Modning eller annet på ferde? Her er julijentenes tegn på modning/fødsel.

Kvalm+løs mage+ stram mage mange ganger som ga meg svetteanfall+et par menssmerter (38+4/5)

Last edited:
Kvalm i går kveld, masrier i natt som ga seg etter en 20-30 min. Nedpress og menssmerter i natt og i dag (38 + 3).

Har hatt menssmerter gjennom hele svangerskapet, men i går var det veldig kraftige. Kanskje tegn på noe modning?

Uff, helt utslitt etter jobb idag. Masse kynnere, vondt i ryggen, mensmurringer og nedpress. Helt øm i magen om dagen etter kynnere og mer bevegelse enn noen gang. :eek:

Mensmurring, nedpress , stikking og mye graving nedi huffsa ikke no godt egentlig blir fort sliten og veldig trøtt

Sent from my iPhone using BV Forum

Har hatt løs mage i dag. Kvalm på kvelden. Hjalp med litt natronvann.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vondt i lysken og i skambeinet. Vet ikke hva det kan være jeg?

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Har også hatt en del smerter i lysken. Tok det opp med jm, hun mente det hadde sammenheng med bekkenet. Har blitt noe bedre, men er også forsiktig med bevegelser (beina samlet når jeg snur meg i senga, inn/ut av bil osv.) for å unngå smerter.

Har også hatt en del smerter i lysken. Tok det opp med jm, hun mente det hadde sammenheng med bekkenet. Har blitt noe bedre, men er også forsiktig med bevegelser (beina samlet når jeg snur meg i senga, inn/ut av bil osv.) for å unngå smerter.

Det er mulig. Hadde håpet det var fordi småen var på vei ned i bekkenet/fester seg eller noe sånt jeg :p er værst på venstre side i lysken, men noen ganger gjør det vondt i hele "hufsa", altså i skambeinet.. får spørre jm på neste kontroll :p

Det er mulig. Hadde håpet det var fordi småen var på vei ned i bekkenet/fester seg eller noe sånt jeg :p er værst på venstre side i lysken, men noen ganger gjør det vondt i hele "hufsa", altså i skambeinet.. får spørre jm på neste kontroll :p

Kan hende det er det du kjenner også. Ikke godt å si! ;) Har ei venninne som kjente noe smerter en natt og trodde det var bebis som festet seg, mener jm bekreftet det. Spør jm du! :)

Jeg hadde det sånn en god stund rundt uke 20, så forsvant det og har kommet tilbake igjen rundt uke 32.. muskulært sier legen, antydning til bekkenløsning sier jordmor

-Appen

Har vært på føden en tur, jeg :) Regelmessige rier hvert 4. min, og 2 cm åpning. Riene har kommet regelmessig siden kl 19.30, men fikk lov til å reise hjem og prøve og sove litt. Bor bare 650 m fra sykehuset :) Vet ikke om jeg får sove, jeg, for er så innmari spent! Og så er det jo ikke bare bare å få til å sovne mens man har rier da...

Har vært på føden en tur, jeg :) Regelmessige rier hvert 4. min, og 2 cm åpning. Riene har kommet regelmessig siden kl 19.30, men fikk lov til å reise hjem og prøve og sove litt. Bor bare 650 m fra sykehuset :) Vet ikke om jeg får sove, jeg, for er så innmari spent! Og så er det jo ikke bare bare å få til å sovne mens man har rier da...

Så spennende!! Masse lykke til - og håper du får litt søvn før du kommer i aktiv fødsel :) :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ømmere i underlivet. Bekkenløsningen trår ekstra til nå som seg hør og bør etter aktivitet og nå som fødsel skal være max 3 uker unna. Er jo vant til bekkenløsning nå etter så mange mndr. Skal bli deilig når jeg kan bevege meg som før igjen.

Godt det jobbes der nede. At det utvider seg og gjør seg klart til "beibi comin through" :)

Ble en tur på føden i natt, har hatt rier siden 02:30 med noen ganske kraftige tak. De startet nokså regelmessig, hvert 4. minutt, så jm ba meg komme inn. (Har fått beskjed om å ta tidlig kontakt)
Ikke like sterke hele tiden og er ikke moden, men kroppen er tydeligvis i gang. :) Har fortsatt rier nå kl. 07:50.
Får prøve å sove/ slappe av, mens jeg venter spent ;)

Ble en tur på føden i natt, har hatt rier siden 02:30 med noen ganske kraftige tak. De startet nokså regelmessig, hvert 4. minutt, så jm ba meg komme inn. (Har fått beskjed om å ta tidlig kontakt)
Ikke like sterke hele tiden og er ikke moden, men kroppen er tydeligvis i gang. :) Har fortsatt rier nå kl. 07:50.
Får prøve å sove/ slappe av, mens jeg venter spent ;)
Så spennende! Har selv gått med rier siden lørdag, men de kommer ikke regelmessig lenger og styrken varierer. Har kommet en del blodtilblandet slim siden i går kveld, så håper at det skjer noe snart. Det er jo litt slitsomt å gå så lenge med rier før man kommer i fødsel. Prøver også å sove/slappe av så mye som mulig for å samle krefter. Masse lykke til! Forhåpentligvis har vi babyene våre snart her :)

Modning? Føler i dag at leppene mine har blitt litt større/hovene. Har hørt at noen sier de kan se det i ansiktet når man nærmer seg. Smører de, men de er ikke tørre og såre. Føles ut som jeg har sprøytet inn filler :-)
De to siste dagene har jeg fått litt kramper/pitring i leggene på kvelden.
Kynnerne er der hver dag, varierer en del på hvor mye.

Mer slimpropp idag... Masse kynnere.. Hadde i hele går.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

-føles som jeg har åpning et sted inni meg når jeg tisser. Kan kjennes ut som en tampong som ikke er satt helt inn.

-5 rier/kynnere/mensmurringer på 1,5time nå i kveld. Nærmeste jeg har kommet tegn. Men det ga seg.

-noen flere sporadiske mensmurringer

-løs mage..har nå måttet gå på toalettet 5-6 ganger etter hverandre, kun avbrutt av håndvask i mellomtiden. Må hele tiden på do. Hatt løs mage x1 til og fra siden 15 juni-24 juni. Bare på natten. Første gang det er så ille som nå ja.

-ble kvalm nå også..har kjent på mild kvalme til og fra kanskje også siden 15 juni

Føler på meg at det ikke blir så mye søvn i natt

Last edited:
Dårlig mage.. IGJEN! :P litt lei av å være stinkypants nå..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp