Motivasjonstråd, trening!

90 min yoga

34/40:)

Da er jeg halvveis, og rakk ikke målet om 40 til halvveis... Om jeg ikke tar m de 13 øktene jeg hadde i fra positiv test til vi startet motivasjonstråden:D da er jeg oppe i 47 økter... Eller enda bedre, 53/40 økter, om jeg tar m d 6 øktene jeg hadde fra unnfangelse til jeg tok test...:D gøy m sats-ap!!:P ( ps! Teller dobbeltøkt som en økt, selv om statistikken på ap ikke gjør d..;))
Men de teller jeg ikke m! Så setter neste mål til 70 økter før høygravid :) :)
Altså, 70 økter før 21.04 på meg då:)

34/70 :)

90 min yoga

34/40:)

Da er jeg halvveis, og rakk ikke målet om 40 til halvveis... Om jeg ikke tar m de 13 øktene jeg hadde i fra positiv test til vi startet motivasjonstråden:D da er jeg oppe i 47 økter... Eller enda bedre, 53/40 økter, om jeg tar m d 6 øktene jeg hadde fra unnfangelse til jeg tok test...:D gøy m sats-ap!!:p ( ps! Teller dobbeltøkt som en økt, selv om statistikken på ap ikke gjør d..;))
Men de teller jeg ikke m! Så setter neste mål til 70 økter før høygravid :) :)
Altså, 70 økter før 21.04 på meg då:)

34/70 :)

Du er flink :-)
Jeg vet ikke hva jeg trente fra vi startet.
men var veldig aktiv før kvalmen kom for fult og ukene fra unnfangelse.

Jeg har 4 uker til jeg er halvveis, så skal klare de 30 øktene til da håper jeg.
Men kjenner at det er tungt om dagen.

Flinkiser! Slenger meg på nå, ganske sent men! Har hatt treningsforbud frem til jul, men har lagt inn gode gåturer istedet for hardtrening da! :)
Starter offisiell telling/statistikk idag og skal prøve å få inn så mange som mulig før juni! :) Setter foreløbig opp til 20.
1/20 - 1000 meter svømming

D tror jeg du kommer til å klare, Blenda:)

Jeg vil forresten si/ innrømme at jeg er heldig og da. Var bare skikkelig dårlig i ca 3 uker. Har også veldig godt innarbeidet treningsrutiner. Rauk korsbånd i 2013 og opererte d i januar 14, så har måtte trent d opp samtidig som jeg har vært alenemor i full jobb:)

D tror jeg du kommer til å klare, Blenda:)

Jeg vil forresten si/ innrømme at jeg er heldig og da. Var bare skikkelig dårlig i ca 3 uker. Har også veldig godt innarbeidet treningsrutiner. Rauk korsbånd i 2013 og opererte d i januar 14, så har måtte trent d opp samtidig som jeg har vært alenemor i full jobb:)

Jeg er dreven på trening og trener veldig godt når jeg ikke er gravid.
Men jeg er dessverre en av de som blir syk av å være gravid.
Nå trener jeg KUN for jeg vet det er bra for meg og barn, og at psykisk har jeg det også veldig mye bedre når jeg får trent skikkelig.
Litt slag i tryne å gå fra å løpe 2 mil på en økt til å streve seg igjennom 7-8 km, men jeg vet jo at jeg kommer meg tilbake der jeg var med rett mengde, metode og tålmodighet etter svangerskapet.
Meldte mannen på Bergen City Maraton, bare så jeg kan i hvertfall heie på noen :p han mente jo at VI er gravid, så hvorfor skulle han løpe.. haha!
Jeg er alene hele tiden, så vi har rett og slett bygget et treningsrom. Jeg kommer meg ikke ut på noe treningssenter.

økt 21/30
7 km på møllen.

Cycling intervall var full, så ble yoga på meg i går og:)

60 min yoga
35/70:)

Last edited:
I går var jeg ute på skiiii! Jeg elsker å gå på ski, og dette var sesongens første tir - endelig!
Det er jo nokså snøfritt her i Trøndelag, men kunstsnø dunker! Storesøster på 8 år skulle på lysløyperenn, så jeg ble med og fulgte henne rundt. Og da hun var ferdig gikk jeg noen runder til. Det er så herlig! Jeg har skøyteski og sko, siden jeg ikke gidder å styre med festesmurning.

økt 22/30

En rask intervall 25 min etter fulgt av en god styrkeøkt :-) svett og fornøyd i dag.

Noen som vet ang dette med max puls i graviditet?
Skal man trene i den intensiteten man orker eller skal man legge seg på et lavere nivå?
Sist gang fikk jeg ikke trene i hele svangerskapet, og husker ikke fra 8 år tilbake.
På nett står det mye rart.

økt 22/30

En rask intervall 25 min etter fulgt av en god styrkeøkt :-) svett og fornøyd i dag.

Noen som vet ang dette med max puls i graviditet?
Skal man trene i den intensiteten man orker eller skal man legge seg på et lavere nivå?
Sist gang fikk jeg ikke trene i hele svangerskapet, og husker ikke fra 8 år tilbake.
På nett står det mye rart.

Dersom du er i god form i forkant av svangerskapet, er d ingenting i veien for å trene opp mot 95%. Kroppen gir beskjed om d e greit, e min erfaring. Ligger som oftest på 80-90% der jeg lå fra 85-95% før, men er opp mot 95% på gode dager.

Før het d at gravide ikke skulle over 75%, men nyere forskning viser at d hår helt fint å presse seg om kroppen er vant t d:)

Dersom du er i god form i forkant av svangerskapet, er d ingenting i veien for å trene opp mot 95%. Kroppen gir beskjed om d e greit, e min erfaring. Ligger som oftest på 80-90% der jeg lå fra 85-95% før, men er opp mot 95% på gode dager.

Før het d at gravide ikke skulle over 75%, men nyere forskning viser at d hår helt fint å presse seg om kroppen er vant t d:)

Da er det forandret de 8 siste årene ja.
Heldigvis går det greit å ta seg ut forløbig, men kun de dagene jeg ikke er kvalm hele dagen og gjerne har fri/kort dag på jobb.
I dag har jeg knapt hatt sjangs til å komme meg opp trappen..

Vil nok si at jeg er godt trent i utgangspunktet ja.

Back
Topp