Modningstegn-tråden!

Nå er jeg kvalm, får flashback til de første 20 ukene :(
Ikke så mye menssmerter lengre så tror det bare er modning å ikke mer...
Har ikke tid til at han skal komme noe tidligere, han kan komme på termin 19.! Jeg har jo planer den neste uken :p
Uff da :( Håper det gir seg utover kvelden! Gå å legg deg å prøv å sove, slik at kvalmen ikke får sjansen til å komme snikende på ;)

Forrige helg booket jeg hotell og bord på restaurant i Tromsø for å møte mine to bestevenner som bor/studerer der. Gubben fleipet med at riene ville starte, og at det ikke ville bli noe tur. Jeg er bare 37+1 i dag og er førstegangs, så jeg jeg har tenkt at det garantert blir overtid på meg. Men i natt fikk jeg blodig utflod. Så mye at jeg klarer ikke å "overse" det, og jeg har fått "menssmerter i magen og korsryggen.

Skal kontakte føden å høre senere på morgen, men tenker at turen til Tromsø kanskje må avlyses. Har lite lyst å føde oppå fjellet en plass i løpet av den 4-5 timer lange bilturen:p

Har ikke pakket fødebag, vasket babyklær eller noe heller:p

Merker stor forskjell den siste uka, er mye tyngre i kroppen, plutselig mer sulten og sliten. Våkner av mensmurringer på natta, og mer utflod enn vanlig. Var hos jordmor for to dager siden og hodet er godt festet i bekkenet. Er førstegangs men føler at det nærmer seg enda det er godt over tre uker til termin. Er det noen som har merket et annet bevegelsesmønster på slutten? Er liksom mer sug og litt dytting pluss at lille hikker oftere. Men kjenner ikke den sparkingen som var der tidligere. Er det normalt?

Spurte jordmor i dag om hun ville sjekke modningstegn, men dette gjorde hun ikke før nærmere termin. Er 38+4 på vei andregangs. Noen flere som ikke har fått sjekket?

Var nettopp inne på sjekk pga blødning+murringer. Jeg hadde et par cm åpning:o begynner så smått å freake ut, er bare 37+1 i dag.

Spurte jordmor i dag om hun ville sjekke modningstegn, men dette gjorde hun ikke før nærmere termin. Er 38+4 på vei andregangs. Noen flere som ikke har fått sjekket?

Jeg har ikke sjekket, og tviler på at jm sjekker. Det blir nok ikke før på evt. Overtidskontroll på sykehuset :)

Jordmor sa at hun ikke gjør det før termin i tilfelle hun tar vannet og setter igang fødselen før kroppen er klar for det. Jeg stoler på at det er det beste :) Jeg er 38+2 nå.

Er 39+2 nå, var hos jordmor på 38+5, men ble ikke sjekket. Jeg fikk tilbudet, men vi ble enige om at det ikke var nødvendig. Hun kommer når hun har tenkt det. Jeg gikk med 2 cm ganske lenge med eldtsemann, så for min del er det like greit å ikke vite... ;)

Her har imidlertid kynnerne tatt seg opp veldig siste døgnet og har hatt menssmerter i korsryggen siden i går, så nå tror jeg det er modning på gang... Men det kan jo pågå en stund, hun kan gjerne vente til over helga, for har masse vi skulle gjort i helga... :)

39+0. Kunne sovet døgnet rundt nå om jeg hadde hatt mulighet. Er sliten og alt gjør vondt! I natt har jeg drømt og sovet dårlig, våknet av ingenting og er om mulig enda mer sliten. Deler av slimproppen gikk i sted og har konstante murringer.. Burde vel prøve å være litt aktiv for å hjelpe til i modningsprosessen, men soffan er så mye mer behagelig:p

Var på sykehuset i dag. 13 dager til termin. Tok UL og ble sjekket av legen nedentil uten at jeg spurte. Hun røsket også litt i livmorshalsen. Skal tilbake på termin og få CTG, ny UL og bli strippet.

Er 40+0 i dag, og JM har ikke sjekket modning:-) regner med hun gjør det på tirsdag, da kroppen min virkelig jobber der nede. Håper det ikke er helt bak mål, men att det faktisk er blitt modent om ikke anna;-)

Syns nå hun kunne sjekket på siste jordmortime før terminen jeg da :-) Siste time er nå dagen etter termin, forhåpentligvis har jeg født innen da siden jeg fødte før med første gangs. Men de har vel et "manus" å følge så lite å gjøre med :-)

Jeg har ganske mye kynnere og murringer ikveld og kjenner liv laaaangt ned i bekkenet, er 38+1. Noen andre som føler det samme? Spesielt det med og kjenne liv så langt ned i bekkenet, kjenner liksom sånn trykk på en måte der hvor eggstokkene ligger :p

Jeg er skikkelig kvalm og har irriterende smerter som øker litt innimellom. Har hatt dette i noen dager nå, men har gitt opp håpet om at Mini kommer til før termin. Er 39+1 i dag, og er andregangs. Har murringer i ryggen og er egentlig gaanske klar for å få ut den lille klumpen nå, men ser ut til at den trives bedre på innsiden :hungover: Storesøster kom til i uke 38+3, så hadde ett håp om at det skjedde tidlig denne gangen også.

Hvordan vil du forklare modningsriene?

Tak i korsrygg og menssmerter ilag med kraftige kynnere, men de blir hverken sterkere eller lengere. Og man sovner etter att man har ligget og ventet på att det skal ta seg opp til fødsel uten resultater :-P

Tak i korsrygg og menssmerter ilag med kraftige kynnere, men de blir hverken sterkere eller lengere. Og man sovner etter att man har ligget og ventet på att det skal ta seg opp til fødsel uten resultater :-P

Oki takk! Er så usikker hva det er det jeg kjenner. Første gikk vannet og pang så va hu ute. Uten noe særlig tegn. Hatt en del mensmurring og kraftige kynnere som er ulik de andre kynnere jeg har hatt i svangerskapet. Disse er mer vonde og må stoppe opp enn ubehagelige. Men likevel ikke rier. Heheh men sist gikk eg fra ingen rier til så og si press rier. Så veldig ulikt denne gangen

Back
Topp