Mosjonstråden :)

Tok oss en sykkeltur i dag vi :) Fin trim ;)

Har trent med manuellterapeuten i dag. Savner å trene vanlig, men blir jo noen begrensninger med bekkenløsning.

Sykkeltur her også i går :)
Kjenner det er en stund siden sist :p

Dagens trim ble 1,2 km svømming. :)
Ååh det er så gøy å svømme! Bassenget åpner igjen her når skolene begynner, da skal jeg svømme masse! :) har også varmebasseng her.. men hvordan er det når man er gravid egentlig? Kan det bli for varmt for lille i magen??

Haha syntes svømming er kjedelig. Men alternativene blir så få når man har bekkenløsning. :p

Kan svømme i sånne terapibasseng tror jeg, for her forgår vanntrening for gravide i terapibasseng på 34-34 grader. :)

Aaah, da skal jeg gå å bade meg i varmebassenget :D

Fikk støttebelte av fysioterapeut for bekkenet :) nå går jeg som en drøm igjen. Men må ta det roligere nå som jeg har fått bekkenløsning.
Tuller du? Jeg skrev dette innlegget i en annen tråd men der ble postet her?! Er jeg helt på tulltur eller? :o wow

Tuller du? Jeg skrev dette innlegget i en annen tråd men der ble postet her?! Er jeg helt på tulltur eller? :o wow
Hahaha, tulltur :D for ett morsomt ord, lool :p siden har sikkert klikket litt :p skjedde meg og en dag :p

2 timers gåtur med Rottweileren vår, med sekk full i matvarer, tar på as!!! Tror jeg svetter bort! Klamt i været også, helt gåen :o
Kjenner jeg får endel kynnere når jeg går, trenger ikke gå lenge før de kommer heller :/

Har vært en relativt aktiv ferie på meg. Formen har vært ganske bra!
Eldstegutten min har vært så søt og kalt meg "sporty gravide mammaen min" <3
Vi har gått mye og på Koh Phangan bodde vi høyt oppe i en skråning med bratte trapper. Selv om hotellet kjørte gjestene opp med små golfbiler så gikk jeg så og si alltid :)
I tillegg har vi badet masse og snorklet.
Så nå gleder jeg meg nesten til å fortsette den gode trenden på treningssenteret.
Nesten ihvertfall :P

Nå har jeg endelig kommet igang på treningssenteret igjen. Har som mål og komme meg dit 2 ganger i uken, selv om det bare er for en kort økt. Korsryggen krangler noe veldig, men håper at dette blir bedre med trening. Skal også til fysioterapaut om en ukes tid:-) Hjemme ligger treningsmatte og utstyr fremme, så da gjør jeg litt pilates innimellom:-)

Gikk en liten tur etter middag i dag, ble vel ikke mer enn 1,5 km, for det går ikke så fort om dagen... Magen min blir helt stram og hard etter bare 100 meter, og sånn er den til jeg setter meg ned. Dette gjør at ryggen verker å, og jeg kjenner det i bekkenet (skal sies at legen anbefalte meg å ikke gå så mye da jeg sliter med bekkenet, men jeg elsker å gå turer, så måtte ut å teste kroppen...).
På torsdag har jeg planer om å komme meg på treningssenteret og gjennomføre styrkeprogrammet jeg fikk satt opp der i samarbeid med en veileder forrige uke. Mye slyngeøvelser som skal være rygg- og bekkenvenlige. Har et håp om å komme meg dit et par ganger i uka, vanskelig å komme ordentlig igang igjen etter en periode med lite energi og bevegelse, samt ferie... Men, nå har jeg sagt det høyt, så på torsdag må det bli trening!

Blir nok ikke så mange lange turer på meg lenger. Kommende bekkenløsning :( det lyner ned i begge lårene.. visste det kom, men anser meg som "heldig" denne gang, første svangerskap begynte det i uke 14. Håper bare ikke det blir like ille!
Denne gangen må jeg løpe etter en aktiv 5 åring i tillegg.. hjelp!

Gikk en liten tur etter middag i dag, ble vel ikke mer enn 1,5 km, for det går ikke så fort om dagen... Magen min blir helt stram og hard etter bare 100 meter, og sånn er den til jeg setter meg ned. Dette gjør at ryggen verker å, og jeg kjenner det i bekkenet (skal sies at legen anbefalte meg å ikke gå så mye da jeg sliter med bekkenet, men jeg elsker å gå turer, så måtte ut å teste kroppen...).
På torsdag har jeg planer om å komme meg på treningssenteret og gjennomføre styrkeprogrammet jeg fikk satt opp der i samarbeid med en veileder forrige uke. Mye slyngeøvelser som skal være rygg- og bekkenvenlige. Har et håp om å komme meg dit et par ganger i uka, vanskelig å komme ordentlig igang igjen etter en periode med lite energi og bevegelse, samt ferie... Men, nå har jeg sagt det høyt, så på torsdag må det bli trening!
Jeg får også kynnere når jeg går, trenger ikke gå særlig lenge før det starter heller! Ubehagelig :/

Et helt døgn nesten uten korsryggsmerter, kan til og med sitte normalt i sofaen og ligge på ryggen uten å stivne helt bort! Det eneste jeg har gjort annerledes er å ha trent en 30-minutters økt på ellipsemaskinen, samt noen pilatesøvelser for rygg/bekken siden mandag... Har trent igjen i dag nå da, så får jeg se hvordan det går. Er jo for godt til å være sant at det er så lite som skal til..

Back
Topp