Mirakel nr 2 ønskes - Med IVF hjelp<3

Da ble det ikke noe IVF med engang av den grunn at de kan ikke finne noe galt med verken meg eller mannen. Alt er stående perfekt var beskjeden. Derfor ble vi enige om at vi skal prøve å bli gravide igjen selv ved hjelp av pergo og prøve ovitrelle igjen 1x2 i uka etter påvist graviditet, men denne gangen skal jeg også ta fragmin 1x7 i uka frem til uke 12 og ha 1 UL i uka fra uke 6 hos porsgrunn. Litt usikker på hva jeg føler om det. Jeg er jo kjempe glad for at det ikke er noe galt med noen av oss fordi det betyr jo at vi burde klare dette på egen hånd til slutt, men samtidig så er jeg jo SÅ redd for at dette skal gå galt igjen når jeg blir gravid :( men vi skal prøve å holde motet oppe og gå for 3 runder med pergo fra og med neste syklus med kos annenhver dag rundt EL.

Så da gjenstår det bare å krysse fingerne for at vi kan være like heldige i år og bli gravide til sommeren og at det denne gangen skal gå bra <3

Og skulle det ikke det så ble vi enige med lege om å ta det derfra og DA kan det hende det blir IVF.
 
Det syntes jeg var veldig dårlig! Da får vel vi samme beskjed da. Herrigud.. Nei, dette likte jeg ikke. Dere har jo prøvd såpass lenge at dere burde jo fått et bedre tilbud
 
Ingenting "feil", har dere bare vært max uheldig da? Håper du finner motivasjon til mer prøving fremover.

Tenker masse på deg, vi ble jo gravide samtidig i fjor sommer.... Og her sitter jeg med et lite nurk på brystet. Håper veldig at det går veien for dere snart!
 
Nei! At det skal gå an å være så vanskelig! Ååh!

I det minste er det jo en mager trøst at dere er tipp top shape begge to, men det høres jo merkelig ut når man tenker på hvor lenge dere har prøvd!

Men kanskje dere kan forsøke å be om en second opinion?
 
Nei! At det skal gå an å være så vanskelig! Ååh!

I det minste er det jo en mager trøst at dere er tipp top shape begge to, men det høres jo merkelig ut når man tenker på hvor lenge dere har prøvd!

Men kanskje dere kan forsøke å be om en second opinion?
Dette er vår second opinion og vårt "siste stoppe sted" :( såå da blir det pergo fra neste syklus og nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke prøvde det denne pp'en også :(
 
Så rart?? Hvorfor vente så lenge på forsamtale og sette i gang hele den prosessen for så å få nei når dere kommer? Det kunne de vel strengt klart å formidle uten den ventetiden man har for å få forsamtale vel? Dette er jo noe gyn kunne gitt dere liksom. Håper den ekstra oppfølgingen er det som skal til likevel da! <3
 
Så rart?? Hvorfor vente så lenge på forsamtale og sette i gang hele den prosessen for så å få nei når dere kommer? Det kunne de vel strengt klart å formidle uten den ventetiden man har for å få forsamtale vel? Dette er jo noe gyn kunne gitt dere liksom. Håper den ekstra oppfølgingen er det som skal til likevel da! <3
Det som er enda rarere er at pga AMH prøvene så falt jeg rett inn i kategorien for prøverør pga ung alder osv og det at nr 1 tok lang tid. Er bare glad vi slapp å vente til august med å få et nei. De sa til og med til meg på tlf at dette nok ble prøverør. Den gode nyheten er værtfall at mannen har 12 mill raske gode svømmere pr utløsning så det kan hjelper på oddsen. Med jentungen tenker jeg jo som såå at vi har hatt drit flaks og nå må vi håpe på det igjen. Værtfall glsd for tett oppfølgning i det minste såå har vi ikke ventet for ingenting værtfall.
 
Ingenting "feil", har dere bare vært max uheldig da? Håper du finner motivasjon til mer prøving fremover.

Tenker masse på deg, vi ble jo gravide samtidig i fjor sommer.... Og her sitter jeg med et lite nurk på brystet. Håper veldig at det går veien for dere snart!
Tydeligvis, så nå frister det litt å bare ekspremintere litt ufarlig på egenhånd for jeg har mine teorier selv om dette ikke kommer frem på.prøvene så vi får se om mannen sier seg enig i det jeg tenker nå i kveld.
 
Det syntes jeg var veldig dårlig! Da får vel vi samme beskjed da. Herrigud.. Nei, dette likte jeg ikke. Dere har jo prøvd såpass lenge at dere burde jo fått et bedre tilbud
Det trodde jeg også. De kunne værtfall tatt ut noen egg da og sett hvordan flertallet var, men det var visst ikke nødvendig for jeg ble jo så lett gravid. Og det er jo ikke det å bli gravid jeg i hovedsak trenger hjelp med. Det er jo mer det å beholde babyen og ikke miste og kanskje det hadde hjulpet om jeg fikk satt tilbake et friskt egg om flertallet er ufriske.
 
