Modning eller annet på ferde? Her er julijentenes tegn på modning/fødsel.

Kjenner du etter selv??!? Hmm, det vil jeg også! Har noen vist deg hvordan du gjør det riktig? Jeg vet ikke om jeg hadde rukket frem en gang, magen er så stor :D

Sent from my iPhone using BV Forum
Nei, vill gjetting fra min side. Men har vært nær bekjent av denne tappen iallfall fem/seks år ;) så har jo en anelse hvordan den har kjent ut før graviditet, ved graviditet og nær fødsel.. Men husken er jo litt skral.. ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Høres ut som modning, ja. Men kommer takene i ryggen regelmessig, og om de ikke gir seg, så ville jeg tatt en tlf til føden. Forrige gang hadde jeg kun rier som gjorde vondt i rygg og bekken, fikk aldri vondt i magen :)

Takk for svar :) Ryggen er vond hele tiden, uansett stilling. Klarer ikke gå ordentlig oppreist engang. Lurer på hvordan natten blir. Blir det ikke bedre får jeg vel ta en tlf.

Har plutselig fått mange modningstegn nå! 35+1 i dag. Har vært kvalm og generelt dårlig i dag. Har masse stikkinger i magen som er utrolig vonde. Våknet av det fler ganger i natt og måtte rett og slett bare klemme hendene til sambo for å få noe å rette energien min på. Har også begynt å merke noen menslignende smerter nå!:) hadde blitt godt om han snart kom til verden, men kan vente et par uker til!:)

Nei, vill gjetting fra min side. Men har vært nær bekjent av denne tappen iallfall fem/seks år ;) så har jo en anelse hvordan den har kjent ut før graviditet, ved graviditet og nær fødsel.. Men husken er jo litt skral.. ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha! Godt det er flere med skral husk ;)

37 uker imorgen og har iløpet av gårsdagen fått skikkelig forverring av bekkenet.. Var ganske mye forverring akkurat på dette tidspunktet sist også (fødte 3 dager før termin).. :P
Godt tegn trenger det ikke å være.

Utfloden har blitt veldig tyntflytende iallefall! Det er jo ganske normalt nå mot slutten.
Men nøs tidligere og ble litt usikker om det var fostervann fordi det var så tynt, men har ikke kommet noe mer nå så regner med at det bare var utflod:oops:

Søvnløs+ øm, ømmere i bekkenet. Kan det være tegn..:cool: på at noe er i gjære..om noen uker..:oops:

35+2 i dag. Hodet festet seg allerede lørdag (34+5) og fikk dette bekreftet i går. Stikkinger og mensmurringer i magen og ryggen. Kynnere.

Jordmor bekreftet at hodet er festa i dag. Ikke rart jeg har stikkinger oppi hufsa hver eneste gang hun rører seg.. Er også blitt løsere i magen og fått mensmurringer siste dagene. Mulig modningsakupunkturen har satt i gang noe ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ømmere bekken+ ømmere bryster,sensitive brystvorter.."kynnere" (?) (stram mage og deilig strøm av noe rart som kjennes underlig og godt i nese og munn..)

Aner ikke om dette er modningstegn..men det var altså alt hun hadde :oops:

Jeg har fått en del mensmurringer siste uken. Er 36+4. Jeg vil ikke føde før1 Juli, men kan gjerne føde den dagen. Håper å ikke gå til 10ende

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Sinnsykt med trykk nedover i blæreområdet + mye stikkinger i hufsa idag :)
Har våknet av stenhard mage + kraftige kynnere de 2 siste nettene. Gøy med litt spenning i hverdagen igjen etter noen uker opphold med kynnerne iallefall! :D
37+3 "idag" :)

Er stikking i 'hufsa' som dere så herlig kaller det tegn på modning? Hva kommer det av, noen som vet? :) Dette har jeg hatt mye av de 4 siste nettene!

Fortsatt kynnere flere ganger om dagen. Di to siste dagene har jeg hatt mensmurring og fått vond rygg. Om natten har jeg ofte vonde kynnere.. Nedpress med vondt nedentil har jeg hatt en liten uke, regner med det er lille som legger seg lenger ned.. 35+5 i dag..... Spent på om jeg går til termin 17 juli..

Er stikking i 'hufsa' som dere så herlig kaller det tegn på modning? Hva kommer det av, noen som vet? :) Dette har jeg hatt mye av de 4 siste nettene!
Jordmor sa at det kom av at hodet til babyen trykker på nerver nede i bekkenområdet. Hos meg har det blitt mer av dem etter at hodet festa seg.

Har stikki hos meg ca siden starten av maimnd. Ikke hver dag altså. Men plutselig en serie med stikk kan komme, eller bare ett par.

Det er visst som nevnt her nerver i klem der nede. Jeg trodde at det hadde noe med at hodet var festet, men hos jm for ca 2 uker siden sa at "hodet er knapt festet" og skrev HKF i helsekortet. Jeg spurte hva det skulle bety, og hun sa at det godt kunne endre seg igjen og at hodet ikke var helt festet. Så da har det ikke noe med festing å gjøre, men at det skjer en slags klargjøring der nede.

:)

Konstanta kynnere vid gång. Kraftigare kynnere. Mye kynnere på natten. Stikkinger i underlivet hver dag. Slimproppen gick 35+5. Är 36+3 idag. Spännande tider! :D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

I dag fikk jeg skikkelig vonde kynnere når vi var på butikken. Måtte stoppe og holde litt i mannen mens jeg pustet. Så gikk det plutselig over og jeg merket ikke mer til det :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

I uke 37+3 Stikningar. Nedpress. små kvalm og Mensmurring. Sövnlösa netter.
Har ikkje merka till noet angående slimpropp. Detta blir spenandes å se när å hur. Tror eller har en känsla av att det ikkje e länge till.

Fått veldig mye kynnere siste uken både natt og dag, til tider veldig ubehagelige slik at jeg blir småkvalm. Lillegutt beveger seg mer enn noen gang, hele døgnet. Ofte murringer i mage og rygg. Spennende, men veldig skummelt. Vil gjerne ha han inne i hula si noen uker til, men han virker utålmodig ;)

Last edited:
Fikk akutt løs mage i går kveld, kjenner mye nedpress og stikkinger innimellom. Hodet var ikke festet på siste kontroll, men ligger godt ned i bekkenet. Får spm hver dag nå fra folk jeg møter om det er lenge igjen ;)

-Appen

Back
Topp