Modning eller annet på ferde? Her er julijentenes tegn på modning/fødsel.

unike

Elsker forumet
Julibarna2014
34+1 regelmessige kynnere med noen minutters opphold. Varte fra kl 11-18
35+2 10 minutter med lynraske stikk foran underlivet
35+5 ca 5 stikk foran underlivet, skarpere
35+6 kynnere+stikk ved gåtur i byen
 
Mye stikkinger og mensmurringer her, men er bare uke 33 ennå, så satser på at det bare er normalt forløp:)
Husker nemlig ikkeno sånt fra sist gang;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Etter regelmessige smerter i magen natt til i går som varte utover dagen dro jeg til kk. Der kunne de bekrefte at jeg hadde rier som kom tett og regelmessig. På sparketesten (ctg) viste sammentrekningene 100. Jeg ble sjekket for evt modning/åpning, men heldigvis ingenting. Litt tidlig enda synes jeg. De klarte å dempe riene over natt til i dag, og mener de ble utløst av at jeg hadde en liten infeksjon i kroppen (halsvondt). Nå er formen min mye bedre, kun vanlige kynnere igjen nå, og jeg fikk dra hjem. Men herlighet for et sjokk når de sa at enten kom riene til å ta seg opp og det ville ende med fødsel, eller så ville de avta og minien kunne få vokse seg litt større i magen først :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har hatt mye kynnere den siste tiden. Synes jeg går konstant med hard mage. Blir vonde dersom jeg ikke roer ned. Natt til torsdag var de veldig vonde, satt nederst foran i mage og korsrygg, mulig rier? Var sikker på at fødselen var i gang. Ga seg heldigvis etter 1 1/2 time ca, sovnet. Hadde murringer utover morgenen men de ga seg..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kynnere over flere timer og stikk i underlivet har jeg hatt i noen uker nå.

Kjennes ikke ut som mensensmerter på siddene, men knivstikking inni mitt woo haa palass. Sinnsykt vondt og ubehagelig . Så går det over etter noen minutter.

Når jeg har gått skogstur har jeg opplevd nedpress, og ble så redd av følelsen at jeg ringte mamma. Hun ba meg bare gå tur veldig veldig rolig. Ingen mer dramatikk enn det.


Kan kjenne at noe er på ferde uke for uke. Det er ikke bare en kul på magen lenger...

Baby er i seteleie ennå, så om det skulle gå noe vann måtte jeg ringe ambulanse å si to ting; graviditet og seteleie. For navlestrengen kan komme ut først...


Sent from my iPad using BV Forum
 
Kynnere over flere timer og stikk i underlivet har jeg hatt i noen uker nå.

Kjennes ikke ut som mensensmerter på siddene, men knivstikking inni mitt woo haa palass. Sinnsykt vondt og ubehagelig . Så går det over etter noen minutter.

Når jeg har gått skogstur har jeg opplevd nedpress, og ble så redd av følelsen at jeg ringte mamma. Hun ba meg bare gå tur veldig veldig rolig. Ingen mer dramatikk enn det.


Kan kjenne at noe er på ferde uke for uke. Det er ikke bare en kul på magen lenger...

Baby er i seteleie ennå, så om det skulle gå noe vann måtte jeg ringe ambulanse å si to ting; graviditet og seteleie. For navlestrengen kan komme ut først...


Sent from my iPad using BV Forum

Jeg får også vonde kynnere og nedpress av å gå. Har derfor kuttet ut trening og går bare meget korte turer. Synes det er utrolig kjedelig da jeg trener mye til "vanlig".


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har hatt mye kynnere og nedpress. Stikker som nåler oppi "hufsa" nesten hver gang jeg er oppe og går. Har i dag hatt regelmessige sammentrekninger som kommer hvert 6. min. og varer nesten 1 min. Sånn kan det holde på et par timer, og så er det opphold et par timer før det starter opp igjen. Kjenner jeg blir helt tappet for energi av disse, så håper ikke det skal holde på slik hver dag frem til terminen... Trenger jo en del energi til selve fødselen også!
 
Har hatt mye kynnere og nedpress. Stikker som nåler oppi "hufsa" nesten hver gang jeg er oppe og går. Har i dag hatt regelmessige sammentrekninger som kommer hvert 6. min. og varer nesten 1 min. Sånn kan det holde på et par timer, og så er det opphold et par timer før det starter opp igjen. Kjenner jeg blir helt tappet for energi av disse, så håper ikke det skal holde på slik hver dag frem til terminen... Trenger jo en del energi til selve fødselen også!

