Mosjonstråden :)

Her trener jeg alt fra 2-5 gangeg i uken. Styrke, gåturet, svømming. Kjenner jeg blir rastløs av å sitte i ro, og når kroppen tillater det, sier jeg ikke neitakk. ☺️
Så heldig du er som har en kropp som tillater det! Bare å holde på som vanlig da :) Jeg blir også selv rastløs av å sitte i ro. Må bevege meg, selv om det er drittvondt. Utrolig god følelse når man er i bevegelse :)

Ja, føler meg veldig heldig som hittil har hatt et svangerskap med null plager eller komplikasjoner :)

Får håpe det holder seg sånn også, for din del :) Hadde et tilnærmet plagefritt førstesvangerskap. Skulle ønske jeg nøt det litt bedre og benyttet meg mer av kroppens muligheter for allsidig og relativt høy aktivitet ;) :p

Har trent på ellipsemaskinen og gjort noen rolige styrkeøvelser og tøy i dag. Deilig! Kunne ønske jeg kunne gå turer i skogen, men bekkenet tillater ikke det, og mannen vil ikke at jeg skal alene ut på tur. Sånn sett så er det trygt på treningssenter da, men går jo glipp av den nydelige solen.. Hender vi går en kort kveldstur sammen, det er koselig:-) Men tåler ikke å gå noe særlig dessverre.

Hei damer!

Jeg trente mer før svangerskapet, ca 3 dager i uken og var generelt mer aktiv. Etter jeg ble gravid har jeg vært nødt til å prioritere å fungere på jobb, og dermed har trening blitt degradert til turgåing, ikke så ofte det heller.

Jeg gikk 5 km i ulendt terreng helgen for 14 dager siden, nå på søndag ble det 2 km. Bedre enn ingenting, sant? :P Hohoho!

Dere som går på turer og sånt, vil dere ta bilder? :) er så lenge siden jeg var på skogstur eller langs kyst/strand. Liker å drømme meg bort i slike bilder :) Høres kanskje teit og rart ut?

Dere som går på turer og sånt, vil dere ta bilder? :) er så lenge siden jeg var på skogstur eller langs kyst/strand. Liker å drømme meg bort i slike bilder :) Høres kanskje teit og rart ut?
Høres ikke teit og rart ut i det hele tatt! Skjønner deg godt! Jeg er vandt til å gå lange turer både i nærmiljøet og på fjellet, nå blir det bare korte turer på 2-3 km i snegletempo i helgene. Bestevenninna mi og jeg pleier å dra på fjellturer sammen, men det siste halvåret har hun måtte finne seg andre turvenner. Her om dagen ba hun meg om turtips, fordi jeg er bedre kjent i området de skal til. Jeg ble sittende å planlegge og drømme meg bort på turer og hytter resten av kvelden. Gleder meg sånn til å ha en kropp som orker å dra på tur igjen!! Slenger med noen bilder fra samboeren og jeg var ute å gikk i sola for et par uker siden. ImageUploadedByBV Forum1444247312.003973.jpgImageUploadedByBV Forum1444247332.355122.jpg

Har begynt med vanntrening i gruppe som blir instruert av manuellterapeut.
Vært to siste tirsdagene og det anbefales veldig om dere får mulighet til det! :)
Gjør styrke og beveglighetsøvelser.
Og tror jammen etter gårdagens trening at jeg er blitt bedre i bekkenet! Lykke :D
Skal i bassenget i morgen og gjøre de samme øvelsene alene :)

Høres ikke teit og rart ut i det hele tatt! Skjønner deg godt! Jeg er vandt til å gå lange turer både i nærmiljøet og på fjellet, nå blir det bare korte turer på 2-3 km i snegletempo i helgene. Bestevenninna mi og jeg pleier å dra på fjellturer sammen, men det siste halvåret har hun måtte finne seg andre turvenner. Her om dagen ba hun meg om turtips, fordi jeg er bedre kjent i området de skal til. Jeg ble sittende å planlegge og drømme meg bort på turer og hytter resten av kvelden. Gleder meg sånn til å ha en kropp som orker å dra på tur igjen!! Slenger med noen bilder fra samboeren og jeg var ute å gikk i sola for et par uker siden. Vis vedlegget 140047Vis vedlegget 140048
For en nydelig plass!! Gleder meg veldig til å kunne dra på turer igjen selv. Godt for både kropp og sjel

I dag ble det en liten tur i skogen her:)
Gikk ikke veldig langt, men ble da noen bakker og frisk luft :)

Å huff, her har jeg vært dårlig lenge altså. Med full jobb, en del kveldsmøter og en aktiv krabat på 1,5år så tror jeg nesten jeg sier meg fornøyd med at huset ser sånn noen lunde ut :-P

Jeg er en av de heldige som har vært i god form i hele svangerskapet (er 34 uker nå). Kuttet ut løpingen ca uke 20, men passer på å gå masse. Går gjerne deler av veien til og fra jobb istedet for å ta bussen hele veien, og jeg og mannen tar lengre turer i helgene. Ligger på mellom 8-10 km pr dag i snitt, så er litt stolt av egen innsats :) sannsynligvis vil snittet gå litt ned de siste ukene, men krysser fingrene for at jeg kan holde meg aktiv helt til fødsel. Ser for meg at formen etter fødsel kommer raskere tilbake da :)

Jeg er en av de heldige som har vært i god form i hele svangerskapet (er 34 uker nå). Kuttet ut løpingen ca uke 20, men passer på å gå masse. Går gjerne deler av veien til og fra jobb istedet for å ta bussen hele veien, og jeg og mannen tar lengre turer i helgene. Ligger på mellom 8-10 km pr dag i snitt, så er litt stolt av egen innsats :) sannsynligvis vil snittet gå litt ned de siste ukene, men krysser fingrene for at jeg kan holde meg aktiv helt til fødsel. Ser for meg at formen etter fødsel kommer raskere tilbake da :)

Herlighet! Ja da er du heldig, men det ligger jo innsats bak dette, også fra før du ble gravid vil jeg tro!

Jeg tenkte på det senest i går at jeg skule vært mer flink til å holde på treningsmengden i første og andre trimester (32+3). Jeg jobber mye, og treningen ble det jeg måtte ofre følte jeg.. Nå jobber jeg vel ca 45 t i uka og gleder meg til å trappe ned til 30 timers uker i November.

MEN, i dag ble det tur på meg, endte på 5 km i terreng og tror nok at det er heeeelt på grensen nå. Den siste km kjente jeg godt øverst i setet/korsrygg, så måtte sette ned tempoet. Spent på morgendagen. :)

Her har jeg ikke stort valg når gubben er på sjøen og jeg sitter hjemme med to trekkhunder. Må man så må man, samme hvor lite formen vil, så vi kjører vel 5-10 kilometer på sparkesykkel eller med vogn omtrent annenhver dag. Det begynner så smått å bli et mektig ork (selv om det er litt juks, jeg hjelper jo for det meste bare til i motbakkene), for formen er helt på bånn for tiden.

Gått en to timers tur med datteren og en venninne med barn i dag. Utrolig forfriskende :)

Back
Topp