Modnings- og fødselstegn!

36+6

Hodet festet
Sterke kynnere ved bevegelse
Mensensmerter
Nedpress

Uansett, etter det jeg har hørt og lest virker det ikke som om modningstegn har så mye å si for når man faktisk vil føde. Sist fødte jeg på termin, 6 uker etter at slimproppen var gått.

Nesten misunnelig på alle tegnene dere har :p 36+2 og ei snuppe som fremdeles ligger på tvers. Lite kynnere, ikke noe nedpress. Tror vesla har good tid:rolleyes:

Nesten misunnelig på alle tegnene dere har :p 36+2 og ei snuppe som fremdeles ligger på tvers. Lite kynnere, ikke noe nedpress. Tror vesla har good tid:rolleyes:

Det hjelper ikke med mye tegn sånn i utgangspunktet. Med første fikk jeg en blødning 1 uke før termin, hadde da 3 cm og var moden. 3 uker senere og flere dager med regelmessige rier hadde jeg fortsatt bare 3 cm. Så det kan ta tid selv om man har masse tegn, nesten bedre å ikke ha noe spørr du meg. Her har det stikki masse i underlivet de siste ukene og merker at jeg blir mer og mer lik slutten av forje svangerskap. Men regner ikke med at det skjer noe av den grunn. Gikk 13 dager over termin sist og regner egentlig med å gjøre det denne gangen og med mindre han fortsetter å ligge i tverrleie.

35+5 og ikke så mye tegn bortsett fra hodeleie, nedsunken mage og kynnere. Men kynnere har jeg hatt masse av siden før uke 20.. Håper hun beholder roen frem til uke 38 hvert fall, er en del ting jeg har planer om å ordne når jeg har gått ut i permisjon, som å pakke fødebag, vaske klær og kjøpe inn de siste tingene.. :) Har ikke overskudd til å gjøre alt nå som jeg enda jobber. Pluss at det hadde vært fint å få hvert fall en uke for meg selv i permisjon før det braker løs :)

Det hjelper ikke med mye tegn sånn i utgangspunktet. Med første fikk jeg en blødning 1 uke før termin, hadde da 3 cm og var moden. 3 uker senere og flere dager med regelmessige rier hadde jeg fortsatt bare 3 cm. Så det kan ta tid selv om man har masse tegn, nesten bedre å ikke ha noe spørr du meg. Her har det stikki masse i underlivet de siste ukene og merker at jeg blir mer og mer lik slutten av forje svangerskap. Men regner ikke med at det skjer noe av den grunn. Gikk 13 dager over termin sist og regner egentlig med å gjøre det denne gangen og med mindre han fortsetter å ligge i tverrleie.
Veldig enig :) jeg har masse tegn men ingen tegn på livmorhalsen ... Så tror dette kan ta litt tid, og da er det slitsomt med kynnere, blødning, og alt som er :p "luretegn" som jeg kaller det :)

Veldig enig :) jeg har masse tegn men ingen tegn på livmorhalsen ... Så tror dette kan ta litt tid, og da er det slitsomt med kynnere, blødning, og alt som er :p "luretegn" som jeg kaller det :)

Ja det er det for man henger seg gjerne litt opp i alle tegnene samtidig som man blir sliten av ubehagene. Så hadde hvert mye mer praktisk om det startet rett føre fødsel istedenfor at man fint kan gå i ukesvis :P

Uke 36+6

-Mye nedpress&stikninger (fornemmelse av blærekatarr men det er det ikke, har sjekket 4ganger nå :-D)
-Hodeleie, har festet seg.
-MYE kynnere (har hatt kynnere hele veien, ble sykmeldt for det) som nå kommer ofte sammen med ryggverk og "menssmerter" i magen.
-Ryggverk og murringer i magen utenom kynnerne.