Sånn er det her også. Vært sånn et par-tre uker allerede og er ikke mer enn 33+5 i dag. Vært inne på ekstra kontroller, men like lang livmorhals ennå, heldigvis. Er nok bare en litt gira livmor jeg har :oops: Slimproppen har gått også, men den kan vel gå lenge i forveien og i tillegg fornye seg, så stresser ikke så mye med den. Har hvertfall mye tydeligere og tidligere modningstegn denne gang enn med storesøster :)
 
36+3 i dag. Svangerskapskontroll hos jordmor. Hodet har såvidt festet seg. Men ikke helt, så han kan fremdeles snu seg.

Likevel påpekte jordmor at nå kan ting skje når som helst. :eek:
 
Ikke alt som er modningstegn her nå da men tar det med likevell som en loten dagbok...
Stikkinger nedentil+ ett forferdelig trykk som kommer når lillemor trykker/snur på hodet. Kjennes ut som om vannet skal gå hver gang xD får det ofte når jeg går også, og da hjelper det litt å løfte på mgen haha!
Eller har jeg økende grad av murringer i mage og rygg. Slimproppen går delevis jevnt og trutt (har gjort det i godt over 2 uker nå)..
Litt roligere med kynnere for tiden (tror jeg iallefall).
 
34+3 og har hatt mye kynnere og nedpress i det siste. Pluss at han har lagt seg med hodet veldig langt nede i bekkenet nå :)
 
Igår kom det mye mer slimpropp enn vanlig med litt murringer! Spent på om jeg fortsatt går gravid i 4 uker til :)
 
Kynnere i hele dag.

Spørs på om det har noe å si :oops:
 
Er 36+2 idag (over midnatt), slimproppen gikk for 2 dager siden. Har nå begynt å få smerter/stikkinger i rygg som kommer og går, stikkinger nedentil, nedpress og litt mensmurringer! Er så spent på om noe skjer snart, håper på at hun kommer innen neste uke er omme med tanke på at jeg kanskje skal bli satt igang neste uke :)
 
Hjelp,håper dette kun er tegn på modning. Litt tidlig for fødsel enda.:eek:
Har i dag vært skikkelig uggen, kvalm og løs mage, nedpress som fy (føles som om han skal komme ut), vondt og press i korsryggen.

Er førstegangs og vet ikke hvordan ting skal kjennes ut. Dette er kanskje helt normalt såpass sent i svangerskapet?
 
Har mye kynnere, hatt det noen uker nå. De kommer så fort jeg går et stykke og særlig om jeg blir sliten av å stå/gå. Er 36 + 6 i dag. :)
Mye nedpress også, lille ligger med hodet godt ned i bekkenet, men har ikke festet seg enda. Kjenner han har mye mindre plass nå, magen står ut til siden når han beveger seg :p
Kjenner smerter i lysken flere ganger daglig, litt usikker på om det er bare bekkenet som er årsaken eller om det kan være tegn på modning.

Er noen spennende dager/ uker fremover for oss nå :)


-App'en
 
Hjelp,håper dette kun er tegn på modning. Litt tidlig for fødsel enda.:eek:
Har i dag vært skikkelig uggen, kvalm og løs mage, nedpress som fy (føles som om han skal komme ut), vondt og press i korsryggen.

Er førstegangs og vet ikke hvordan ting skal kjennes ut. Dette er kanskje helt normalt såpass sent i svangerskapet?
Høres ut som modning, ja. Men kommer takene i ryggen regelmessig, og om de ikke gir seg, så ville jeg tatt en tlf til føden. Forrige gang hadde jeg kun rier som gjorde vondt i rygg og bekken, fikk aldri vondt i magen :)
 
Litt stikking, livmortappen er litt kortere (om jeg ikke kjenner helt feil) og åpningen har gått fra en god finger til to.. :) men det kan jo snu over natten..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg er 36+3 i dag, og har de siste to ukene hatt stikkinger foran helt nederst som er vonde. Da må jeg bare stoppe opp med det jeg holder på med og vente til det går over.
Det kjennes også ut som at disse vondtene kommer når hun snur på hodet. Hodet er langt nede nå.
Siden jeg er førstegangs aner jeg ikke hva som er hva osv, men jeg kjenner bare at det begynner å bli tungt og slitsomt nå, og at jeg håper hun kommer to uker før termin :p
 
Litt stikking, livmortappen er litt kortere (om jeg ikke kjenner helt feil) og åpningen har gått fra en god finger til to.. :) men det kan jo snu over natten..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjenner du etter selv??!? Hmm, det vil jeg også! Har noen vist deg hvordan du gjør det riktig? Jeg vet ikke om jeg hadde rukket frem en gang, magen er så stor :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp