha svigers her fra i dag til søndag, så kommer sterkere tilbake neste uke.
Har da 2 uker på meg til å ta 7 økter, det skal jeg klare :-)

Jeg tilbrakte de første månedene på sofaen, men endelig har kroppen klart å begynne å trene igjen. Har kommet meg gjennom 3 styrkeøkter og 2 spinningøkter så langt, og tenkte jeg skulle prøve meg på 50 økter til sammen før babyen kommer. Skal nok holde hardt, men må ha en utfordring :D Så får vi se om kroppen holder seg i form, og ikke streiker :)

Er så misunnelig på dere som kan trene ordentlig!! Pga bekkenløsning fikk jeg mange restriksjoner av fysioterapeuten, men noe bevegelse blir det jo så klart.. Men savner de skikkelige styrkeøktene mine og cardio til jeg stuper!

Velkommen i gjengen! Mange skal mene mye om oss gravide! Jeg har en flink og menneskelig jordmor som gir meg tips og vink som jeg stoler på, ellers synes jeg d er veldig greit å tenke selv utfra info en får/leser, pluss kjenne etter hva kroppen sier:)

Takk! :) Neida, men det var bare jeg som skvatt av hun der uprofesjonelle russiske gynekologen i begynnelsen av januar. Ellers omgir jeg meg med kloke, kompetente og gode folk. No worries. Og såklart tenker jeg selv ;) Ja, men må ha fokus på at jeg er gravid når jeg trener, ta det litt med ro :)

2 timers fjelltur:)
40/70:)

Godt å være ute, men virkelig vondt i kneet! Rævva korsbånd!!!:D

Back
Topp