36+5

- VONDE tak i korsryggen, nå begynner jeg å bli litt stressa for hvor vond fødselen egentlig kommer til å bli :P

Nytt innlegg.. 38+0, har siden igår hatt veldig hyppige kynnere. Null smerte, men kynnere som kommer ganske jevnt og varer alt fra 30sek til 1min. Morsomt å få testet rietellerappen selv om jeg synes dette er i overkant spennende! ;-) Fortsatt mensverk og ryggverk, men det kommer litt sånn innimellom. Mye stikninger når jeg er oppe og går litt, og beina har blitt betydelig mer hoven igår og idag.. Magen er ikke hard lengre for å si det sånn, men slik har det vært en ukes tid. Flere som for alvor merker ting og tang nå? :-)

37+6. Masse tegn:
-slimproppen har gått (uten blod)
-hodet festet
-mye tak/smerter i ryggen
-masse kynnere
-nedpress og stikninger der nede
-menssmerter
-veldig mye vann I kroppen..ser ut som en klump..

Var hos jordmor idag. Ho tror jeg kommer til å føde innen en uke!!! Har hatt en urolig natt med mye kynnere, nedpress og mensmurringer. Sovet av og på hele natten. Spennende dette her :) nesten skummelt å tenke på at det kan være begynnelsen på noe, for sykt nedtur vis lillegutt ikke kommer snart :p

Var hos jordmor idag. Ho tror jeg kommer til å føde innen en uke!!! Har hatt en urolig natt med mye kynnere, nedpress og mensmurringer. Sovet av og på hele natten. Spennende dette her :) nesten skummelt å tenke på at det kan være begynnelsen på noe, for sykt nedtur vis lillegutt ikke kommer snart :p
Hvor langt er du på vei da? :) så spennende!! Heldiggris ;)

Jeg fikk samme beskjed for 2 uker siden. Ingenting har skjedd ennå... på forrige time modererte hun seg veldig og sa jeg kom til å gå tre uker til... m.a.o, det er helt umulig å gjette, og egentlig ganske teit at de gjør det. Skaper jo bare masse forhåpninger... Har snakka med mange som sier de gikk med samme symptomer i mange uker og mnd, så det betyr tydeligvis ikke noenting.

38+0 (andregangsfødende)
-hodet er festet
-vonde kynnere
-nedpress
-økt utflod
-stikkende følelser langt langt nede

Jeg tror ikke tegnene har så mye å si ift tid jeg kommer til å føde. Forrige fødsel startet bare pang på termindato. Jeg husker jeg satt dagen før å furtet fordi jeg ikke kjente noen verdens ting. Hadde ikke hatt en eneste kynner hele svangerskapet, ingen murring av noe slag. Så plutselig gikk både slimpropp og vann, rier fra helvete uten en eneste pause, og seks timer senere hadde jeg verdens søteste datter ved brystet :)

Last edited:
Jeg fikk samme beskjed for 2 uker siden. Ingenting har skjedd ennå... på forrige time modererte hun seg veldig og sa jeg kom til å gå tre uker til... m.a.o, det er helt umulig å gjette, og egentlig ganske teit at de gjør det. Skaper jo bare masse forhåpninger... Har snakka med mange som sier de gikk med samme symptomer i mange uker og mnd, så det betyr tydeligvis ikke noenting.

Jeg skjønner virkelig ikke at de sier noe for det stemmer sjeldent med når de ungene kommer.

Når jeg gikk med frøkna og var inne til sjekk pga blødning så hadde jeg 3 cm åpning og de mente den ungen kom innen få dager, prøv 3 uker senere istedet haha eller dagen før hun kom og jeg var inne og de mente hu kom iløpet av formiddagsvakta,det ble ettermiddagsvakta dagen etter. Det er jo helt umulig å si noe om når de ungene kommer ut da man kan gå lenge med symptomene før det virkelig skjer...

35+4
Kynnere er blitt merkbart vondere,
Og føler magen har sunket pluss nedpress.
Men ellers er alt fint, og tror nok jeg går til termin eller over denne gangen og. Håper det, for jeg er ikke klar for fødsel enda!
Regner ikke med at hodet er festet siden dette er nr 4. (Kontroll neste uke)

36+5
Hatt bittelitt mensmurring i kveld. Kan jo håpe det er noe modningsstart:)

Back
Topp