Oi så utrolig kjedelig da, å komme til forsamtale og så få den beskjeden :( Håper alternativene gir resultater, men skjønner veldig godt hvis du er skuffet og oppgitt nå.. Klem!❤️
 
Oi så utrolig kjedelig da, å komme til forsamtale og så få den beskjeden :( Håper alternativene gir resultater, men skjønner veldig godt hvis du er skuffet og oppgitt nå.. Klem!❤️
Håper det jeg også, men har jo mine tvil da det ikke funket i fjor :( for bare krysse fingerne for gullet egget.
 
CD 11

Jeg er sliten, jeg er lei og jeg føler meg så motløs! Gårsdagen var virkelig et nederlag og jeg er så grenseløst frustrert. Etter tapet av tvillingene i 2011 har jeg hele tiden kjent på et ubeskrivelig vondt tomrom som liksom har vokst seg større for hver abort og det eneste som kan fylle dette er viten om at jeg faktisk KLARER å sette nok et barn til verden. Jeg er jo så forvirret, lillemor kom jo så "lett" og perfekt til verden. Hvorfor har det vært så vanskelig denne gangen?

Jeg er så møkkalei av testing etter EL, temping, planlegging, symptomjakt, TR og beregning av TR, IKM, EL osv.. Derfor har jeg og mannen blitt enige om strategien for sommeren er som følger:
- KUN sex annenhverdag!
- Jeg tester kun først etter uke over IKM som jeg fastsetter basert på en gjennomsnittlig 28 dagers syklus utifra første mens dag.
Også får resten gå av seg selv og med pergo fra neste pp burde det nok forhåpentligvis gå bra, drt gjorde jo det i fjor sommer på pergo. Da gikk det ganske fort og jeg ble gravid på kur 2. Nå får både jeg og mannen en liten "pause" og forhåpentligvis når "presset" tas bort så kanskje dette går.

Men imellomtiden imens vi venter på neste pp får vi komme oss igjennom neste EL som er forventet om bare noen dager.

Uannsett så skal ikke gårsdagen få ødelegge denne dagen. Vi har vært sammen i 7 år i dag og kose oss DET skal vi :) <3
 
Så kjedelig, (og rart?) at dere fikk den beskjeden på forsamtalen. Men planen deres videre høres bra ut, godt med noen strategier! :-)

De finner ikke noe feil med noen av oss heller og vi har jo også barn sammen fra før. Tenker at det er positivt at de ikke finner noe, da skal det jo gå! :-)
 
Så kjedelig, (og rart?) at dere fikk den beskjeden på forsamtalen. Men planen deres videre høres bra ut, godt med noen strategier! :-)

De finner ikke noe feil med noen av oss heller og vi har jo også barn sammen fra før. Tenker at det er positivt at de ikke finner noe, da skal det jo gå! :-)
Ja det er jo så klart kjempe bra at de ikke finner noe galt for da burde det forhåpentligvis gå bra til slutt :) men veldig kjedelig å få et nei etter man liksom har fått et ja :(
 
CD 13, EL dag!

Auauau EL smerter for fullt siden i går kveld! Vi har hatt en helg med barnefri og det har blitt MASSE kos så aksjer er værtfall lagt inn så derfor blir det ingen nye før i morgen igjen og da har vi truffet ganske bra :) Og av gammel vane klarer jeg jo da raskt å regne meg frem til IKM den 27 april, tirsdag i uke 18. Så blir det vel å teste i slutten av den uka om ikke TR har dukket opp :)
 
CD 15, 2 dpo

Jeg er I dpo land igjen da :) og denne gangen har vi også helt sikkert truffet EL på den ene eller andre måten. Så nå gjenstår det bare å se da når IKM nærmer seg den 27 april :) kanskje jeg får drøm nr 100 om positiv test før 17 mai til å gå I oppfyllelse.
 
CD 16, 3 dpo

Væresåsnill kjære ett eller annet eller hvem som helst av høyere makter, gi oss denne pp'en en liten spire som kan holde tiden ut

Jaaa fortsatt sliten av denne ventingen og håper det kan skje noe nå! Skal teste 1 Mai har jeg bestemt meg for om ikke TR har dukket opp og imellom tiden skal jeg få tia til å gå ved hjelp av ekstremt mye jobbing og strikking :p
 
Er også 3 dpo men ikke pokker om jeg holder helt til 1. Mai! Men kudos om du gjør det altså!

Håper så sterkt at akkurat denne mnd med drittbeskjed fra tulleleger at dere får positiv test og max hjelp til å holde spira i magehuset!
 
Er også 3 dpo men ikke pokker om jeg holder helt til 1. Mai! Men kudos om du gjør det altså!

Håper så sterkt at akkurat denne mnd med drittbeskjed fra tulleleger at dere får positiv test og max hjelp til å holde spira i magehuset!
Det er ikke sikkert jeg klarer å holde helt til da selv heller haha xD mer ønske tenking nå.

Tusen takk søte deg ♡ det håper virkelig jeg også altså og det samme for det :)
 
Back
Topp